ekiem
door ekiem Jul 26, 2022 om 19:35
Computers & telefonie

Probleem Vaste telefoon

Goedenavond ,

Ik zit met een lastig probleem die ik zo goed mogelijk ,zal proberen, uit te leggen. Ik heb een vaste telefoon ( giga set ). Maar ik heb regelmatig als ik bel een "in gesprektoon ". Als ik mezelf bel ( met mijn mobiel ) , weer een "in gesprektoon ". Om dit probleem op te lossen reset ik de modem en dat gaat alles weer goed en kan ik bellen og gebeld worden.

Van de week moest ik veel bellen en dus regelmatig de boel resetten. T.v doet het dan niet en de wifi is er dan ook uit. Ik was het toen dus zat en heb tele 2 gebeld. Volgens hen was alles goed ( singaal ) maar hebben zij voor de zekerheid een nieuw modem opgestuurd.

Dit allemaal omgewisseld maar het probleem is er nog steeds. Hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn ? Zou het toch aan de telefoon kunnen liggen ? Deze wordt zeer veelvuldig gebruikt ( bellen onbeperkt vast ). Telefoon zal zeker 7 jaar oud zijn.
Alle tips zijn welkom, fijne avond, Mieke

3054 15 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jul 26, 2022 om 19:40
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ekiem ,

U moet niet alleen het modem resetten , maar ook de telefoon , kijk hiervoor in de handleiding van uw telefoon , hoe u dit moet doen .

Ik zie dat u deze klacht al 5 maanden geleden op het forum van Tele2 heeft geplaatst .
Als u nu met het nieuwe modem dezelfde problemen heeft , reset dan de telefoon .

https://forum.tele2.nl/overige-diensten-en-producten-350/vaste-telefoon-doet-het-geregeld-niet-84159

Test met een andere telefoon , dan weet u zeker of het aan de telefoon ligt .

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 26, 2022 om 20:09
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ekiem,

Is het een idee om een andere vaste telefoon te proberen?

Nieuw zijn ze niet zo duur ,maar bij een kringloopwinkel zie ik ze ook vaak voor weinig.

ekiem
door ekiem - Jul 26, 2022 om 20:21
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond,
Alvast bedankt voor jullie reacties. Met een andere vaste telefoon testen gaat moeilijk worden. Er zijn blijkbaar nog maar weinig mensen die vast bellen.
Heb een handleiding uitgeprint en ga nu proberen de telefoon te resetten. Had geen idee dat dat kon.
Maar eerst alle opgeslagen nummers noteren, anders ben ik die kwijt.

Fijne avond

marita5
door marita5 Jul 26, 2022 om 20:38
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Normaal gezien als u de telefoon reset , zijn de telefoonnummers niet verdwenen , deze zijn opgeslagen in het geheugen .

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 26, 2022 om 20:37
2039 Antwoorden / Vragen

Leen even ergens een ouderwets telefoontoestel en kijk of het probleem dan weg is. Zo ja koop een nieuw toestel.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 26, 2022 om 20:58
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Laat ons weten of het resetten gelukt en aanders zal men  u toch ook via de helpdesk van tele2 moeten kunnen helpen 020 7544444 en laat u zonodig doorverbinden naar een medwerker die er mogeloijk meer verstand/kennis m.b.t. deze problematiek heeft dan degene die u aan de telefoon krijgt. Niet laagdunkend bedoeld maar in die zin ook ervaring met Tele2 en per saldo wordt het dan opgelost. Aan uw telefoon zal het m.i. niet liggen.

rj
door rjw Jul 26, 2022 om 22:31
3254 Antwoorden / 5 Vragen

Dat laatste kan je pas stellen nadat TS het heeft geprobeerd met een andere telefoon. Oorzaken bij voorbaat uitsluiten is de slechtste manier van troubleshooting.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 27, 2022 om 09:35
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Waarom bij mij deze reactie, oorzaak proberen te vinden met andere telefoon is m.i. ook volstrekt logisch. Toch zal men m.i. bij Tele2 dat dan ook vragen etc.

rj
door rjw Jul 27, 2022 om 17:18
3254 Antwoorden / 5 Vragen

Jij stelt dat het volgens jou niet aan de telefoon zal liggen. Dan is mijn reactie toch niet zo raar?

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 27, 2022 om 18:39
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn mening en opnieuw, mag dat niet? U (ik ken U niet en U kent mij niet) heeft een andere mening en dat mag u van mij best ook hebben. En dan voor alle helderheid, men zal bij Tele2 kunnen vaststellen dat het toch aan de telefoon zou kunnen liggen en dan advies geven. --- ...- . .-. ....... .- -. -.. ....... --- ..- -

me
door mein33 - Jul 26, 2022 om 21:04
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Mocht het probleem weer onstaan dan alleen het kabeltje van de vaste telefoonlijn (bij mij KPN) uit het modem halen, een twintigtal seconden wachten en er weer in steken.
Een heel enkele keer heb ik ook dit probleem en is dit bij mij de oplossing, maar ik geef er geen 'garantie' bij. ;-))

ekiem
door ekiem - Jul 26, 2022 om 21:36
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond,

Nooit verwacht dat ik nog zoveel telefoon nummers had. Maar goed ,ik ga morgen aan de slag met het resetten van de telefoon en hoop dan ook te melden dat het is gelukt.

Bij tele2 waren ze best behulpzaam en nieuwe modem was snel in huis. Dit probleem heb ik zo ongeveer een half jaar en dan een paar keer per week.
Tele2 had ook een nieuw stekkertje meegestuurd, die heb ik er nu ook in gestopt.
Groetjes mieke

gerbera
door gerbera - Jul 26, 2022 om 21:58
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Al eens het basisstation op een andere plaats gezet, mogelijk dat er een electronisch aparaat in de buurt staat welke het signaal kan verstoren. Heb zelf al jaren een Gigaset en herken dit probleem niet, staat deze b.v. dicht bij het modem, de TV, luidsprekerbox of een elektrische wekker e.d.

ekiem
door ekiem - Jul 26, 2022 om 22:06
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond,

Telefoon staat al een eeuwigheid op dezelfde plek.
Op tussen verdieping hetzelfde, alleen wordt die amper gebruikt.
Bel gewoon veel en vaak, en verwachte telefoon van arts. Daardoor die frustratie. Ze kreeg mij niet te pakken en belde daarna mobiel, gelukkig !!

kl
door klavergerard - Jul 27, 2022 om 15:49
21 Antwoorden / 8 Vragen

U geeft aan dat u een gigaset telefoon heeft.
Via de site: gebruikershandleiding.com kunt u wellicht wat nadere reacties bekijken over dit onderwerp.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 27, 2022 om 18:35
16827 Antwoorden / 202 Vragen

@KLAVERGERARD, Op zich is het gemakkelijk om een link te geven die direct aanklikbaar is via aanklikken van het kettingschakeltje links boven, bij deze ; https://www.gebruikershandleiding.com/

kl
door klavergerard Jul 29, 2022 om 18:14
21 Antwoorden / 8 Vragen

Dag @HEREMIETKREEFT,
Via deze reactie wil ik aan geven dat ik nooit een link ga aangeven of aanbevelen.
Wel een advies!

panter22
door panter22 - Jul 27, 2022 om 16:39
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je toevallig een telefoonaansluiting in de muur? Dan kun je die stekker een minuut  uit het stopcontact halen en er dan weer insteken.

br
door bravehenk Jul 27, 2022 om 17:11
206 Antwoorden / 0 Vragen

TS geeft zelf al antwoord  in openings post

Om dit probleem op te lossen reset ik de modem

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 27, 2022 om 17:21
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan zijn dat de oplaadbare batterij van de gigaset na 7 jaar intensief gebruik aan vervanging toe is.

ekiem
door ekiem - Jul 27, 2022 om 18:58
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond,

Alvast bedankt voor al jullie reacties.
Ik heb ondertussen de telefoon gereset en nu doet ie het weer ,hoop ik. De telefoon aansluiting zit inderdaad in de muur, maar of dat er iets mee te maken heeft, géén idee. Alles zit daar bij elkaar. Modum + allerlei draadjes, snoertjes enz. Blijf er zoveel mogelijk vanaf, als alles het doet, dan doet ie het, ha ha

bedankt allemaal, fijne avond

marita5
door marita5 Jul 27, 2022 om 19:33
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Fijn om te lezen dat het probleem is opgelost , op hoop van zegen blijft dit zo . Bedankt voor het terugmelden .

WulsIII
door WulsIII - Jul 27, 2022 om 21:58
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hai Mieke, hetzelfde probleen gehad. Modem spanningloos maken dmv stekker eruit (dus niet het eventuele schakelaartje uit zetten),basisset telefoon spanningloos, verbinding modem / basisset telefoon los maken.
Minuutje geduld hebben en alles weer aansluiten.
Bij mij was het probleem weg, tip gekregen van de TD van telefoon leverancier.
Gr,WulsIII

WulsIII
door WulsIII - Jul 27, 2022 om 22:06
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hai Mieke, ik heb hetzelfde probleem gehad.
Op advies v.d. TD van de telefoonleverancier; Modem spanningloos maken d.m.v stekker losmaken, Basisset telefoon spanningloos maken d.m.v. voedingstekker losmaken, verbinding modem/basisset telefoon losmaken.
Minuutje geduld hebben,alles weer aansluiten. Modem en basisset zijn gereset en je hebt alle nummers nog.
Succes, WulsIII