wo
door wolluk Jun 17, 2018 om 14:33
Computers & telefonie

Reacht op garantie Asus?

Er zit schijnaar verschil in tiussen recht hebben m.b.t. garantie en je recht ook krijgen

Op 02-05-2016 heb ik bij de MediaMarkt een Asus laptop aangeschaft. Op 17-01-2018 bleek dat mijn backspace wat anders reageerde, maar functioneerde nog wel goed.

MediaMarkt reageerde hierop dat er volgens de reparatieafdeling sprake zou zijn van vochtschade en derhalve de garantie zou komen te vervallen.

Ik ben altijd zuinig omgegaan met mijn laptop en vond de conclusie dus heel apart. Ik weet zeker dat er geen vocht bij is geweest.

Tevens middels Google gezocht en gestuit op meerdere meldingen inhoudende dat Asus en MediaMarkt) het vaak afdoet als vochtschade om zo onder de garantie uit te komen

Hierop aangegeven niet akkoord te gaan met de kosten, daar het ons onmogelijk was dat het ging om vochtschade. Tevens gewezen op mijn bevindingen op het internet.

Laptop opgehaald en toen bleek de accu plotsniet meer herkend te worden, dus weer teruggebracht.

Vervolgens de laptop weer opgehaald en toen bleek er weer een dode pixellijn in het scherm te zitten, welke er voorheen niet inzat.
MediaMarkt gaf aan dat ze dit niet konden repareren aangezien het toetsenbord dan tevens vervangen moest worden i.v.m. de garantie welke zij dan op het apparaat geven.

 In februari officiële klacht ingediend bij MediaMarkt, met verzoek de koop te ontbinden i.v.m. ondeugdelijk apparatuur. OP deze brief nooit een reactie ontvangen. Deze klacht overigens aangetekend verzonden.

Hierna bleef mijn laptop lang bij MediaMarkt liggen en diverse malen aan moeten geven dat ik deze dan ongerepareerd terug wil hebben.

Mijn laptop alsnog retour gekregen en toen bleek dat mijn scherm toch gemaakt was, terwijl ze eerst aangaven dit niet te kunnen doen.

Tevens mijn zaak voorgelegd aan consuwijzer en zij waren eveneens van mening dat ik als consument recht heb op een deugdelijk product.

Tevens uit de site van Mediamarkt opgemaakt dat er gebruik gemaakt kan worden van een geschillencommissie (ODR), dus hiervan gebruik van gemaakt.
Ne bepaalde periode bericht retour ontvangen dat mijn melding bij de geschillencommisie af was gesloten.
Navraag leverde op dat MediaMarkt inderdaad was aangesloten, maar dat zij niet hoefden te reageren.

Dit doet MediaMarkt dus goed, zij kunnen dus zelf bepalen of ze gebruik willen maken van de comissie of niet.

Kortom ergens recht op hebben is 1, maar krijgen is wat anders.

Gedurende langere tijd ben ik mijn laptop langere tijd kwijt geweest, ik heb deze diverse malen retour kunnen brengen en ophalen en uiteindelijk zit ik nog steeds met een defecte laptop waarvan MediaMarkt aangeeft dat vochtschade de oorzaak is.

583 3 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 17, 2018 om 14:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zeer vervelend allemaal voor je; maar wat is nu je vraag?

Ne bepaalde periode bericht retour ontvangen dat mijn melding bij de geschillencommisie af was gesloten.
En wat was de conclusie/uitspraak?

gerbera
door gerbera - Jun 17, 2018 om 15:24
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Zou die "vochtschade"eens door een andere (echte) computerzaak laten controleren of dit werkelijk zo is. Zo niet kunt u eventuele kosten hiervan alsnog op die dozenschuiver verhalen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 18, 2018 om 10:04
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Er valt mij iets heel merkwaardigs op, tenminste, als ik het goed begrijp: m.b.t. uw klachten over handelwijze Media Markt ('Wij zijn toch niet gek') heeft u een geschillebcommissie benaderd. Vervolgens zou u van die geschillencommissie hebben gehoord/vernomen dat uw klacht was afgesloten maar zonder verdere informatie. Dat is uitermate merkwaardig, u maakte toch gebruik van de geschillencie? Of had Media Markt (al of niet zogenaamd) een geschillencie. benaderd?
Het lijkt mij in deze zinvol dat u 'consuwijzer' www.consuwijzer.nl benaderd met deze klacht.