rj
door rjw Jan 2, 2011 om 20:13
Computers & telefonie

Probleem met vista laptop en https

Hallo,

Ik heb internet van UPC en heb het volgende probleem: als ik met mijn HP Windows Vista laptop https site wil bezoeken krijg ik bijna altijd een time-out.

Als ik op dezelfde verbinding https site via mijn Mac of iPad wil bezoeken gaat het zonder problemen.

Configuratie UPC Arris Touchstone kabelmodem en Sitecom wireless router. Ook als ik de windows laptop direct op de Sitecom router aansluit via een ethernetkabel heb ik hetzelfde probleem.

Enig idee wat dit kan zijn?

836 7 Rapporteer

gladdeharry
door gladdeharry - Jan 2, 2011 om 20:35
463 Antwoorden / 14 Vragen

Probeer het eens met een andere rowser,bijvoorbeeld Firefox of Google Chrome.Die kunt u grtis downloaden.Lukt het dan wel?Dan ligt het aan de veiligheidsinstellingen van uw huidige browser.

rj
door rjw - Jan 2, 2011 om 20:58
3238 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=gladdeharry schreef op zondag 2 jan 2011, 20:35]Probeer het eens met een andere rowser,bijvoorbeeld Firefox of Google Chrome.Die kunt u grtis downloaden.Lukt het dan wel?Dan ligt het aan de veiligheidsinstellingen van uw huidige browser.

Heb ik al gedaan, zowel IE, Chrome, FF geprobeerd. Allen met hetzelfde resultaat. Chrome is nog de beste in dit geval: daar krijg je tenminste nog te zien dat er een time-out was.

rj
door rjw - Jan 2, 2011 om 20:59
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Oh ja, op andere wireless netwerken heb ik geen problemen met de windows laptop.

gladdeharry
door gladdeharry - Jan 2, 2011 om 21:07
463 Antwoorden / 14 Vragen

Probleem kan ook in de firewall zitten lees ik op internet en dat er een bepaalde poort gesloten is.

erik008
door erik008 - Jan 2, 2011 om 23:06
1401 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=gladdeharry schreef op zondag 2 jan 2011, 21:07]Probleem kan ook in de firewall zitten lees ik op internet en dat er een bepaalde poort gesloten is.

Je bedoelt poort 443

rj
door rjw - Jan 3, 2011 om 09:39
3238 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=gladdeharry schreef op zondag 2 jan 2011, 21:07]Probleem kan ook in de firewall zitten lees ik op internet en dat er een bepaalde poort gesloten is.

Bedoel je de firewall in de router of in de laptop? De firewall op de router maakt niet uit. Als dat de oorzaak zou zijn is het vreemd dat ik met mijn Mac en iPad geen problemen heb.

De firewall op mijn laptop moet ik nog checken, maar op andere netwerken heb ik geen problemen met https.

microsofthelpt
door microsofthelpt - Jan 5, 2011 om 12:23
42 Antwoorden / 0 Vragen

Het is mogelijk dat een programma of de virusscanner/firewall de verbinding naar de website blokkeert. Om dit te controleren kunt u de computer in de veilige modus met netwerkondersteuning starten via onderstaande stappen.

1.Herstart uw computer.

2.Tijdens het opstarten, nadat het scherm zwart is geweest, drukt u herhaaldelijk op de F8 knop. Hierdoor komt u in de Windows Geavanceerde Opties menu terecht.

3.Met behulp van de pijltjestoetsen kiest u voor de optie Veilige Modus met netwerkondersteuning en druk daarna op Enter.

4.Controleer nu nogmaals HTTPS websites

Werken de HTTPS website nu wel dan zit het probleem in de virusscanner/firewallsoftware.
Werken de HTTP websites nog steeds niet dat zit de oorzaak in een instelling van de router.