mienmoeke
door mienmoeke Apr 12, 2004 om 19:18
Computers & telefonie

Programma IIC stoort mij!

Er is een bepaald programma (IIC) dat steeds om internettoegang blijft zeuren. Elke keer staat er een andere letter of een ander getal achter IIC. (Bv IIC9.exe) Het prog is 7kb groot.
Ik heb geen idee wat t is dus plz help me.

Wat is het voor een prog?
Kan ik t zomaar verwijderen?

822 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar het programma-bestandje op de harde schrijf en klik er met de rechter muisknop op. Kies 'eigenschappen'. Als het goed is kun je zien wie de producent/fabrikant is van dit programmaatje en wat het doet. Als de fabrikant niet Microsoft is of de fabrikant van jouw antivirus-programma kun je gok wagen en het verwijderen. Je kunt er van uit gaan dat dit een programmaatje is dat zonder jouw weten door een één of andere website op je pc is gezet. Heb je nog steeds twijfels na het zien van de fabrikant, laat het even weten op kassa@felixrothuizen.nl. Succes!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar de volgende link: http://www.enigmasoftwaregroup.com/affiliate/link.php?ref=42&productid=4 (Dit programma zoekt de betreffende IIC.EXE en verwijdert deze)

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar de volgende link: http://www.enigmasoftwaregroup.com/affiliate/link.php?ref=42&productid=4 (Dit programma zoekt de betreffende IIC.EXE en verwijdert deze)

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar de volgende link: http://www.enigmasoftwaregroup.com/affiliate/link.php?ref=42&productid=4 (Dit programma zoekt de betreffende IIC.EXE en verwijdert deze)

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvulling op eerder gegeven antwoord: Wanneer je het bestandje niet kunt vinden, kies 'Start' en daarna 'Zoeken' en typ IIC in als zoekopdracht.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is er geen programma genaamd IIC te vinden op mijn pc. Heb ad-aware, regcleaner, spy hunter en spybot search and destroy er al over heen gegooid. Er is veel rotzooi gevonden, maar IIC blijft kl*ten.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk heb je een videokaart van het merk 'Ati'...?
Wat ik er op internet van terug kan vinden betreft het een bestandje van Ati dat verbinding wil maken, dus niks bijzonders maar misschien wil dit bestandje wat info sturen naar de 'homesite' van Ati.
Gezien de aard van je vraag heb je een firewall draaien op je PC. Geef bij de eerstvolgende melding dat IIC internet op wil geen toestemming en vink aan dat hij niet meer om toestemming mag vragen. Succes.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zeg elke keer dat ie niet meer moet vragen maar de bestandsnaam veranderd steeds. (iic1.exe, iic2.exe, iic1a.exe etc etc etc) Helaas

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat hebben ze slim gedaan bij Ati...;-)
Kijk eens of hij in de opstartbestanden staat. Misschien weet je hoe deze te openen maar toch even de uitleg: ga naar 'start/uitvoeren' type 'msconfig' >ok en ga naar de tab 'opstarten' Kijk of je hier een progje kunt vinden dat verantwoordelijk zou kunnen zijn en haal het vinkje weg. Start de PC opnieuw op en kijk of IIS zich weer meld.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja.. Ik zie niets van IIC. Wel avm.exe (Gewoon in de c root) heb geen idee wat dat is.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geef IIC eens éénmalig toestemming om Internet op te gaan en kijk wat 'ie doet. Ik weet eigenlijk wel zeker dat het een bestandje is van Ati-videokaarten dus die zullen geen gekke dingen uithalen. Misschien stopt hij na eenmalig toestemming te hebben gehad wel met vragen.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb n NVidea kaart. Geen ATI, dus daar kan t niet aan liggen. (Voor de rest ook geen ATI app. in mijn pc zitten)

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is 'IIC' een standaard bestandje van meerdere videodrivers. Ik heb gezocht op adware, spyware, virussen en ook op videocodecs maar kan nergens het bewijs vinden dat IIC schadelijk zou zijn. Dus zoals ik al zei, geef hem eens (voorlopig) eenmalig toestemming om I-net op te gaan.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met verwijzing naar het antwoord van tigertje (onderin) nog een vraag aan mienmoeke: Heb je voor het programma 'Ad-Aware' wel de laatste spyware-definities gedownload...? (knop 'check for updates now')

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar de volgende link: http://www.enigmasoftwaregroup.com/affiliate/link.php?ref=42&productid=4 (Dit programma zoekt de betreffende IIC.EXE en verwijdert deze)

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is wel degelijk spyware. Vooral mensen met een firewall merken de aanwezigheid ervan. Het schijnt dat de laatste versie van Ad-aware hem kan vinden en elimineren. Succes.