soepkiep
door soepkiep Jan 16, 2011 om 17:14
Computers & telefonie

Printer blijft knipperen

hallo
ik heb een printer HP F370
ben ik aan het printen houd hij halver wegen er mee op
begint het lampje de flikkeren van de inkt en een E
ik dacht inkt op dat kan niet
heb toch maar een nieuwe gekocht
maar het lampje brand nog steeds
weer terug en heb weer een nieuwe gekregen maar ook deze doe ik er in en het knippert nog steeds
uitlijnen niks doet het meer
hij geeft aan dat de kleuren niet goed zijn
maar zwart print hij nu ook niet uit
ik snap er niks meer van
het is misschien maar een kleinigheid reset heb ik ook al gedaan wie weet wat ik er nog aan kan doen

15016 23 Rapporteer

gsm
door gsm - Jan 16, 2011 om 19:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Haal eerst de stroom van de printer (stekker uit stopcontact) en druk dan een paar keer op de AAN-knop van de printer.
Sluit de stroom weer aan en zet ook de printer aan.
Als de printer nog hetzelfde lampje laat knipperen ga dan hier verder
Controleer of je precies gedaan hebt wat HP beschrijft. Heb je de beschermtape van de nieuwe cartridge wel goed verwijderd?
Maak eventueel voorzichtig met een papieren doekje de contacten schoon in de printer en op de cartridge.
Let op! Poets nooit de spuitmond van de cartridge!

soepkiep
door soepkiep - Jan 16, 2011 om 22:25
529 Antwoorden / 75 Vragen

GSM bedank voor je antwoord
ik zal het eens proberen

soepkiep
door soepkiep - Jan 16, 2011 om 23:18
529 Antwoorden / 75 Vragen

alles geprobeerd en het blijft knipperen

he
door hen.2 - Jan 16, 2011 om 23:21
66 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo soepkiep, ik werk al jaren met een HP-printer, "ik zou zeggen" even verwijderen van je pc en opnieuw installeren, duurt ongeveer tien minuten maar het resultaat mag er wezen, zorg dat je alle update's wel binnen krijgt voor je printer.Je kunt doorgaan met het uit proberen maar je kunt dan ook meer fouten toevoegen en blokkeert gegarandeerd, dus opnieuw installeren.M.v.g.Hen.2

gsm
door gsm - Jan 17, 2011 om 10:45
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=soepkiep schreef op zondag 16 jan 2011, 23:18]alles geprobeerd en het blijft knipperen

Het begint op een mechanisch probleem te lijken. Beweegt de printkop misschien ook wat wilder heen en weer na het aanzetten van de printer?

Bij sommige goedkopere modellen van HP wordt het mechanisme voor het reinigen van de printkop aangedreven door de motor voor het papiertransport. De tandwielen, die nodig zijn voor de overbrenging, zitten op de zijkant van het inktopvangbakje.
Soms breekt er bij bepaalde modellen een nokje af op een van de tandwielen aan het inktopvangbakje. De aanleiding kan een teveel aan opgedroogde inkt in het bakje zijn.
De schoonmaak van de koppen mislukt dan steeds en het waarschuwingslampje voor de inktpatroon gaat knipperen. Mogelijk wordt hierbij ook nog een vel papier door de printer getransporteerd.

invalide
door invalide - Jan 17, 2011 om 11:08
787 Antwoorden / 5 Vragen

Inkt opvang bakje leeg maken en hij kan weer de kop voor gebruik doorspoelen en dan moet het weer werken.

Vooral de door mijzelf gevulde cartridge laat vaak meer inkt druppelen dus om de ¾ jaar moet ik deze leeg halen...

soepkiep
door soepkiep - Jan 17, 2011 om 12:23
529 Antwoorden / 75 Vragen

hen 2

bedankt voor je antwoord
ik zal het eens proberen
en anders koop ik maar een nieuwe
erg duur zijn ze toch niet meer
de inkt patronen zijn vaak nog duurder
maar ik probeer dit eerst even

ga
door gabberpiet - Jan 17, 2011 om 13:23
136 Antwoorden / 23 Vragen

je kan ook het knipperende lampje verwijderen -- doen ze in vliegtuigen ook

soepkiep
door soepkiep - Jan 17, 2011 om 13:31
529 Antwoorden / 75 Vragen

helaas
alles verwijderd en er op nieuw op gezet
het knippert nog en print niet uit

gabberpiet ik wil het best verwijderen als hij maar print
ik kan hem ook uit de raam gooien
dan hoef ik me er niet meer aan te kwellen

weet iemand nog een andere optie?

do
door donja24 - Jan 17, 2011 om 13:36
5 Antwoorden / 1 Vragen

nu ik heb hetzelfde het is gewoon een waardeloos ding,ook al doet hij het 1 keer goed,dan nog halverwege doet hij het weer,ik heb hem al het huis uitgegooid,werd er echt stapelgek van,pokkeding,daar valt geen eer aan te behalen,sterkte ermee,maar ben bang dat je het probleem blijft houden,want ik had hetzelfde,groetjes

ga
door gabberpiet - Jan 17, 2011 om 13:37
136 Antwoorden / 23 Vragen

heb je alles verwijdert met de uninstaller ?? die haalt ook alles van hp uit je register

ga
door gabberpiet - Jan 17, 2011 om 13:41
136 Antwoorden / 23 Vragen

ik had ook problen met hp printer en toen alles verwijdert met uninstaller 2007 en daarna waren de problemen opgelost na het nieuwe installeren

do
door donja24 - Jan 17, 2011 om 13:45
5 Antwoorden / 1 Vragen

ja alles gedaan de nieuwste updates,en mijn zoon werkt de hele dag met pc`s en printers,en die heeft er naar gekeken,en hij heeft het 1 keer goed gedaan,en daarna niet meer,ik heb hem al weg gegooid,en heb een nieuwe,die je niet aan je pc hoeft te koppelen,dus lekker makkelijk,en die doet het goed,ik ben er klaar mee,groetjes

soepkiep
door soepkiep - Jan 17, 2011 om 13:49
529 Antwoorden / 75 Vragen

ik had alles verwijderd van HP van de computer
en toen weer alles er op nieuw op gezet
het is dat ik de printer nodig heb voor mijn werk
ik denk dat ik maar een nieuwe ga kopen
en deze weg gooi
ik ga hier geen uren meer insteken
en hem laten maken dat is mij te duur
heb ik ook een nieuwe weer voor
allemaal bedankt voor de antwoorden

ga
door gabberpiet - Jan 17, 2011 om 13:53
136 Antwoorden / 23 Vragen

koop dan geen hp meer misschien krijg je dan problemen met de overgebleven bestanden van de oude hp

aragon
door aragon - Jan 17, 2011 om 14:12
106 Antwoorden / 0 Vragen

Het knipperende lampje geeft ook aan dat de papier doorvoer niet goed werkt, c.q. verstopt is.
Als dit dan ook niet het geval is, dan is er ergens een technische storing.
Repareren is in vele gevallen te duur.
Toch maar een nieuwe?.

christin
door christin - Jan 17, 2011 om 14:24
105 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb een HP F380 en nooit problemen. Als het E knopje knippert betekent dat het papier op is of dat er ergens papier vastgelopen is. Met het inktniveau heeft die E niets te maken. Kijk dus eens of er niet ergens binnenin een klein stukje papier is blijven zitten. Ik probeerde eens een foto te printen met fotopapier van 10x15 cm. De machine liep vast want dit formaat is te klein blijkbaar. Het was nog wroeten om het eruit te krijgen. En constant knipperde die E natuurlijk. Emercency.

antje41
door antje41 - Jan 17, 2011 om 14:54
18 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het zelfde probleem met een HP printer gehad
Alle mogelijke oplossingen geprobeerd niet door mij zo handig ben ik nu ook weer niet maar door iemand die met computers werkt heeft zelfs contact met HP gehad en het probleem is bekend bij HP maar verder werd er niks mee gedaan
Eind van het liedje de printer de deur uit en een Canon gekocht niet eens zo duur en alles werkt weer perfect
Succes

traporgel
door traporgel - Jan 17, 2011 om 15:13
191 Antwoorden / 4 Vragen

Mijn vorige HP kon je resetten door de stroom uit te zetten. Dan de aanknop ingedrukt houden en de stroom er weer op.

Misschien helpt dat?

soepkiep
door soepkiep - Jan 17, 2011 om 16:48
529 Antwoorden / 75 Vragen

traporgel maandag 17 jan 2011, 15:13

Mijn vorige HP kon je resetten door de stroom uit te zetten. Dan de aanknop ingedrukt houden en de stroom er weer op.

Misschien helpt dat?

ook dat heb ik al gedaan
welk merk printer kan ik dan het beste kopen?
waar ik ook inktpatronen in kan doen die in de winkel zelf hervulbaar zijn?
en ja ik gebruik altijd die hervulbare altijd de zelfde nooits geen problemen mee gehad
kennissen hebben de zelfde printer en gebruiken deze ook altijd en die werkt perfect
want die originelen zijn te duur als ik kleuren en een zwarte dan moet kopen dan kan ik nog beter een nieuwe printer kopen
snap niet dat dit zo duur moet zijn
ik hoor dat er veel mensen zich een goed kopen printer kopen en als de inkt op is gewoon weer een goed kopen kopen

gerardk
door gerardk - Jan 17, 2011 om 17:52
175 Antwoorden / 8 Vragen

Gebruik zelf de HP F380 en maakt ook gebruikt van een imitatie intpatroon. Deze werkt verder prima.
http://www.123inkt.nl/shop/page/downloads.html
Daar kun je een resetprogramma downloaden voor HP printer.

christin
door christin - Jan 17, 2011 om 18:55
105 Antwoorden / 4 Vragen

Als je een nieuwe koopt en je wilt geen originele inkt gebruiken kun je beter geen Canon nemen. Ik kocht voor mijn vriend een Canon Pixma190. Hij liet bij een bedrijf de inktpatronen vullen maar dat werkte niet. Toen kocht ik patronen van Sneltoner, werkte ook niet, uiteindelijk de originele gekocht van Canon zelf. Nu werkt alles weer.
Voor mijn HP F380 heb ik patronen gekocht van Q-nomic maar weet niet of deze goed werken op de HP. Moet ik nog ondervinden. Ik heb de garantie dat als ze niet goed werken dat ik ze dan om mag ruilen voor de echte van HP.

do
door donja24 - Jan 17, 2011 om 19:08
5 Antwoorden / 1 Vragen

ik had gewoon vullings van kruidvat,die zijn vele stukken goedkoper,en als je printer werkt,dan ben je een stuk goedkoper uit,liever geen reacties meer,groetjes