sira
door sira Feb 18, 2018 om 11:17
Computers & telefonie

Probleem uitzending terugzien

Sinds kort (?) krijg ik op sommige sites geen beeld meer als ik een uitzending ergens van wil terugzien.

Ik werk met Windows 7 en Firefox.

Op YouTube gaat alles goed, "Gemist van Kassa" ook, maar ga ik naar "uitzending gemist" of bijv. naar een website (Radar o.d.) dan gaat het mis. Ik heb wel geluid, het filmpje loopt ook, maar het beeld is groen of lila (verticaal gestreept).

Het probleem moet in Firefox zitten, want in Chrome werkt het wel. Kan het zijn dat ik iets moet installeren, want ik zag dat Firefox bepaalde plug-ins niet meer ondersteund.

1345 4 Rapporteer

marita5
door marita5 - Feb 18, 2018 om 11:37
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sira ,

Probeer dit eens :

Hardwareversnelling uitschakelen

  1. Klik op de menuknop Fx57Menu en kies Opties.
  2. Selecteer het paneel Algemeen.
  3. Wis onder Prestaties het vakje Aanbevolen prestatie-instellingen gebruiken.
  4. Haal het vinkje weg bij Hardwareversnelling gebruiken wanneer beschikbaar.
    Fx55GeneralPerform-HWA
  5. Klik op het Firefox-menu Fx57Menu en klik daarna op Afsluiten.

    Start Firefox normaal op.

Lees ook hier ,

https://support.mozilla.org/nl/kb/flash-plug-up-to-date-houden-en-problemen-oplossen

sira
door sira Feb 18, 2018 om 12:00
2332 Antwoorden / 24 Vragen

Dank je wel voor je reactie Marita.
Ik ben gaan kijken, maar helaas heb ik alleen de optie "aanbevolen prestatie-instellingen gebruiken" en die staat aangevinkt.

Bij de plug-ins staat Shockwave Flash versie 28.0.0.161 (laatst bijgewerkt 07-02-2018) op "altijd activeren".
Is Shockwave flash exact hetzelfde als Adobe Flash?

marita5
door marita5 Feb 18, 2018 om 12:03
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@sira , u moet bij aanbevolen prestatie-instellingen gebruiken , vinkje weghalen , dan klapt een menu open , daar haalt u het vinkje weg bij hardwareversnelling gebruiken wanneer beschikbaar , de laaste versie 28.0.0.161 wat u heeft is de plugin van flashplayer deze is goed .

aurora1
door aurora1 Feb 18, 2018 om 15:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

In de meeste gevallen moet u daarna de browser sluiten en vervolgens opnieuw openen.

aurora1
door aurora1 Feb 18, 2018 om 15:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Die Flash hoeft niet alsmaar geactiveerd te zijn. Beter is om dat niet te doen en zetten op "vragen om te activeren". Als u op "meer" klikt kunt u informatie vinden over die Flash.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 18, 2018 om 12:51
7187 Antwoorden / 3 Vragen

de afgelopen tijd zijn er ook wat storingen gaande:
http://allestoringen.nl/storing/npo

sira
door sira Feb 18, 2018 om 13:09
2332 Antwoorden / 24 Vragen

Dank je wel Sjoppie. Dan wachten we eerst dat maar even af, voor ik allemaal wijzigingen ga aanbrengen.

sira
door sira - Mar 16, 2018 om 13:27
2332 Antwoorden / 24 Vragen

Hè hè, eindelijk kan ik hier weer reageren.

Of het één met het andere te maken heeft gehad, weet ik niet, maar mijn laptop is gecrashed. Heb nog enige tijd in veilige modus met netwerkmogelijkheden gewerkt, maar inmiddels heb ik een nieuwe en vooralsnog lijkt alles het te doen.

Kostte mij net wel 10 minuten om hier te kunnen inloggen en kreeg bovendien een, voor mij, nieuw scherm, waarin ik moest aangeven welke cookies ik wil ontvangen.

Iedereen dank voor het reageren