ta
door tarwe15 Jul 21, 2019 om 09:27
Computers & telefonie
Probleem Canon Pixma MP 230 printer

Heb iets geprint,maar de inkt was bijna op. Deze functie hoef ik niet meer,maar als ik iets wil scannen blijven lampjes van inktcartridges [b en c]
branden. Dit krijg ik niet gereset [aan/uit knop en rode knop gelijktijdig 10 sec ingedrukt houden]
Als ik scan krijg ik de volgende melding [zie bijlage] terwijl scanner verbonden is met PC en kabel niet defect is,daar hij nog met die kabel geprint heeft. Hoe kan ik melding lege cartridges  verwijderen en krijg ik weer de mogelijkheid om te scannen.
Bvd Mvgr tarwe 15

4791 12 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Jul 21, 2019 om 09:45
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Druk eerst op de rode knop en daarna op de aan/uitknop. Druk vervolgens met ingedrukte aan/uit 5x op de rode knop. Het groene lampje moet nu gaan branden.
Kijk anders hier

Gr
door Grunn1 Jul 21, 2019 om 10:28
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ook namens mij bedankt. Had hetzelfde probleem met een oude alles in 1 printer van canon.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 21, 2019 om 10:00
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Volgens de instructies die ook bij dummy cartridges worden gegeven en bij mij goed werkt: tussen 5 en max 10 seconden de rode knop ingedrukt houden. (Niet de aan/uit knop want dan schakelt de printer uit!

ta
door tarwe15 - Jul 21, 2019 om 10:58
93 Antwoorden / 62 Vragen

Dank voor jullie reactie,helaas werken beide suggesties niet. Lampjes ben c en driehoekje rechts blijven  geel/oranje branden zie schermafdruk.BVd Gr tarwe PS accepteerd schermafdruk van you tube filmpje niet

ta
door tarwe15 - Jul 21, 2019 om 10:58
93 Antwoorden / 62 Vragen

Dank voor jullie reactie,helaas werken beide suggesties niet. Lampjes ben c en driehoekje rechts blijven  geel/oranje branden .BVd Gr tarwe PS accepteerd schermafdruk van you tube filmpje niet

ma
door malty - Jul 21, 2019 om 11:08
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Inktcartridges eruit en opnieuw plaatsen, dan het resetten nog eens proberen.

ta
door tarwe15 Jul 21, 2019 om 11:28
93 Antwoorden / 62 Vragen

Nu branden lampjes niet meer,maar kan hij scanner die aangesloten is niet vinden.
Zal morgen verder gaan zoeken. Waar kan ik stuurprogramma van printer vinden,gebruik Linux Mint 18,3
Gebruik al een jaar nooit geen probleem gehad met scannen.
BVD Gr tarwe

ma
door malty Jul 21, 2019 om 11:34
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Als u morgen verder gaat haal de stekker van de printer dan uit het stopcontact, printer stroomloos maken, tot morgen. Voor stuurprogramma, kijk hier eens https://www.canon.nl/support/consumer_products/products/fax__multifunctionals/inkjet/pixma_mp_series/pixma_mp230.html?type=drivers&language=&os=

ma
door malty Jul 21, 2019 om 12:01
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet wat er allemaal ge-reset is, misschien moet u de verbinding opnieuw instellen.

diumenge
door diumenge - Jul 21, 2019 om 11:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik weet niet meer welke Canon Pixma MP ik ooit had, maar die kon niet meer scannen toen de printkop defect was. Is weliswaar niet helemaal dezelfde situatie, maar het lijkt wel of die printers zo gemaakt zijn dat je wel cartridges moet blijven kopen...

ma
door malty Jul 21, 2019 om 12:48
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Zou best kunnen dat met lege cartridges scanfunctie helemaal uitgeschakeld wordt, met lege cartridges is kopiëren ook niet mogelijk.

diumenge
door diumenge Jul 21, 2019 om 12:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat kopiëren met lege cartridges niet mogelijk is ligt nogal voor de hand, simpelweg scannen zou gewoon mogelijk moeten zijn en blijven.

ma
door malty Jul 21, 2019 om 14:34
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@diumenge  Zou kunnen dat met een lege cartridge de scan mogelijkheid helemaal uitgeschakeld wordt.
Met een lege kleurcartridge zou in principe printen met zwart ook gewoon mogelijk moeten zijn maar niet alle printers doen dat. Waarom kon u anders met die oude Canon van u niet meer scannen toen de printkop stuk was, voor scannen naar de computer heb je de printkop niet nodig?

diumenge
door diumenge Jul 21, 2019 om 14:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@malty, het is alweer een tijdje geleden, enige wat ik mij nog herinner is dat de printer simpelweg niet meer wilde scannen toen de printkop stuk was. Terwijl dat gewoon lost zou moeten staan van elkaar, want inderdaad scannen naar de computer zou gewoon mogelijk moeten blijven. Ik denk dat het gewoon bewust beleid is van Canon.

gerbera
door gerbera - Jul 21, 2019 om 12:09
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Als de tips niet werken, printer loskoppelen van de PC en voeding, ff wachten daarna weer aansluiten. Anders de cardridge vervangen is dan blijkbaar de enige oplossing.

ta
door tarwe15 - Jul 24, 2019 om 12:54
93 Antwoorden / 62 Vragen

Toen Printer nieuw was heb ik alleen gescand zonder dat inkt cartridges erin zaten,dat zou nu toch ook moeten kunnen?
Verder weet iemand hoe ik het aangeven van lege cartridges kan uitschakelen? Heb alle reset mogelijkheden die gegeven zijn
in deze vraag geprobeerd en ze werken niet,of zeer tijdelijk, 1 minuut.
BVD Gr tarwe

ma
door malty Jul 24, 2019 om 13:13
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Haal alle cartridges er dan eens uit en probeer te scannen.

aurora1
door aurora1 - Jul 24, 2019 om 14:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens of ze u op onderstaande site verder kunnen helpen als wat er al aan tips staat niet werkt:

https://www.inktweb.nl/blog/printer-herkent-cartridge-niet-volg-dit-stappenplan/

gerbera
door gerbera - Jul 24, 2019 om 16:06
7358 Antwoorden / 14 Vragen

toen Printer nieuw was heb ik alleen gescand zonder dat inkt cartridges erin zaten

En dat vindt ik vreemd, bij de installatie wordt er een pagina geprint welke u vervolgens moet scannen om de scanner te calibreren.
En printen zonder cardridges lukt dus niet maar dat terzijde.

Is mijn vraag geeft u een scanopdracht vanaf de printer of vanaf uw computer. Stuur vanaf de printer het document naar lokaal(USB), zorg dat de scanner op auto staat, schakel naar "document plaatsen" en druk op OK en daarna op de groene knop. Neem aan dat u de cardridge's al eens heeft verwijderd en op de juiste plaats heeft teruggezet.  Heeft u de reinigingsprocedure al eens uitgevoerd. Als dat ook niet werkt zal u toch (lege) cardridges moeten vervangen.

aurora1
door aurora1 Jul 25, 2019 om 00:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Of cartridges laten vullen (wel zo voordelig) en anders een simpeler nieuwe All in One printer kopen. Bijv Brother, in een aanbieding kost die net zoveel als een paar cartridges van Canon. Navullen kost 10 euro en hij blijft werken met bijv een enkele cartridge leeg. Brother heb je heel zelden problemen mee en die heeft versies die geen inkt verbruiken bij opnieuw aanzetten.

gerbera
door gerbera Jul 25, 2019 om 09:08
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Leuk die info maar ik heb nog steeds goede resultaten met mijn Canon TS5050 en de prijs die ik nu betaal voor alle cardridges is minder dan mijn vorige HP printer.

aurora1
door aurora1 Jul 28, 2019 om 13:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou ook een HP printer niet aanraden en dat doe ik hier dus ook niet, maar het was overigens een tip voor @tarwe....

gerbera
door gerbera Jul 28, 2019 om 14:33
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Bijna 12 jaar met een HP Photosmart gedaan lijkt mij dat die dan niet zo slecht is.

maar het was overigens een tip voor @tarwe....

Staat wel onder mijn reactie en ik ben slechts een bloem;-))

ta
door tarwe15 - Jul 28, 2019 om 11:44
93 Antwoorden / 62 Vragen

Nogmaals,scannen ZONDER gevulde cartridges zou dus niet kunnen??
Bij geen enkel merk all in one?? BVD Gr tarwe

aurora1
door aurora1 Jul 28, 2019 om 13:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat kunt u per merk en type via internet uitzoeken. Dus huiswerk maken. Heeft u wel gezocht bij de door mij gegeven link bij inktweb? En heeft u alle reacties wel gelezen?

ma
door malty Jul 28, 2019 om 13:17
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb geen idee, maar gaat u dan de printer kopen waar het wel kan?

Omdat ik genoeg had van die inktcartridges waar veel inkt verspilt wordt bij het aanzetten en vervangen van een lege cartridge overgestapt op een all in one eco wifi printer met inkt tanks.
70 ml inkt voor €12.

gerbera
door gerbera Jul 28, 2019 om 14:57
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Lijkt mij onzin, kan vanuit het Canon quick menu op de PC zelfs scannen als de printer uit staat. Wordt dan ingeschakeld maar de vraag is waar stuurt u de scan naartoe. Is dat naar een bestand moet het gewoon werken. Is het direct naar de printer dan zou een lege cardridge problemen kunnen geven bv als deze op kleur staat ingesteld en de kleur leeg is.
En dan zie ik op de bijlage rechts de optie "scanner wijzigen", vraag ik mij af of deze wel juist is ingesteld.
Zou dan toch de instellingen, en dat zijn er een aantal, maar eens goed doorlopen, en of de printer eens opnieuw installeren en de aanwijzigingen op de printer goed opvolgen.

gerbera
door gerbera Jul 28, 2019 om 21:27
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ter aanvulling, alvorens de printer opnieuw te installeren de stroom er af te halen en ook de cardridges verwijderen, deze dienen tijdens het proces geplaatst te worden.

ma
door malty Jul 28, 2019 om 21:57
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@gerbera test het even voor de TS, haal een cartridge of allemaal eruit en probeer te scannen.

ma
door malty Jul 28, 2019 om 22:59
1112 Antwoorden / 1 Vragen

DOOR  GERBERA 28 JUL. 2019 OM 14:57
4902 ANTWOORDEN / 6 VRAGEN

Lijkt mij onzin, kan vanuit het Canon quick menu op de PC zelfs scannen als de printer uit staat. Wordt dan ingeschakeld maar de vraag is waar stuurt u de scan naartoe. Is dat naar een bestand moet het gewoon werken. Is het direct naar de printer dan zou een lege cardridge problemen kunnen geven bv als deze op kleur staat ingesteld en de kleur leeg is.

Kunt u met uw printer naar de printer scannen, bij mij heet dat kopiëren.
Scannen kan bij mij naar bestand of als bijlage email.

gerbera
door gerbera Jul 29, 2019 om 09:05
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@Malty, 1, ik heb de TS5050 met 5 cardridges, 2 je kan vanuit  het quickmenu zowel direct naar de printer sturen, wat u dan kopiëren noemt, of het als bestand opslaan. 3. En dat is afhankelijk van de instellingen, en 4. ja met lege cardridge kan ik gewoon scannen. En de TS heeft het niet over verwijderde maar lege cardridge. Die heeft 2 cardridges.  En van printer naar printer scannen, knap als u dat kunt, wel van de scanner direct printen, dat kan via het eigen lcd scherm. En verder is het probleem van de TS dat deze de cardridgemelding niet kan ontgrendelen dus lijkt mij het opnieuw installeren een oplossing en niet of ik wel of niet met verwijderde cardridge kan printen, want nee dat doet die dus niet. Verder heb ik het over het quickmenu van Canon waar een groot aantal instel mogelijkheden zitten waarvan o.a. het direct uit printen. En of u dat nu kopiëren noemt is totaal niet belangrijk.

ma
door malty Jul 29, 2019 om 09:26
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@gerbera
Lees uw eigen reactie nog eens.
U zegt zelf ik citeer, ...maar de vraag is waar u die scan naar toe stuurt, is het naar een bestand moet het gewoon werken. is het direct naar de printer dan zou een lege cartridge problemen kunnen geven.

Wanneer je op de all in printer voor scannen kiest kun je die scan niet naar de printer sturen, dus wat u hier schrijft, een scan direct naar de printer sturen is gewoon onzin.

Dat er bij uw printer veel in te stellen is geloof ik wel maar als je wat wilt kopiëren kies je in het menu voor Kopiëren en als je wat wil scannen voor Scannen maar die scan kun je niet meteen uit laten printen zoals u beweert.

gerbera
door gerbera Jul 29, 2019 om 12:47
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@malty,
Even wat rechtzetten, er is verwarring over kopiëren en scannen. Klopt als ik de optie scan gebruikt wordt dit als bestand weggezet. Gebruik ik de optie kopiëren, wat ik met direct naar de printer bedoel, wordt deze geprint. Dus heeft u gelijk, wat onduidelijk geschreven door mij.

ta
door tarwe15 Jan 15, 2020 om 08:52
93 Antwoorden / 62 Vragen

Wat mij betreft topic gesloten,bedankt. Gr tarwe15