be
door beautiful Jun 27, 2019 om 05:44
Computers & telefonie

Printer wordt niet meer herkend in netwerk

Ik heb sinds ca 2 weken een nieuwe wifi printer van Canon
de laatste paar dagen krijg ik steeds een foutmelding tijdens het printen
er kan niets worden afgedrukt
N u ben ik er achter gekomen dat de printer niet meer zichtbaar is in mijn netwerk
ik heb volgens de handleiding de printer opnieuw verbonden met het toegangspunt echter zonder succes
daar ik er nu niet meer uitkom wil ik hier vragen om tips waarmee ik de printer weer zichtbaar kan krijgen in mijn netwerk
naar mijn weten is er niets gebeurt waardoor de printer ineens niet meer te zien is
prnter staat aan en staat met de benodigde onderdelen geinstalleerd op de laptop

18045 13 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 27, 2019 om 07:20
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is echt een kwestie van goed opvolgen van de instructies uit de handleiding met de aantekening dat het soms lastig kan zijn. Benut u de mogelijkheid van de wsp knop op uw router dus zonder via usb kabel aangesloten printer of juist wel met via usb kabel aangesloten printer?
Geeft het printerscherm ook aan dat de printer off-line is? Dan kan wijzigen van de instelling via 'de knop'op dat scherm de oplossing zijn.

Eeen eerste optie is evenwel de printerdriver/toepassing geheel verwijderen en ook eventueel nog aanwezige andere printers (niet die welke door windows worden geïnstalleerd) en dan opnieuw het programma voor de nieuwe printer installeren. Dit heb ik ook toegepast bij mijn nieuwe Canon printer waar dit probleem zich voordeed en daarvoor ook al een Canon had.

be
door beautiful - Jun 27, 2019 om 07:35
25 Antwoorden / 19 Vragen

De printer is niet aangesloten met een usb kabel
wat betreft de wsp knop op de router, hier ben ik niet aan geweest
de printer geeft niet aan dat hij offline is
vanmiddag als ik weer thuis ben zal ik alle software van de printer verwijderen en opnieuw instlleren
hoop dat dit helpt

panter22
door panter22 - Jun 27, 2019 om 08:19
6599 Antwoorden / Vragen

Probeer het eens met een kabel tussen de printer en de laptop. Soms is de printer de laptop even kwijt en dan krijgt hij weer contact.

ma
door malty - Jun 27, 2019 om 08:38
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Kennelijk is de printer wel zichtbaar in het netwerk anders zou u bij het afdrukken een melding krijgen dat de printer niet gevonden is.
Heeft u al geprobeerd om via uw smartphone te printen, als dat lukt weet u dat u het niet bij de printer moet zoeken.
Misschien dat hier nog bruikbare tips in staan
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4027988/windows-10-change-a-printers-status-from-offline-to-online

be
door beautiful - Jun 27, 2019 om 08:49
25 Antwoorden / 19 Vragen

Printer wordt niet herkend door het netwerk
afdrukken vanaf iphone heeft gern zin
krijg je dezelfde melding
fout bij afdrukken
er is geen usb kabel aanwezig
deze wordt er niet bijgeleverd en moet ik apart kopen

ma
door malty Jun 27, 2019 om 10:34
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer de printer die mogelijkheid biedt zou u ook kunnen proberen een netwerkverbinding tot stand te brengen met behulp van de WPS knop op de router.
Hiermee maakt de printer automatisch contact met het netwerk zonder dat u de netwerksleutel hoeft in te voeren. Voor (wps) wifi verbinding zie https://www.canon.nl/support/consumer_products/pixma_printer_wireless_connection_setup/mg3550_printer_wireless_connection_setup/

bi
door bigale50 Jun 28, 2019 om 14:47
25 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk, dat je de printer op je eigen computer moet delen.

gerbera
door gerbera - Jun 27, 2019 om 11:14
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Afhankelijk van de serie van de printer moet u in het netwerk "DIRECT-AJED TS5000serie vinden. Dit netwerk dient u te selecteren als u gebruik maakt van wifi verbinding.  TS5000 kan een ander nummer zijn. Lees voor installatie hier
Of anders hier om uw type te selecteren.

marita5
door marita5 Jun 27, 2019 om 11:19
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , de printer van Ts is een Canon  MG 3550 S , zie vorige vraag https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/nieuwe-printer-print-onduidelijk?id=598329

gerbera
door gerbera Jun 27, 2019 om 11:22
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Vandaar ook mijn verwijzing naar selecteren. I.pv TS5000 staat er dan MG3500

marita5
door marita5 - Jun 27, 2019 om 11:23
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Beautiful ,

Lees hier eens de handleiding v.a. Pag 157 ,

https://www.gebruikershandleiding.com/Canon-PIXMA-MG3550/preview-handleiding-650576.html

Em
door Emmap - Jun 28, 2019 om 14:53
162 Antwoorden / 8 Vragen

Misschien heb je hier iets aan, voor ons heeft het bij een aantal problemen al uitkomst gegeven: driver hub

gerbera
door gerbera Jun 28, 2019 om 16:30
7348 Antwoorden / 14 Vragen

De TS heeft problemen met de wifi verbinding en dat heeft niets met de driver te maken. Overigens wordt tijdens het installeren van de printer naar de juiste (Canon) driver gezocht.

wwassink
door wwassink - Jun 28, 2019 om 15:11
4 Antwoorden / 1 Vragen

Probeer de IBM Proprinter driver te gebruiiken

gerbera
door gerbera Jun 28, 2019 om 16:28
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Is nergens voor nodig, voor de printer wordt tijdens de installatie de juiste ( Canon) driver gezocht. Verder heeft een driver niets met de WiFi verbinding te maken.

be
door beautiful Jun 28, 2019 om 16:37
25 Antwoorden / 19 Vragen

gisteren avond alles van de laptop afgehaald en de cd rom opnieuw geladen
ook toen kreeg ik het niet voor elkaar om de printer herkenbaar te krijgen in het netwerk
vervolgens de optie aansluiten via een  usb kabel geselecteerd
daarna lukte het gelukkig wel
het systeem gaf zlef aan dat de usb kabel los gekoppeld kon worden van de printer
zojuist een print opdracht uitgevoerd met succes
tevens voor de zekerheid de belangrijkste pagina's van de handleiding uitgeprint, dat leest wat makkelijker

Topantwoord

br
door brui0929 - Jun 28, 2019 om 23:15
629 Antwoorden / 10 Vragen

Sluit de printer met een utpkabel op de modem router aan.De printer Krijgt 1 IP adres toe gewezen. Nu kunt u ook via WiFi printen.
om te zien wat het IP adres is download ipfinder of portfinder.

marita5
door marita5 - Jun 29, 2019 om 07:47
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@beautiful ,

Fijn om te horen dat het gelukt is , bedankt voor het terugmelden .

be
DOOR BEAUTIFUL 28 JUN. 2019 OM 16:37
20 ANTWOORDEN / 12 VRAGEN

gisteren avond alles van de laptop afgehaald en de cd rom opnieuw geladen
ook toen kreeg ik het niet voor elkaar om de printer herkenbaar te krijgen in het netwerk
vervolgens de optie aansluiten via een  usb kabel geselecteerd
daarna lukte het gelukkig wel
het systeem gaf zlef aan dat de usb kabel los gekoppeld kon worden van de printer
zojuist een print opdracht uitgevoerd met succes
tevens voor de zekerheid de belangrijkste pagina's van de handleiding uitgeprint, dat leest wat makkelijker .

gerbera
door gerbera - Jun 29, 2019 om 16:43
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Wilt u een wifi verbinding met uw printer moet u met uw laptop en eventueel met een Smartfone verbinding kunnen maken, waarbij u de installatieschijf van de printer niet nodig heeft. Op het display van de printer wordt aangegeven hoe dit in zijn werk gaat. U dient dan, als dit schempje is uitgeschakeld, op de "homeknop" te drukken en het vakje, met de pijltjestoets op de printer, selecteren waarin de verbinding icoon wordt aangegeven (links onder) dan op OK en vervolgens de functie instellingen selectereren. Er verschijnt dan op het schermpje Canon_ij_XXXX (XXXX staat voor type printer) en vervolgens methode auto. selecteren. Hierna wordt de verbinding automatisch geselecteerd en volg vervolgens de instructie op het display van de printer. Het maakt niet uit of de printer wel of niet met de usbkabel is aangesloten.Deze kabel is dan nodig indien de PC b.v. niet over wifi beschikt zoals in mijn geval. Vanaf mijn Smartfone kan ik met wifi prima printen, betreft bij mij de printer Canon 5050 maar qua werkwijze maakt het geen verschil met uw printer. Het is ook mogelijk dmv WPS een verbinding te maken, ook hiervan leest u de instructie op het display van de printer waarbij u de WPS knop op uw modem/router korte tijd ingedrukt moet houden.

gerbera
door gerbera - Jun 30, 2019 om 08:51
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Nog even ter aanvulling, wilt u vanaf de laptop een printopdracht geven dient u eerst het netwerk van de printer op u laptop te selecteren. Deze is nml anders dan het wifinetwerk waarmee u internet.