tu
door tukkertje Dec 15, 2021 om 16:19
Computers & telefonie

Privacy waarschuwing

Sinds kort krijg ik op mijn Apple laptop bij de instellingen de mededeling Privacy waarschuwing. Sinds die tijd valt tussentijds bij gebruik van internetsites de verbinding uit en moet ik opnieuw inloggen. Dan gaat het weer even goed en dan valt weer de verbinding weg. Wat is hier aan de hand?

5278 8 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 15, 2021 om 16:42
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien een waarschuwing dat u dezelfde wachtwoorden gebruikt voor verschillende bestanden.

https://www.appletips.nl/beveiligingsadvies-wachtwoorden/

tu
door tukkertje Dec 15, 2021 om 16:47
176 Antwoorden / 159 Vragen

Nee, bij beveiligingsadvies wordt aangegeven dat er geen problemen zijn gevonden en wordt groen vinkje gegeven.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 15, 2021 om 16:59
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Als u uw Mac hebt ingesteld om alleen apps uit de App Store toe te staan ​​en u een app probeert te installeren die van een andere locatie afkomstig is, wordt op de Mac gemeld dat de app niet kan worden geopend omdat deze niet is gedownload vanuit de App Store.

https://support.apple.com/nl-nl/HT202491

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 15, 2021 om 16:50
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Mogelijk heeft u hier iets aan en kan men u bij dit forum helpen. https://support.apple.com/nl-nl En zo niet, stel uw vraag aan de verkoper.

marita5
door marita5 - Dec 16, 2021 om 12:20
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tukkertje ,

Over privacy- en beveiligingsmeldingen

Als uw Apple apparaat een privacywaarschuwing of een waarschuwing over zwakke beveiliging weergeeft voor een wifinetwerk, is het mogelijk dat informatie over uw apparaat door het betreffende netwerk wordt blootgesteld. Apple raadt aan een verbinding te maken met wifinetwerken die minimaal voldoen aan de beveiligingsnormen die in dit artikel worden vermeld.

Zie deze link ,

https://support.apple.com/nl-nl/HT202068

Nino meerts
door Nino meerts - Dec 17, 2021 om 12:51
3 Antwoorden / 0 Vragen

Uw laptop is niet goed beveiligd op een of andere manier...daarom schakelt ie automatisch internet uit en dat blijft ie doen totdat u uitgevonden heeft wat er niet goed beveiligd is op uw laptop...

ma
door malty - Dec 17, 2021 om 13:13
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk eens naar de instelling van uw WiFi beveiliging.

tu
door tukkertje - Dec 17, 2021 om 13:51
176 Antwoorden / 159 Vragen

Dank voor alle antwoorden. Bij downloaden van de nieuwste update voor IOS 15 is het probleem opgelost.

marita5
door marita5 Dec 17, 2021 om 16:46
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@tukkertje , fijn om te lezen dat het probleem is opgelost , bedankt voor het terugmelden .

rj
door rjw Dec 17, 2021 om 16:48
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Ios15 is voor een iPhone, maar het ging toch om een laptop?

john devries
door john devries Dec 18, 2021 om 10:36
213 Antwoorden / Vragen

Een Apple laptop heeft een Mac OS besturing .of was je in de war met een tablet ?

tu
door tukkertje - Dec 18, 2021 om 11:10
176 Antwoorden / 159 Vragen

Inderdaad heb ik twee dingen door elkaar gehaald, excuus. Mijn vraag betrof het tablet. Ook de iPhone gaf echter deze melding. Ook hier heeft de nieuwste update het probleem opgelost. Fijn dat de mensen op Vraag en Antwoord zo goed meedenken. Dank daarvoor en.....iedereen fijne feestdagen toegewenst vanuit het Tukkerland.