jd
door jdbeste1 Jul 31, 2020 om 19:13
Computers & telefonie
Radio Sure werkt niet meer

Ik heb op mijn werk een klein programmaatje draaien waarmee ik muziek kan luisteren via internet.  Dit werkte altijd feilloos. Echter sinds vandaag krijg ik er geen geluid meer uit. Alles staat verder goed, volumeknop staat aan, apparaatbeheer is alles ok. Ik weet het echt niet meer. Het is iets met een verbinding die niet tot stand komt. Ik heb de firewall zelfs ook al uitgezet maar ook dit heeft niet geholpen.  Wat kan ik verder nog proberen?

Ik hoor graag van jullie....

Groet Jan

3048 7 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jul 31, 2020 om 19:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Op je werk? Dan maar eens bij de systeembeheerder informeren. Misschien geblokkeerd om bandbreedte te sparen ofzo.

jd
door jdbeste1 Jul 31, 2020 om 19:25
24 Antwoorden / 73 Vragen

nee het is geen blokkade oid.......uitgesloten

tenormin
door tenormin Jul 31, 2020 om 19:48
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Geloof ik ook niet @diumenge, ligt er echt aan welk beroep je uitoefent; ken er veel die tijdens werken naar muziek kunnen/mogen luisteren. De TS zal zeker geen call center medewerker zijn. ;-)

diumenge
door diumenge - Jul 31, 2020 om 19:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als alles verder goed staat en er is ook geen sprake van blokkade dan wordt het gissen wat er aan de hand kan zijn.

Misschien weten ze het op het ondersteunende forum? http://www.radiosure.com/forum/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 1, 2020 om 10:00
16843 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn eerste reactie is ook, tenmiste als dit plaats vindt op een werkplek bij uw werkgever: doe navraag bij de systeembeheerder.
Het zou best zo kunnen zijn dat de verbinding is geblokkerd om kostenreden (gebruik MB's, eventueel BUMA-auteursrechten)  of misschien wel heel simpel omdat uw werkgever dat niet langer wenst.

gerbera
door gerbera Aug 1, 2020 om 12:24
7364 Antwoorden / 14 Vragen

DOOR JDBESTE1 31 JUL. 2020 OM 19:25
22 ANTWOORDEN / 58 VRAGEN

nee het is geen blokkade oid.......uitgesloten

ro
door ron503 - Aug 1, 2020 om 13:13
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het programma gedownload en het werkt wel maar de interface is zo windows XP gedateert en beschikt niet over de juiste certificaten. De mainserver van uw werkgever wordt regelmatig van de nieuwste beveiligingen voorzien en voorkomt contact maken met onbetrouwbare websites want het enige wat Radio sure doet is verbinding maken met een link waarvan niet vastgesteld kan worden of die wel betrouwbaar is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 1, 2020 om 17:04
16843 Antwoorden / 202 Vragen

Weet u echt zeker dat het geen blokkade is zijdens bijv. uw werkgever? Zo ja, dan lijkt ook mij dit een mogelijkheid om achter de reden te komen: http://www.radiosure.com/forum/ als al eerder aan u gegeven.

koekeloer
door koekeloer - Aug 3, 2020 om 11:42
562 Antwoorden / 18 Vragen

Ik denk dat je werkgever niet blij is als je op de werk pc de firewall gaat uitzetten.

John1313
door John1313 - Aug 3, 2020 om 12:02
34 Antwoorden / 1 Vragen

Probeer radio te luisteren via een weblink i.p.v. een apart programaatje dat werkt altijd als Internet het doet.

Probeer b.v.: https://www.npo3fm.nl/                            (Of https://onlineradiobox.com/Europe/?cs=cz.abradiodepechemode, een zender uit uw voorbeeld)

jd
door jdbeste1 Aug 3, 2020 om 18:04
24 Antwoorden / 73 Vragen

Ok John,

Bedankt voor jouw tip......ook met deze weblinks kreeg ik er geen geluid uit. Dus ik heb het toen verder gezocht bij apparaatbeheer en drivers.

Apparaatbeheer gaf aan dat alles ok was. Dus het moest wel een driver zijn dan die de boosdoener was. Ik heb toen van de site van Lenova de bijhorende  audio drivers geplukt en alles geinstalleerd. daarna opnieuw opgestart en alles werkte weer als een zonnetje. Ik ben weer blij met mijn radiosure programmaatje.

problem solved !