wo
door wolluk Jun 17, 2018 om 14:33
Computers & telefonie

Reacht op garantie Asus?

Er zit schijnaar verschil in tiussen recht hebben m.b.t. garantie en je recht ook krijgen


Op 02-05-2016 heb ik bij de MediaMarkt een Asus laptop aangeschaft. Op 17-01-2018 bleek dat mijn backspace wat anders reageerde, maar functioneerde nog wel goed.

MediaMarkt reageerde hierop dat er volgens de reparatieafdeling sprake zou zijn van vochtschade en derhalve de garantie zou komen te vervallen.

Ik ben altijd zuinig omgegaan met mijn laptop en vond de conclusie dus heel apart. Ik weet zeker dat er geen vocht bij is geweest.

Tevens middels Google gezocht en gestuit op meerdere meldingen inhoudende dat Asus en MediaMarkt) het vaak afdoet als vochtschade om zo onder de garantie uit te komen

Hierop aangegeven niet akkoord te gaan met de kosten, daar het ons onmogelijk was dat het ging om vochtschade. Tevens gewezen op mijn bevindingen op het internet.


Laptop opgehaald en toen bleek de accu plotsniet meer herkend te worden, dus weer teruggebracht.

Vervolgens de laptop weer opgehaald en toen bleek er weer een dode pixellijn in het scherm te zitten, welke er voorheen niet inzat.
MediaMarkt gaf aan dat ze dit niet konden repareren aangezien het toetsenbord dan tevens vervangen moest worden i.v.m. de garantie welke zij dan op het apparaat geven.



 In februari officiële klacht ingediend bij MediaMarkt, met verzoek de koop te ontbinden i.v.m. ondeugdelijk apparatuur. OP deze brief nooit een reactie ontvangen. Deze klacht overigens aangetekend verzonden.

Hierna bleef mijn laptop lang bij MediaMarkt liggen en diverse malen aan moeten geven dat ik deze dan ongerepareerd terug wil hebben.

Mijn laptop alsnog retour gekregen en toen bleek dat mijn scherm toch gemaakt was, terwijl ze eerst aangaven dit niet te kunnen doen.

Tevens mijn zaak voorgelegd aan consuwijzer en zij waren eveneens van mening dat ik als consument recht heb op een deugdelijk product.

Tevens uit de site van Mediamarkt opgemaakt dat er gebruik gemaakt kan worden van een geschillencommissie (ODR), dus hiervan gebruik van gemaakt.
Ne bepaalde periode bericht retour ontvangen dat mijn melding bij de geschillencommisie af was gesloten.
Navraag leverde op dat MediaMarkt inderdaad was aangesloten, maar dat zij niet hoefden te reageren.

Dit doet MediaMarkt dus goed, zij kunnen dus zelf bepalen of ze gebruik willen maken van de comissie of niet.

Kortom ergens recht op hebben is 1, maar krijgen is wat anders.


Gedurende langere tijd ben ik mijn laptop langere tijd kwijt geweest, ik heb deze diverse malen retour kunnen brengen en ophalen en uiteindelijk zit ik nog steeds met een defecte laptop waarvan MediaMarkt aangeeft dat vochtschade de oorzaak is.

583 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Jun 17, 2018 om 14:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Zeer vervelend allemaal voor je; maar wat is nu je vraag?

Ne bepaalde periode bericht retour ontvangen dat mijn melding bij de geschillencommisie af was gesloten.
En wat was de conclusie/uitspraak?

gerbera
door gerbera - Jun 17, 2018 om 15:24
7358 Antwoorden / 14 Vragen
2

Zou die "vochtschade"eens door een andere (echte) computerzaak laten controleren of dit werkelijk zo is. Zo niet kunt u eventuele kosten hiervan alsnog op die dozenschuiver verhalen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 18, 2018 om 10:04
16827 Antwoorden / 202 Vragen
0

Er valt mij iets heel merkwaardigs op, tenminste, als ik het goed begrijp: m.b.t. uw klachten over handelwijze Media Markt ('Wij zijn toch niet gek') heeft u een geschillebcommissie benaderd. Vervolgens zou u van die geschillencommissie hebben gehoord/vernomen dat uw klacht was afgesloten maar zonder verdere informatie. Dat is uitermate merkwaardig, u maakte toch gebruik van de geschillencie? Of had Media Markt (al of niet zogenaamd) een geschillencie. benaderd?
Het lijkt mij in deze zinvol dat u 'consuwijzer' www.consuwijzer.nl benaderd met deze klacht.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer