ba
door basusimdo May 13, 2021 om 16:36
Computers & telefonie

Rare melding

Hallo beste mensen, Ik, krijg iedere keer deze melding als ik opstart.   Deze pc bevindt zich in een netwerk met gebruikerskosten. Het synchroniseren van one drive is onderbroken om data kosten te voorkomen . Vervolgens kan ik beslissen om toch te synchroniseren.  wat m oet ik met zo"n melding , wat moet ik doen om dit op te lossen. Alvast bedankt voor de hulp

5872 8 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - May 13, 2021 om 16:42
7156 Antwoorden / 3 Vragen
ba
door basusimdo - May 13, 2021 om 17:08
14 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb er maar een paar foto"s in staan , dus dat is het niet .

sjjoppy
door sjjoppy - May 13, 2021 om 17:27
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Selecteer eens alles wat u in On Drive hebt staan en klik dan op eigenschappen dan komt u de gebruikte GB te weten.
Edit.
Het kan ook als waarschuwing bedoeld zijn dat als er gesynchroniseerd wordt u veel meer aan opslag kwijt raakt.

diumenge
door diumenge - May 13, 2021 om 18:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ben je met een hotspot verbonden, bijvoorbeeld via je telefoon?

Heeft het trouwens met deze oude vraag te maken? kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/rare-melding-1

rj
door rjw May 14, 2021 om 15:49
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Was ook mijn eerste gedachte. Meerdere applicaties geven zo'n melding als je via een "metered access" verbonden bent met internet. Wel netjes trouwens van Microsoft om zo gebruikers te waarschuwen voor eventuele kosten.

ba
door basusimdo - May 13, 2021 om 20:17
14 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb op internet gekeken en de link van Malta bekeken ik heb niet de datalink aanstaan en wat ik nog meer las dat het met een update te maken kan hebben.
Daar heb ik dus helemaal geen verstand van.
Ik druk het nu weg en als dit geen kwaad kan moet ik dat maar blijven doen denk ik , of jullie moeten een betere oplossing hebben.
Tot zover alvast bedankt

diumenge
door diumenge May 13, 2021 om 20:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe ben je met internet verbonden?

ba
door basusimdo May 13, 2021 om 22:50
14 Antwoorden / 10 Vragen

We hebben kpn,  glasvezel

diumenge
door diumenge May 13, 2021 om 23:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oké, dus je maakt geen gebruik van een hotspot.

Wat je kan doen is via start naar instellingen gaan en dan naar Netwerk en internet, dan zie je de status van je huidige (wifi) verbinding. Klik daar onder op Eigenschappen en mogelijk staat onder 'Instellen als verbinding met datalimiet' dan 'Aan'. Als dat het geval ik kan je daar op klikken om dat op 'Uít' te zetten. Dan zou de melding kunnen verdwijnen.

ba
door basusimdo May 13, 2021 om 23:39
14 Antwoorden / 10 Vragen

Dit heb ik gedaan , bedankt ik kijk morgen verder

gerbera
door gerbera - May 13, 2021 om 21:51
7348 Antwoorden / 14 Vragen

U heeft die vraag al eerder gesteld op 24 aug. 2020 waar een aantal oplossingen gegeven zijn. Echter u heeft toen niet op vragen van forumleden gereageerd en dan is het moeilijk een juiste oplossing te geven, dus ook nu is het weer gissen.

ro
door robert907 - May 14, 2021 om 12:13
5 Antwoorden / Vragen

Kijk eens in de netwerkinstellingen. Daar kan aangevinkt staan dat de computer verbonden is met een netwerk met een datalimiet. Onedrive zal dan inderdaad niet automatisch synchroniseren om kosten te voorkomen.