ma
door madmax65 May 7, 2014 om 13:41
Computers & telefonie

Qone8.com

Door een onoplettendheid (of slinkse manier) is het Qone8 virus op mijn pc geïnstalleerd. Bij het opstarten van internet opent deze als startpagina (ondanks de instelling te moeten openen met www.google.nl). Dit hardnekkig virus is zéér moeilijk te verwijderen van de pc. Weet iemand een oplossing? (STOPzilla en SpyHunter zouden werken, maar daar hangt ook een stevig prijskaartje aan......)

12255 34 Rapporteer

he
door henkhh - May 7, 2014 om 16:22
174 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk hier eens mogelijk werkt het!

edrick3
door edrick3 - May 7, 2014 om 16:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo madmax65,

Géén Stopzilla en Spyhunter gebruiken!
Kost geld en het is nog maar de vraag of het helpt.

Zou eens scannen met AdwCleaner: klik HIER.

Laat maar even horen of het geholpen heeft.

he
door henkhh - May 7, 2014 om 16:27
174 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bedoelde http://www.techsupportall.com/remove-qone8-com-removal-guide

zoekster
door zoekster - May 7, 2014 om 16:42
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Met Mbam scannen kan ook.

KLIK

Neem de free download.

Lees dit KLIK

ma
door malhy2 - May 7, 2014 om 19:43
309 Antwoorden / 13 Vragen

Mocht na Mbam het virus nog aanwezig zijn dan de instellingen herstellen naar fabrieksinstellingen

( bij firefox werkt dat in ieder geval ).
Gr Ed

edrick3
door edrick3 - May 7, 2014 om 20:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@malhy2,

..... de instellingen herstellen naar fabrieksinstellingen....
Waar slaat dat op? Welke instellingen wil je laten herstellen naar (welke??) fabrieksinstellingen?

Of bedoel je soms het resetten van Firefox naar de standaardinstellingen, oftewel herinitialiseren?

Met vr.gr.

macwouter
door macwouter - May 8, 2014 om 02:09
825 Antwoorden / 9 Vragen

Gooi Norton even er overheen en klaar is kees. Dit is de volledige versie voor dertig dagen.

who cares
door who cares - May 9, 2014 om 10:31
146 Antwoorden / 9 Vragen

ga even naar gratis help forum www.pchelpforum.nl even registreren en daar helpen ze je wel er vanaf te komen, gratis.......

hi
door hiawatha - May 9, 2014 om 10:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Op deze site laten ze zien hoe je de Qone8 virus kan verwijderen.
in verschillende browsers.

http://nl.pcthreat.com/parasitebyid-35222nl.html

p2
door p2008 - May 9, 2014 om 10:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

Goede dag ,Als U naar deze website gaat http://www.f-secure.com/nl/web/home_nl/online-scanner en leest wat er staat ,kunt U een online scan doen die het virus verwijderd.KPN gebruikt dit ook als hun klanten een virus op de pc hebben ,de klanten worden dan geadviseerd naar deze site te gaan en goed door te lezen en dan uit te voeren .,Een prettige dag verder en groet

eclipse
door eclipse - May 9, 2014 om 10:54
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Madmax,
hier de volledige uitleg ( Nederlands)
http://www.redmijnbrowser.nl/adware-reclame/qone8-verwijderen-werkende-verwijder-instructie/

hier wordt ook verteld dat je de snelkoppelingen moet opschonen en daar wordt ook voor doorverwezen om dat te doen.
de laatste heet shortcut cleaner en is freeware. installeer het voor de zekerheid maar CUSTOM .
dus niet automatisch, custom kun je alle vinkjes ( die eventueel aanwezig zijn ) weghalen)
sccs.
Mocht je het advies van @ edrick volgen dan krijg je de rommel van pc tune up erbij en dat wil je niet AdwCleaner.. vandaar freeware atijd custom, maar geeft geen zekerheid, maar wel de idee dat je het goed doet.

pk49
door pk49 - May 9, 2014 om 10:58
243 Antwoorden / 2 Vragen

na wekenlang getob met een virus en de bekende virusprogramma's te hebben uitgeprobeerd,werkte maar één programma snel en efficiënt en dat was Spyhunter.Ik ben naar een bekende torrentsite gegaan en heb een gekraakte versie binnenegehaald.40 euro vind ik wel erg veel.Jammer dat ze geen uitprobeer/proefversie hebben.Ik weet het,dat is erg stout dat downloaden,maar werken dat het doet!

eclipse
door eclipse - May 9, 2014 om 10:58
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 7 mei 2014, 16:24]Hallo madmax65,

Géén Stopzilla en Spyhunter gebruiken!
Kost geld en het is nog maar de vraag of het helpt.

Zou eens scannen met AdwCleaner: klik HIER.

Laat maar even horen of het geholpen heeft.

@@beste Edrick, waarschuw dan tevens dat je dat irritante pc tuneup er gratis bijkrijgt die vertelt dat je kast zowat de pijp uit gaat aan fouten en conflicten dat je bekant in janken uitbarst en dat je het van ellende maar gaat kopen. ( ook als je custom installeert)

eclipse
door eclipse - May 9, 2014 om 11:12
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=pk49 schreef op vrijdag 9 mei 2014, 10:58]na wekenlang getob met een virus en de bekende virusprogramma's te hebben uitgeprobeerd,werkte maar één programma snel en efficiënt en dat was Spyhunter.Ik ben naar een bekende torrentsite gegaan en heb een gekraakte versie binnenegehaald.40 euro vind ik wel erg veel.Jammer dat ze geen uitprobeer/proefversie hebben.Ik weet het,dat is erg stout dat downloaden,maar werken dat het doet!

@PK49, Dus ?? kom je ons vertellen dat je fijntjes zonder bescherming hebt gesurfd, en dus op den duur maar eens een gekraakte opgehaald. dus je bent onbeschermd al die torrent sites afgegaan op zoek naar een antivirus ? whoow .
heb ik ook wel gedaan, programma ` s gratis binnenhalen, blijkt de crack het virus ..

ik heb nu betaalde programma `s oke kost even wat maar ik krijg nu telkens aanbiedingen van 80% onder de normale prijs als vaste klant. zobetaal ik voor avast 8,95 euro. winoptimizer 11 7,50... dus betalen wordt beloond, en je hebt de zekerheid dat je zgn virusvanger geen virus is.
je kent ze wel die knipperende gillende popups u loopt groot risico, uw uw pc begeeft het blabla...maar daar hebben we dan weer programma `s voor om die weg te houden.

En belangrijkste is eigenlijk, GA INIEDER GEVAL NAAR DE SITE VAN DE UITGEVER

audb
door audb - May 9, 2014 om 11:33
1668 Antwoorden / 5 Vragen

http://devbuilds.kaspersky-labs.com/devbuilds/AVPTool/
of
http://www.surfright.nl/nl (30 dagen probeer versie )
Het is gratis dus het proberen waard

edrick3
door edrick3 - May 9, 2014 om 11:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eclipse,

....Mocht je het advies van @ edrick volgen dan krijg je de rommel van pc tune up erbij en dat wil je niet ....

Onzin. Dat gebeurt hooguit als je via een niet betrouwbare site downloadt, maar niet via de door mij opgegeven link!! Net nog even gecontroleerd!

edrick3
door edrick3 - May 9, 2014 om 11:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=eclipse schreef op vrijdag 9 mei 2014, 10:58][quote=edrick3 schreef op woensdag 7 mei 2014, 16:24]Hallo madmax65,

Géén Stopzilla en Spyhunter gebruiken!
Kost geld en het is nog maar de vraag of het helpt.

Zou eens scannen met AdwCleaner: klik HIER.

Laat maar even horen of het geholpen heeft.

@@beste Edrick, waarschuw dan tevens dat je dat irritante pc tuneup er gratis bijkrijgt die vertelt dat je kast zowat de pijp uit gaat aan fouten en conflicten dat je bekant in janken uitbarst en dat je het van ellende maar gaat kopen. ( ook als je custom installeert)

Onzin. Daar klopt niets van.
Als je slechte ervaringen hebt, dan heb je blijkbaar van een verkeerde site gedownload.

edrick3
door edrick3 - May 9, 2014 om 11:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@madmax65,

Heb je nu al iets geprobeerd?

Is het probleem al opgelost?

eclipse
door eclipse - May 9, 2014 om 12:20
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 9 mei 2014, 11:58][quote=eclipse schreef op vrijdag 9 mei 2014, 10:58][quote=edrick3 schreef op woensdag 7 mei 2014, 16:24]Hallo madmax65,

Géén Stopzilla en Spyhunter gebruiken!
Kost geld en het is nog maar de vraag of het helpt.

Zou eens scannen met AdwCleaner: klik HIER.

Laat maar even horen of het geholpen heeft.

@@beste Edrick, waarschuw dan tevens dat je dat irritante pc tuneup er gratis bijkrijgt die vertelt dat je kast zowat de pijp uit gaat aan fouten en conflicten dat je bekant in janken uitbarst en dat je het van ellende maar gaat kopen. ( ook als je custom installeert)

Onzin. Daar klopt niets van.
Als je slechte ervaringen hebt, dan heb je blijkbaar van een verkeerde site gedownload.

@ Edrick, , sorry maar ik meen mij toch te herinneren, dat je zelfs je excuses aanbood dat het er gratis meekwam. het betrof toen het yahoo gedoe. dus nu niet met de verkeerde site aankomen het was JOUW link. dit is niet negatief bedoelt. of wat dan ook maar het zit er gewoon bij. Ook als je custom installeert....probeer het ..........

edrick3
door edrick3 - May 9, 2014 om 12:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eclipse,

OT
Ben toch bang dat je je vergist....;-)
In de war met een andere cleaner?
AdwCleaner kun je geeneens 'custom' installeren.
En zoals ik al aangaf: heb het net nogmaals gecontroleerd.
Klik maar eens op de door mij gegeven link.

sc
door schijf01 - May 9, 2014 om 14:43
13 Antwoorden / 1 Vragen

Bij mij werkte Malwarebytes Anti Malware perfect, is gratis te downloaden.

ro
door rofi230 - May 9, 2014 om 16:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Windows heeft een optie " Uw computer herstellen". Ik heb het zelf vaker gebruikt.
Tijdens het starten drukken op F8 (=optie opstart keuze)
Als het goed is krijg je het scherm
- Uw computer herstellen
- Veilige modus met netwerk
- Veilige modus met opdrachtpromt ...
- etc

Kies optie "Uw computer herstellen" en volg daarna de instructies.
Herstel de computer naar een eerder goed werkend opstart mode.
Windows herstelt de computer naar een eerder goed werkende versie zonder laatstelijk geïnstalleerde software met behoud van data en instellingen.

Succes

eclipse
door eclipse - May 9, 2014 om 16:16
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 9 mei 2014, 11:59]@madmax65,

Heb je nu al iets geprobeerd?

Is het probleem al opgelost?

@ Hoi edrick, ze moeten bij kassa eens een afmeldlink erop zetten, dan zien de mensen die er moeite voor doen dat het is opgelost. wel zo netjes toch... gr han

kkruidentuin
door kkruidentuin - May 9, 2014 om 21:19
22 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb het onlangs ook gehad toen ik een ebook download programma had geinstalleerd. Ik heb op internet verschillende anti maleware programma's en anti spyware programma's geinstalleerd en die met twee bijna tegelijketijd dus 1 male ware 1 spyware steeds stukje laten scannen pauze en switchen naar om en om spyware van de enen dan weer maleware van de andere zo dik 1,5 uur bezig geweest.ik weet niet welke het dus heeft gedaan maar hij is eraf en ik heb een hestelpunt gemaakt naar een eerdere datum na het opstarten was hij weg. succes sorry, dat ik je de namen niet kan doorgeven.

kkruidentuin
door kkruidentuin - May 9, 2014 om 21:21
22 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=rofi230 schreef op vrijdag 9 mei 2014, 16:10]Windows heeft een optie " Uw computer herstellen". Ik heb het zelf vaker gebruikt.
Tijdens het starten drukken op F8 (=optie opstart keuze)
Als het goed is krijg je het scherm
- Uw computer herstellen
- Veilige modus met netwerk
- Veilige modus met opdrachtpromt ...
- etc

Kies optie "Uw computer herstellen" en volg daarna de instructies.
Herstel de computer naar een eerder goed werkend opstart mode.
Windows herstelt de computer naar een eerder goed werkende versie zonder laatstelijk geïnstalleerde software met behoud van data en instellingen.

Succes

kkruidentuin
door kkruidentuin - May 9, 2014 om 21:23
22 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=rofi230 schreef op vrijdag 9 mei 2014, 16:10]Windows heeft een optie " Uw computer herstellen". Ik heb het zelf vaker gebruikt.
Tijdens het starten drukken op F8 (=optie opstart keuze)
Als het goed is krijg je het scherm
- Uw computer herstellen
- Veilige modus met netwerk
- Veilige modus met opdrachtpromt ...
- etc

Kies optie "Uw computer herstellen" en volg daarna de instructies.
Herstel de computer naar een eerder goed werkend opstart mode.
Windows herstelt de computer naar een eerder goed werkende versie zonder laatstelijk geïnstalleerde software met behoud van data en instellingen.

Succes

een herstelpunt verwijderd geen software of maleware helaas zit het dan nog steeds ergen op je computer ondergedoken te spioneren.

eclipse
door eclipse - May 9, 2014 om 21:52
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=kkruidentuin schreef op vrijdag 9 mei 2014, 21:21][quote=rofi230 schreef op vrijdag 9 mei 2014, 16:10]Windows heeft een optie " Uw computer herstellen". Ik heb het zelf vaker gebruikt.
Tijdens het starten drukken op F8 (=optie opstart keuze)
Als het goed is krijg je het scherm
- Uw computer herstellen
- Veilige modus met netwerk
- Veilige modus met opdrachtpromt ...
- etc

Kies optie "Uw computer herstellen" en volg daarna de instructies.
Herstel de computer naar een eerder goed werkend opstart mode.
Windows herstelt de computer naar een eerder goed werkende versie zonder laatstelijk geïnstalleerde software met behoud van data en instellingen.

Succes

@ kruidentuin enz... hou eens op met die onzin, betreft hier een hijack.... gen sys fout.

sieger veenstra
door sieger veenstra - May 10, 2014 om 11:37
8 Antwoorden / 0 Vragen

Qone8 is geen virus, maar een browser-hijacker.
http://www.pcrisk.nl/verwijderingsrichtlijnen/7461-remove-qone8-browser-hijacker

Verwijderen via adw-cleaner
http://www.filehippo.com/download_malwarebytes_anti_malware/ (veilige site)

Daarna Malware-bytes downloaden en computer opschonen.
http://www.filehippo.com/download_malwarebytes_anti_malware/

Je eigen zoekmachine daarna weer instellen in je browser.

Succes.

sieger veenstra
door sieger veenstra - May 10, 2014 om 11:51
8 Antwoorden / 0 Vragen

sorry, verkeerde link bij adw-cleaner gezet.
Bij dezen,
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/ (ontwerper programma)

el
door elizabeth_1 - May 10, 2014 om 14:45
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 7 mei 2014, 16:24]Hallo madmax65,

Géén Stopzilla en Spyhunter gebruiken!
Kost geld en het is nog maar de vraag of het helpt.

Zou eens scannen met AdwCleaner: klik HIER.

Laat maar even horen of het geholpen heeft.

el
door elizabeth_1 - May 10, 2014 om 14:49
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 7 mei 2014, 16:24]Hallo madmax65,

Géén Stopzilla en Spyhunter gebruiken!
Kost geld en het is nog maar de vraag of het helpt.

Zou eens scannen met AdwCleaner: klik HIER.

Laat maar even horen of het geholpen heeft.

Al een hele tijd last van veel irritante reclame en niemand wist hoe ik dat kon verwijderen.
Heb Adw-Cleaner toegepast en alles is weg. Wat een heerlijke rust nu op de pc, bedankt nog
voor het uitstekende advies.

edrick3
door edrick3 - May 10, 2014 om 15:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@elizabeth,

Mooi dat het gegeven advies in ieder geval voor iemand van nut is geweest.

Van vraagsteller horen we helaas - tot op heden - geen reactie.

Goed weekend.

labren
door labren - May 13, 2014 om 18:37
862 Antwoorden / 0 Vragen

dus je heb geen virus scanner op je computer staan , dat is echt vragen om moeilijkheden , koop gewoon is een virus scanner voor een jaar hoef je ook niet bang te zijn voor virussen

eclipse
door eclipse - May 13, 2014 om 19:37
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=labren schreef op dinsdag 13 mei 2014, 18:37]dus je heb geen virus scanner op je computer staan , dat is echt vragen om moeilijkheden , koop gewoon is een virus scanner voor een jaar hoef je ook niet bang te zijn voor virussen

@@labren, dit noemen ze nu mosterd na de maaltijd. tevens meen ik te mogen opmerken dat een toolbar geen virus is, en TS wel degelijk een virus scanner heeft, alhoewel op domme wijze verkregen. evenals z `n toolbar. dat TS niet even terugreageert, zal wel door dezelfde naïviteit komen.;.
helaas is het zo dat ook yahoo vaak meekomt ook als alles is weggevinkt .. geen enkele scanner ziet dit als virus. sommige scanners reageren met er is een pogiing ondernomen om uw startpagina te veranderen, maar helaas houdt het daar op . je hebt toestemming gegeven onbewust of niet en dat accepteert de scanner,
Uiteraard slaat deze de browser dicht als er een écht virus of malware binnenkomt.