door cees60 18 nov. 2015 om 19:35
Computers & telefonie

Printer kan cartridges niet detecteren

Ik heb een Brother DCP-J552DW printer waarin ik Pixeljet LC-123 cartridges heb geplaatst. Nu krijg ik na het printen van elke pagina de volgende melding:
Kan niet detect.
Stevig herinst.
Magenta inkt
Cyaan inkt
Gele inkt
Zwarte inkt
Open de inktcartridge klep.

Hierna vermeldt de display:
Druk op de inktontgr.hendel, Verwsijder inktcartridge.
Als ik dat heb gedaan staat in de display:
Plaats inkt. Hieronder staan alle kleuren plus zwart vermeld.Plaats inktcartridge in de juiste positie en druk cartridge naar voren tot hij klikt.
Als ik dat heb gedaan verschijnt : Sluit inktklep.
Dan volgen er een aantal (4) vragen : Veranderde U Magentainkt, cyaan inkt, geke inkt en zwarte inkt.
Of ik nu op JA of NEE druk maakt geen verschil. De printer is weer gereed en ik kan weer EEN pagina printen.
Is er iemand die dit probleem kent en hier een oplossing voor heeft?
Heb op internet gezocht maar geen oplossing gevonden.
Alvast dank voor elke reaktie.
Moet ook nog vermelden dat elke cartridge is voorzien van een chip. Heb eeb schipresetter maar deze biedt geen oplossing.
Volgens de leverancier (Coolblue) zouden de cartridges geen problemen moeten geven, dus wel.

22938 18 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

door aurora1 - 18 nov. 2015 om 20:27
15646 Antwoorden / 6 Vragen
0

Nee, dit probleem ken ik niet, maar vaak zijn er wel op sites voor alternatieve cartridges aanwijzingen te vinden over wat te doen bij problemen.
Heeft de printer voorheen wel gewoon meerdere prints achter elkaar gemaakt?
Is er intussen misschien een update geweest of dat u een upgrade van Windows gedaan heeft?
Heeft u de stekker van de printer al eens een tijdje uit het stopcontact gehaald en vervolgens weer ingeplugd en nog eens geprobeerd?
Staat er geen probleemoplosser in de gebruiksaanwijzing van de printer?
In de test van de Consumentenbond klik hier staat waar u alternatieve cartridges kunt kopen.
Als ik dan bij 123inkt kijk moet je nog aangeven van welke periode de printer is en het serienummer doorgeven. Kennelijk zit daar dan ook nog een verschil.
Ik zou in ieder geval die printershop per contactformulier het probleem voorleggen: klik hier.


door marita567 - 18 nov. 2015 om 20:32
1576 Antwoorden / 17 Vragen
0

klik hier

Waarschijnlijk moet uw deze stappen wat vaker herhalen .,
ook moet uw de cartridges erin doen als de printer ingeschakeld is . .

ho
door hopetobehelping - 18 nov. 2015 om 20:35
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste cees60,

uw probleem ken ik niet.
Wat ik in het verleden nog weleens had bij het plaatsen van een nieuwe cartridge was dat de afdrukken niet goed waren. De cartridge eruit halen en dan een paar maal er tegen kloppen (zodat blijkbaar het poeder beter loskwam of zo) of ermee tegen de tafel tikken (met een blaadje eronder) loste het destijds voor mij op.

door edrick3 - 19 nov. 2015 om 14:35
27633 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo cees60,

Kijk eens of het opnieuw installeren je probleem oplost.
Kijk eventueel hier voor drivers

Handleiding vind je hier (zie blz.46/48)

Suc6

door edrick3 - 19 nov. 2015 om 14:36
27633 Antwoorden / 85 Vragen
0

[quote=hopetobehelping schreef op woensdag 18 nov 2015, 20:35]Beste cees60,

uw probleem ken ik niet.
Wat ik in het verleden nog weleens had bij het plaatsen van een nieuwe cartridge was dat de afdrukken niet goed waren. De cartridge eruit halen en dan een paar maal er tegen kloppen (zodat blijkbaar het poeder beter loskwam of zo) of ermee tegen de tafel tikken (met een blaadje eronder) loste het destijds voor mij op.

In de war met toner? ;-)

door cees60 - 19 nov. 2015 om 19:39
347 Antwoorden / 207 Vragen
0

Allen dank voor de informatie en tips. Heb al veel uitgeprobeerd echter zonder succes. Ik denk dat de Pixeljet LC-123 cartridges niet zo geschikt zijn voor mijn printer. Moet wel zeggen dat een testpagina er prima uitziet. Ga in het weekend eens intensief aan de slag. Heb nog een set nieuwe (geschikte) cartridges van 123Inkt klaarliggen. Mocht ik er niet in slagen het probleem op te lossen dan ga ik deze plaatsen. Heb in overleg met 123Inkt de juiste cartridges besteld nadat ik het serienummer en type printer had opgegeven. Na enige tijd kreeg ik bericht van hen dat ze nu de geschikte vervangende cartridges konden leveren. Laat nog weten wat het resultaat is. Allen een prettig weekend gewenst. En ik gebruik dus inderdaad geen toner.

door shepu - 20 nov. 2015 om 12:54
33 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb dit ook gehad met cartridges van 123inkt. Ik kreeg van hun deze reactie en het heeft geholpen:

Als na installatie van een nieuwe cartridge de melding "de volgende inktcartridges zijn niet aanwezig of beschadigd" op het display van de printer en/of op uw computer verschijnt is er een probleem met een chip. De printer kan geen goed contact maken met de chip en er kan niet geprint worden. De cartridge(s) waar de melding betrekking op heeft staat met een gekleurd symbool bij de melding weergegeven.

- Haal de betreffende cartridge(s) uit de printer;
- Veeg de chip op de cartridge schoon met een droge doek;
- Haal de printer voor ruim een minuut van de stroom en de usb-kabel uit de computer;
- Plaats de printer weer op de stroom en de usb-kabel in de computer;
- Installeer de cartridge weer in de printer en zorg dat deze goed vast klikt.

door audb - 20 nov. 2015 om 13:23
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

De chip schoonmaken met alcohol of reinigingsdoekjes met alcohol is beter maar het zal eerder liggen aan de chip die gebruikt wordt die niet meer compatible is met de software in de printer door dat de fabrikanten ook door hebben dat er (Spot)goedkope(re) cartridge`s te koop zijn op Ebay (*) en juist op de inkt het meest verdiend wordt zorgen ze dat alleen hun cartridge's gebruikt kunnen worden.

* Let heel goed op de verzendkosten anders is goedkoop heel erg duur.

mo
door moetdat - 20 nov. 2015 om 15:13
96 Antwoorden / 19 Vragen
0

kunt u met uw printer ook scannen? dan moet u waarschijnlijk de testprint scannen.
Dat moet in ieder geval wel bij mij,dan leest hij de inkt patronen in.

la
door lambikske - 20 nov. 2015 om 16:34
11 Antwoorden / 7 Vragen
0

Hallo,
Dit probleem heb ik ook gehad. Daarop heb ik bij 123inkt.nl geïnformeerd wat het probleem kan zijn. Daarop kreeg ik het volgende antwoord:
- haal al de cartridges uit de printer
- veeg de chip op de cartridges schoon (indien aanwezig) met een droge doek
- haal de printer voor ruim een minuut van de stroom en de usb-kabel uit de computer
- plaats de printer weer op de stroom en de usb-kabel in de computer
- plaats de cartridgers één voor één in de printer.

Hiermee was het euvel verholpen.
Hopelijk werkt het ook bij jou.
Sterkte!

door edrick3 - 20 nov. 2015 om 16:38
27633 Antwoorden / 85 Vragen
0

@lambikske,

Reactie van shepu niet gelezen? ;-)

@moetdat,

Dan heb je, denk ik, een HP-printer.

mo
door moetdat - 20 nov. 2015 om 19:05
96 Antwoorden / 19 Vragen
0

Klopt edrick3.

door wimmi20 - 20 nov. 2015 om 19:16
2149 Antwoorden / 7 Vragen
0

Ach, Lambikske is een Belg.
Dat verklaart alles.
++++++++++++++++++++++++++++++

=edrick3 schreef op vrijdag 20 nov 2015, 16:38: @lambikske,

Reactie van shepu niet gelezen? ;-)

@moetdat,

Dan heb je, denk ik, een HP-printer.

door cees60 - 20 nov. 2015 om 19:52
347 Antwoorden / 207 Vragen
0

Ben nog beduusd van alle reakties waarvoor dank.
Heb vandaag zowat van alles geprobeerd maar zonder succes. Heb zojuist de leverancier/fabrikant (Pixeljet)
per email over het probleem geïnformeerd en wacht op hun antwoord. Laat dit nog weten. Ze hebben ook op hun website een melding staan dat de cartridges mogelijk niet goed zijn en omgeruild zouden kunnen worden. Maar zoals gezegd wacht ik eerst hun reaktie af.

door wimmi20 - 20 nov. 2015 om 20:20
2149 Antwoorden / 7 Vragen
0

Beste Cees,
was het niet logischer geweest dat u de vraag bij de leverancier had gesteld ?
+++++++++++++++++++++++++++++++============

=cees60 schreef op vrijdag 20 nov 2015, 19:52: Ben nog beduusd van alle reakties waarvoor dank.
Heb vandaag zowat van alles geprobeerd maar zonder succes. Heb zojuist de leverancier/fabrikant (Pixeljet)
per email over het probleem geïnformeerd en wacht op hun antwoord. Laat dit nog weten. Ze hebben ook op hun website een melding staan dat de cartridges mogelijk niet goed zijn en omgeruild zouden kunnen worden. Maar zoals gezegd wacht ik eerst hun reaktie af.

ho
door honza23 - 20 nov. 2015 om 20:33
238 Antwoorden / 3 Vragen
0

ik heb dezelfde cartridges (LC-123) en heb op internet al uitgevonden dat er zeer veel huismerk cartridges zijn die problemen geven. Ik heb dus besloten om 1x een dure echte Brother cartridge te kopen, met een grotere inhoud (LC-127XL); deze kan ik als ie leeg is lokaal laten vullen voor 6,50; de winkel zet dan ook de chip weer goed.

le
door lentje - 21 nov. 2015 om 16:07
7 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik had zelfde soort meldingen. Op youtube een filmpje gevonden over hoe de cartridge zelf met inkt te vullen en toen bleek er een dopje te zitten wat verwijderd moest worden. Bij mij was het probleem dus dat de cartridge ahw "vacuum" zoog.

door cees60 - 24 nov. 2015 om 19:13
347 Antwoorden / 207 Vragen
0

Beste wimmi20

Uiteraard heb ik de leverancier geïnformeerd. Die kende het probleem niet en kon geen oplossing bieden.
Heb inmiddels de fabrikant (pixeljet.nl) gemaild. Die adviseerde om het reinigingsprogramma te draaien.
Dat had ik al een aantal malen gedaan. Heb dit doorgegeven. Omdat in de display de melding staat dat de cartridges stevig geplaatst moeten worden ga ik deze na plaatsing wat extra druk geven met behulp van een gevouwen papiertje wat ik tegen de cartridges plaats. Hierna sluit ik het klepje. Dit gaat uiteraard wat moeilijker maar misschien lost dit het probleem op. Ga dit morgen uitproberen en laat het resultaat nog weten. Dank voor de reaktie.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ri
Ria van den zBerg - 15 okt. 2021 om 12:28
Computers & telefonie

Telefoon

Huawei gekocht bij bol.com kon hem niet gebruiken omdat er geenn googleplayscool op zit en dus niet veel mee kan. Terug gestuurd en ben er zeker van onbeschadigd.nu zegt de leverancier dat er schade aan is en ik die veroorzaakt heb en dit door mij is gedaan. Bovendien zeggen ze dat ik had kunnen weten dat er geen playscool op zit. Heb hem binnen de retour termijn terug gestuurd en zij zijn er ook ... Lees meer

ma
martin.lans - 16 okt. 2021 om 10:31
Garantie & verzekeringen

Wlz en aangepaste basisverzekering

Ik heb een aantal vragen en antwoorden over de Wlz en basisverzekering langs zien komen maar het volgende gegeven nog niet.
De Wlz dekt onder andere de kosten voor medicijnen, huisarts en hulpmiddelen. Deze kosten zitten ook in de dekking van de basisverzekering. Zou de Zorgverzekeraar nu niet een pakket aan moeten bieden, ontdaan van deze overlappingen. Private ondernemingen ontvangen n ... Lees meer

Koetjes12 - 15 okt. 2021 om 13:19
Garantie & verzekeringen

VvE

Voordeur lekt tocht en laat licht door volgens regelement moet de VvE dit oplossen 1 jaar later is dit nog niet opgelost Lees meer