gr
door grasita Jan 4, 2005 om 16:11
Computers & telefonie

Probleem met de cd/dvd drivers

hulpeloosje,

Allereerst is mijn bestuuringsprogramma Windows xp home. als ik mijn pc opstart en ik ga naar deze computers, dan zie ik alleen de c en de d schijf en bij verwisselbare schijven de a. dat is het probleem niet. het probleem is dat ik pas na een paar uur mijn e en f schijf kan zien. dus tot die tijd kan ik geen cd branden of kopieren, ik kan geen sims spelen kan eigenlijk niets. weten jullie misschien hoe dat komt?

alvast bedankt.

629 8 Rapporteer

btalman
door btalman - Jan 4, 2005 om 16:25
280 Antwoorden / 0 Vragen

Als U de pc aan de achterkant openschroeft en de kap eraf haalt ziet u
twee platte kabels die aangesloten zitten op de dvd/cdrom, druk deze
goed aan, haal ze eventueel eerst los, afstoffen en aandrukken en doe
hetzelfde op het moederbord, misschien dat er een kabel slecht contact
maakt,

Bram

btalman
door btalman - Jan 4, 2005 om 16:26
280 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, moet 1 kabel zijn.....

freya
door freya - Jan 4, 2005 om 17:12
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo grasita,

Je hebt het over een E: én een F: schijf dus ik neem aan dat je een aparte CD-ROM (of DVD-ROM) speler hebt én een CD(DVD)-brander. Zitten deze dan allebei op dezelfde flatcable aangesloten? En zo ja, staat de één dan wel als 'Master' en de ander als 'Slave' ingesteld? Dit doe je door een zgn. 'jumper' achter op het apparaat te plaatsen. Kijk voor de juiste positie van de 'jumper' in de handleiding van de speler en de brander.

suc6, Freya

gsm
door gsm - Jan 4, 2005 om 17:55
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als het voorgaande niets oplevert:

Als de beide spelers E: en F: er eenmaal zijn, dan kun je proberen om de drivers opnieuw in te stellen.

Klik met de rechtermuisknop op Deze computer en kies dan Eigenschappen.

Kies het Hardware tabblad en klik daar op Apparaatbeheer.

Klik op het plusteken dat voor DVD-/cd-rom-stations staat.

Klik met de rechter muisknop op de regel van een van de twee spelers en kies Installatie ongedaan maken.

Reboot nog niet, maar doe hetzelfde voor de andere speler.

Verwijder op de zelfde manier ook alle regels die voorzien zijn van een geel gekleurd vraagteken (een onbekend device).

Herstart de PC en kijk of het misschien geholpen heeft.

GSM

a2i
door a2i - Jan 5, 2005 om 05:06
407 Antwoorden / 14 Vragen

Download anders even andere winxp-sp2-nl setup (kopieer plak de onderstaande link)

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a

vaak komt die time-out door bv virtual-drives en/of etv. cd brandprogramma's

of iets anders dergelijks etc etc, run even de setup hierboven vermeldt, dan is je systeem weer in orde.

Als je bv met nero werkt ook even updaten.

misschien heb je net een digitale cam installed die maakt ook een drive aan en kan voor vage timeouts zorgen, evt gsm nokia bluetooth's installs zelfde verhaal.

.A2I.

a2i
door a2i - Jan 5, 2005 om 05:14
407 Antwoorden / 14 Vragen

Nog als aanvulling mocht je een setje van bv Hp hebben zorg dan met winxp home dat je chipset drivers van je mainbord correct communiceren.

Kan bv zijn via chipset, sis chipset, intel etc..

Als je even gaat naar deze computer/rechtse muisklik (jaja even!ohjee is dat erg? nee hoor gewoon doen aldoende leert men.)

apparaatbeheer kijk je even bij systeemapparaten daar staat met welke chipset je mainboard communiceert.

vermelt dit anders even geef ik wel een link van de laatste update voor die drivers.

en zorg dat je bij configuratiescherm/automatische updates op automatisch hebt staan

.A2I.

gr
door grasita - Jan 5, 2005 om 18:52
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi a21,

is mainbord dan je moederbord, hoe doe ik dat, ik zie van alles en nog wat. PS. ik ben een lake wat computer betreft. dus misschien klinken sommige vragen heel erg stom. groetjes en alvast bedankt. ik ben naar apparaatbeheer geweest en naar systeem apparaten en toen zag ik daar een hele rits.

a2i
door a2i - Jan 6, 2005 om 03:47
407 Antwoorden / 14 Vragen

Ja klopt grasita je ziet daar bij apparaatbeheer/systeemapparaten +_ vannaf rij 3-4 naar beneden dezelfde korte naam staan dat kan zijn bv.

Intel(r), Sis, Via, Nforce, Ali. (met bv. een hele bups aan cijfertjes en info er achter).

Die kun je even in je reply vermelden alleen de tekst zoals hierboven vermeldt btw.

En het enigste wat hier eigenlijk stom aan kunt vinden, is je computer zelf, die doet niks voor je, hij doet hoogstens wat jezelf als opdracht doorgeeft verder doet ie niets, en soms doet ie niet eens wat je vraagt stom he?!!

;)

.A2I.