tenormin
door tenormin May 16, 2019 om 00:01
Computers & telefonie

Problemen PC, telkens mededeling van 'er is geen internetverbinding'.

Terwijl ik op tablet gewoon alles wel ontvang, geen probleem heb met verbinding. Nu ook weer niet met PC. Vraag is: hoe kan dit nu. Alle problemen zijn begonnen, Maart j.l., met analoge TV naar digitale TV. Waar mijn PC kennelijk 'ziek' is geworden. Wifi werkt okay. Voor TV heb ik gisteren monteur nummer 8 gehad. Als ik Ziggo moest geloven zou me dat inmiddels 8 maal €50,00 hebben gekost. Wat ik natuurlijk niet betaal. Maar vraag is: waarom krijg ik telkens mededeling dat mijn P.C. FF niet goed is ingesteld en na uit en inschakelen alles weer back to normal is. Mede forumleden weten dat ik zero verstand heb van (mag u zelf invullen): alleen, waarom alles okay op tablet en niet op PC?

2655 17 Rapporteer

newmikey
door newmikey - May 16, 2019 om 00:08
830 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat er iets niet goed gaat op de PC. Met de summiere omschrijving die je geeft kan dat van alles zijn. Dat dit gebeurde tijdens de omschakeling naar digitale TV zal puur toeval zijn, je weet immers dat wifi het gewoon keurig doet en dus de Ziggo verbinding klaarblijkelijk ook. Haal eens een PC-dokter in huis en laat dat ding nakijken.

tenormin
door tenormin May 16, 2019 om 00:23
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@newmikey, de gloednieuwe PC is 3 weken geleden, met alle 'muren' en alles geïnstalleert. Voor een "boel geld".

newmikey
door newmikey May 16, 2019 om 10:44
830 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja, dan was die ZZP'er misschien toch niet zo goed als je dacht. Zou hem maar weer even laten komen dan. Wat 'muren' zijn begrijp ik niet helemaal. Investeer ook eens in wat kennis via een simpele computercursus voor wat zelfredzaamheid en stappenplannen om mogelijkheden uit te sluiten.

Als het wifi netwerk gewoon prima werkt (gezien je ervaringen met een tablet) lijkt het me uitgesloten dat het dáár aan ligt. Als de PC nieuw is lijkt me een kapotte wifi kaart ook niet de boosdoener, eerlijk gezegd.De PC kan op een "dode plek" in huis staan waar het signaal gedempt wordt door betonnen muren of omdat op die plek het signaal van de buren op hetzelfde kanaal zit en het jouwe overstemt.

Je hebt in principe drie opties:
1. PC op andere plek in huis (dichter bij router met minder muren ertussen) zetten en zien of dat helpt
2. Router op ander wifi kanaal instellen en zien of dat helpt
3. En wat altijd helpt is een verbinding via z.g. powerline kastjes - één in de meterkast bij de router en één in het stopcontact naast de PC - zodat je de wifi niet meer gebruikt op de PC

Ik ga er uiteraard vanuit dat je de juiste stuurprogramma's en laatste beveiligingsupdates geregeld binnenhaalt of dit door iemand (op afstand) laat doen. Windows PC's hebben nu eenmaal regelmatig onderhoud nodig en zijn storingsgevoelig op software gebied. Wat dat betreft had een PC met OSX of Linux een betere oplossing geweest.

edrick3
door edrick3 May 16, 2019 om 15:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@newmikey: Wat 'muren' zijn begrijp ik niet helemaal.
Firewall? ;-)

tenormin
door tenormin May 16, 2019 om 23:37
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Haha, ja, ik probeerde Nederlands. ;-)

tenormin
door tenormin May 16, 2019 om 23:41
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@newmickey, cursus is niets voor mij, werkt gewoon niet. Zelfs mijn nieuwe wasmachine (voor het eerst met touch buttons): het kreng doet niet wat ik wil. En PC is via kabel: ook daar: weet ik veel. Maar goed, zoals al eerder vermeld: het is weer even goed.

marita5
door marita5 - May 16, 2019 om 00:26
11504 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tenormin ,

Lees hier eens ,  bij productversie selecteren klik op het pijltje en kies Windows 10 , klik op de rode regel ;-))

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/10741/windows-fix-network-connection-issues

da
door david_bnn - May 16, 2019 om 02:34
13 Antwoorden / Vragen

Hierbij enkele tips die je kunt proberen:

1. Kijk de kabel na of deze goed is aangesloten. De kabel kan ook beschadigd zijn, probeer het eens met een andere ethernet kabel.
2. Installeer de drivers opnieuw van het ethernet device
3. Controleer of er een statisch IP is ingesteld of DHCP
4. Controlleer de computer op malware

heremietkreeft
door heremietkreeft May 16, 2019 om 07:48
16810 Antwoorden / 202 Vragen

De WiFi geeft problemen.

diumenge
door diumenge - May 16, 2019 om 07:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus je had/hebt dit probleem zowel met je oude PC als de gloednieuwe PC? Is de PC met een kabel aangesloten?

tenormin
door tenormin May 16, 2019 om 23:42
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, kabel, dacht WiFi. ;-(( domme ik.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 16, 2019 om 07:47
16810 Antwoorden / 202 Vragen

Ik begrijp dat het probleem zich voordoet bij het gebruik van WiFi bij de PC. M.a.w. Om de één of andere reden wordt het WiFi signaal niet ontvangen en dan heeft het er alle schijn van dat de WiFi ontvanger/kaart het heeft begeven.
Een mogelijke oplossing kan dan zijn een WiFi USB adapter.

Ik ga er vanuit dat de PC niet met een kabel is aangesloten.
Om na te gaan of het inderdaad niet aan de PC ligt is het zinvol om de LAN kabel die normaliter door de provider wordt meegeleverd aan te sluiten tussen de router en de PC. Werkt alles dan correct, dan is het inderdaad de WiFi kaart die 'er uit ligt' en vervangen dient te worden. (En als gezegd bijv. via een WiFi USB adapter.

Het stoppen met doorgifte van analoge TV kan absoluut nooit de reden zijn. WiFi was en is niet analoog en heeft geen relatie met TV. Zoals u aangeeft is de WiFi zender van de router ok! Maar ga toch ook nog na of de WiFi instelling wel helemaal goed staat en er op gegeven moment een tijslot ongewenst wordt ingescvhakeld. (Met de huidige automatisering komen soms de meest vreemde dingen voor). Welk besturingssysteem gebruikt u (Win 10?)

panter22
door panter22 - May 16, 2019 om 08:34
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je deze site van Ziggo al gezien?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/via-een-netwerkkabel-verbeteren/geen-internet-via-netwerkkabel/
H
eb je wel een wifi aansluiting op je computer?
Als je kijkt naar de link van Marita5, dan is wifi optioneel.
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/real-pc-basic-i3-w-10-home?id=598059
J
e kunt controleren of je verbinding hebt op je pc:

Klik rechts in de onderste balk op het scherm op ^. Dan op het icoontje met de cirkels.
Heb je geen verbinding klilk dan op de knop Verbinding maken en vul je ip adres en mac adres in.
Dat heb je misschien van de pc verkoper op een briefje staan. Zo niet, dan staat het achter op je modem.
Of je belt gewoon je pc verkoper. Wat is daar mis mee.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - May 16, 2019 om 09:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hoi tenormin,

Gaat het om deze pc?

Real PC Basic i3 W 10 Home

26 April is deze computer geïnstalleert bij me, via een PC Service zaak, nou ja, zzp-er die ik volledig vertrouw. Hij heeft dus deze keuze voor mij gemaakt en ik kan geen negatieve reacties vinden. So far so good. Vraag mijnerzijds is: kent iemand dit merk? En gaarne geen antwoorden van: had je eerst moeten Googelen; ik wist niet wat hij ging kopen/heb er geen verstand van. Wel dat dit Windows 10 is, waarover ik meestal las: moeilijk, lastig, etc. Is het normaal dat zo'n ding, incl. installatie me €711,50 heeft gekost (en me "maar 3 uur arbeidsloon" heeft berekend), waar hij 7 aan gesleuteld heeft. Hij had bij prijsopgave ook niet gedacht dat de harde schijf van oude PC zo moeilijk zou zijn over te zetten. Dus back to basic: Is deze PC okay (36 maanden garantie)?

Zou die zzp-er dan maar eens even contacten.
Zelf gaan 'prutsen' lijkt me niet zo verstandig.
Suc6

edrick3
door edrick3 - May 16, 2019 om 09:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen
sjjoppy
door sjjoppy - May 16, 2019 om 09:39
7176 Antwoorden / 3 Vragen

Als alles weer normaal is na uit-inschakelen zoals je schrijft, denk ik dat je te maken hebt met updates waar gevraagd wordt om de computer opnieuw op te starten.

ma
door malty - May 16, 2019 om 09:56
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer uw mobiel wel een goed wifi signaal heeft lijkt de router goed te werken.
Dat wil niet zeggen dat alle apparaten een goede verbinding met wifi hebben.
het wifi signaal kan gestoord worden door andere routers in uw buurt en is uw pc daar gevoeliger voor.
Ik neem aan dat u wel netwerken ziet als u op het wifi icoon klikt, rechtsonder op de taakbalk.
probleemoplosser eens kunnen starten door rechts te klikken op het wifi icoon en op probleemoplosser te klikken.
Heeft u het wifi probleem over de hele dag of een bepaald gedeelte van de dag?
Wat u zoal kunt proberen
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/10741/windows-fix-network-connection-issues

Anders toch eens met een wifi analizer kijken op welk kanaal uw wifi staat en of niet veel routers in uw buurt ook daarop uitzenden.

https://www.allesoverdraadloosinternet.nl/wifi/wifi-analyzer/

Gr
door Grunn1 - May 16, 2019 om 11:43
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Niet om lullig te doen maar waar is je zzp-er? Je hebt deze merkloze pc vrij duur gekocht en laten installeren door een voor jou bekende zzp-er waar je op terug kan vallen. Het eerste wat ik zou doen is hem eens raadplegen.

tenormin
door tenormin - May 16, 2019 om 11:54
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Dank voor de gegeven antwoorden. De z.z.p.-er is net weg en heeft één en ander verholpen en nee, geen idee wat het probleem was. Nogmaals allen bedankt voor de genoemde suggesties. De P.C. gaat via kabel, tablet via WiFi. Dus nu begrijp ik het verschil. ;-)

edrick3
door edrick3 May 16, 2019 om 14:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mooi dat het weer is opgelost.

Br
door BrendaDJSenKarel - May 16, 2019 om 13:55
35 Antwoorden / Vragen

ook echt 8 monteurs die geen flikker hebben geregeld maar dan wel 50 euro per keer eisen, ongelofelijk weer.

tenormin
door tenormin May 16, 2019 om 14:15
16823 Antwoorden / 108 Vragen

U hebt toch niet betaald? Tenzij het probleem binnen was en het 'eigen schuld' is? Ik heb het niet betaald; via de chat mijn ongenoegen geuit (had niets met PC van doen hoor: - wat ik eerst ging denken -): de nieuwe komende rekening is 0,10 eurocent. Ze hebben dus kennelijk alles geschrapt op die paar centen na.

ro
door ron503 - May 16, 2019 om 14:42
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als de wifi op andere apparaten wel functioneert maar op uw pc niet dan ligt het geheid aan de instellingen van uw pc en niet aan Ziggo. Wat u zou kunnen doen is in de zoekbalk msconfig in typen en op openen klikken. U krijgt dan een optie 'openen' en dan ziet u de opstartmogelijkheden als die op selectief staat dan verandert u die in normaal opstarten en klikt u op oke. Daarna start u de pc opnieuw op en controleert u of de instelling op normaal opstarten is blijven staan.

tenormin
door tenormin May 16, 2019 om 14:55
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@ron503, de z.z.p.-er heeft het verholpen. Iets met configuratie op PC. PC gaat via kabel, de rest dus niet.
Wat Ziggo betreft: de kabels buiten waren geknakt. Alleen duurde dat 8 monteurs voordat dit 'gevonden' werd.

Ka
door Karel.F - May 16, 2019 om 15:12
26 Antwoorden / Vragen

Belachelijk!

diumenge
door diumenge May 16, 2019 om 19:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geweldige bijdrage.

gsm
door gsm - May 16, 2019 om 22:43
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Ziggo heeft werkzaamheden verricht, ook bij mij in de omgeving.
Er is in mijn geval door Ziggo duidelijk over gecommuniceerd.

In dergelijke gevallen moet de Ziggo-modem een minuut lang uitgezet worden.
Daarna weer inschakelen.

Als de PC dan nog geen verbinding heeft, dan komt dat bijna altijd door de Windows 10 hybernation, ook wel snelle start genoemd.
Windows 10 kun je het beste resetten door op Start en Aan/uit te klikken en vervolgens de keuze Opnieuw opstarten te klikken.

Na deze twee handelingen werkt alles in 99% van de gevallen weer goed.

br
door brui0929 - May 17, 2019 om 19:34
630 Antwoorden / 10 Vragen

Sluit je tablet af, zet je telefoon uit laat de tv ook uit. Start je computer op heb je nu verbinding? Wanneer dit niet zo is start het modem opnieuw op trek de stekker uit het stop contact wacht 1 minuut steek de stekker weer in het stop contact. Start als het modem weer online is je computer opnieuw op.

tenormin
door tenormin May 17, 2019 om 19:50
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Dank voor ook de laatste twee antwoorden. Maar is, na lange problemen helemaal mijn "tweede leven" geworden; contact eraf, afsluiten, wachten, kortom: de hele reutemeteut. Sinds 12 Maart heb ik over de vloer gezwabbert maar het ging om mijn PC. En die is dus gisterochtend weer juist geïnstalleerd.