Mike
door Mike May 16, 2018 om 20:08
Computers & telefonie

Reboot and select proper boot device?

Ik heb net een nieuwe desktop gekocht en alles er nieuwe in laten zetten. Nu ik me pc wil opstarten geeft die aan 'Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key'. Dus ik me toetsenbord en muis aansluiten maar deze herkend die totaal niet. Ze zijn niet stuk want op me laptop doen ze het wel. Ik heb geprobeerd met windows 7 besturingssystheem via de usb te installeren maar er gebeurt gewoon helemaal niks. Wat nu??

28214 13 Rapporteer

diumenge
door diumenge - May 16, 2018 om 20:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Is de desktop mét of zonder Windows gekocht?

Mike
door Mike May 16, 2018 om 20:16
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de pc gekocht zonder windows erop

simon55
door simon55 - May 16, 2018 om 20:14
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Als u de muis en t toetsenbord aansluit , klopt het met nieuwe installatie dat de PC t niet herkend. Na t aansluiten de PC handmatig uitzetten, en opnieuw opstarten. Daarna moeten beiden zichtbaar zijn

Mike
door Mike May 16, 2018 om 20:16
Antwoorden / 1 Vragen

Dat ga ik eens proberen! Dat heb ik nog niet gedaan. Bedankt! ????

th
door thieu - May 16, 2018 om 20:22
146 Antwoorden / 0 Vragen

Raar verhaal. Een nieuwe (desktop) PC wordt eigenlijk altijd met Windows geleverd, tegenwoordig W10.
Dat is ook te zien aan een OEM-sticker van Winows/ Microsoft die op het apparaat moet zitten.

De melding duidt er op dat het systeem geen besturingssysteem kan vinden. Dat kan betekenen dat Windows (of ander OS) niet geinstalleerd is, óf dat de schijf waarop Windows staat kapot is.
Ik zou dus gewoon eerst ff terug gaan naar die leverancier.

Mike
door Mike May 16, 2018 om 22:08
Antwoorden / 1 Vragen

Ik.zal het even veranderen sorry! Het is tweedehands gekocht de desktop zelf en de harde schijf en spullen wat erin zit zoals dvd brander en cdrom zijn nieuw gekocht. De hdd is helemaal leeg staat niks erop. Maar kan het zijn dan als er nog geen windows programma op zit dat die steeds blijft zeggen reboot.

Gerry1969
door Gerry1969 May 17, 2018 om 01:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Raar verhaal. Een nieuwe (desktop) PC wordt eigenlijk altijd met Windows geleverd, tegenwoordig W10.

Dat is pertinent niet waar,  bij alle pc bouwers kun je Windows weglaten om je eigen versie zelf te  installeren.
Zo ook bij de betere laptops,  deze zijn zonder Windows te bestellen tegen een minder prijs .

Ge
door Genee - May 16, 2018 om 20:34
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Zit er nu een dvd in de dvdspeler of zit er een usb-stick aangesloten.
Deze dan verwijderen.
Wanneer computer nog niet opstart zult u de bootvolgorde in het bios moet wijzigen.
Volgorde: eerst HD, dan dvd en usb.
Anders, voor nu, tijdens het opstarten op de F8 toets drukken en kiezen dat er geboot moet worden vanaf de harde schijf.
Wanneer dat ook niet werkt, computer uit, de windows 7 usb stick aansluiten, tijdens opstarten regelmatig met korte tussenposen op F8 drukken tot bootmenu verschijnt en kiezen voor usb station.
Dan moet in ieder geval de computer doorstarten.

Mike
door Mike May 16, 2018 om 22:13
Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga dit nog proberen! Hopelijk lukt het. Ik heb wel al geprobeerd bij drive 1 drive 2 wat aan tepassen enzo bij boot maar resultaat het zelfde nog.

Ge
door Genee - May 16, 2018 om 20:58
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Alles er opnieuw op laten zetten, zegt u.
Heeft die persoon dan niet gecontroleerd of alles werkte?

Mike
door Mike May 16, 2018 om 22:15
Antwoorden / 1 Vragen

Sorry ik heb het er zelf raar neergezet maar heb de desktop zelf tweedehands gekocht en de harde schijf was alles er vanaf gehaald dus ook de besturingsysteem

gerbera
door gerbera - May 16, 2018 om 22:17
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb de pc gekocht zonder windows er op
heb de desktop zelf tweedehands gekocht en de harde schijf was alles er vanaf gehaald dus ook de besturingsysteem

Dat is dan hetzelfde als een tweedehands auto zonder motor te kopen.
Er moet dan wel ff een besturingssysteem geïnstalleerd worden.

Mike
door Mike May 16, 2018 om 22:27
Antwoorden / 1 Vragen

Dat snap ik! En dat heb ik ook. Ik heb er eentje op de usb staan maar die pakt die niet omdat er staat reboot enz.

gerbera
door gerbera May 16, 2018 om 22:31
7348 Antwoorden / 14 Vragen

usb plaatsen voordat u de pc opstart, dan zou deze gelezen moeten worden.

Grunnen.
door Grunnen. May 16, 2018 om 22:48
509 Antwoorden / Vragen

Koop een volledige windows versie dus geen upgrage en installeer die op je PC.

gerbera
door gerbera May 17, 2018 om 11:16
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Koop een volledige windows versie dus geen upgrage en installeer die op je PC.

Die heb ik dus.........moet u niet bij mij zijn.

marita5
door marita5 - May 16, 2018 om 22:42
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mike ,

Misschien heeft u hier iets aan , klik op de rode regel .

http://decomputer.be/reboot-and-select-proper-boot-device-insert-device/

Grunnen.
door Grunnen. - May 16, 2018 om 22:49
509 Antwoorden / Vragen

Koop een volledige windows versie dus geen upgrage en installeer die op je PC.

Ge
door Genee - May 16, 2018 om 22:58
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Neem aan dat u windows goed geïnstalleerd hebt en de productcode tijdens het installeren in hebt moeten vullen.
Wat staat er precies op die usb stick, een gekochte of gedownloade Windows-versie of heeft u die Windows gekopieerd van de laptop?
Dat laatste werkt natuurlijk niet.

Het is best mogelijk dat er op de ‘lege’ harde schijf een verborgen recovery partitie staat en u daarmee terug kunt naar de fabrieksinstelling.
Elke fabrikant heeft daar een toets voor geselecteerd.
lees https://support.campusshop.nl/hc/nl/articles/205144791-Windows-7-herstellen-recovery-

Thijs12
door Thijs12 - May 16, 2018 om 23:33
522 Antwoorden / Vragen

Het klinkt alsof hij een PC zonder besturingssysteem ff met een Windows kopie aan de praat wil krijgen. Dat kun je vergeten. Gaat nooit lukken. Windows besturingssysteem is niet gratis . Dus Windows kopen.

Gerry1969
door Gerry1969 May 17, 2018 om 01:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@theotrucker  dat is zeker niet waar iedere illegale  versie is dmv een klein bestandje volledig legaal te maken inclusief alle updates . Dus dat gaat weldegelijk lukken.  En nee ik ben er geen voorstander van maar het is technisch zeer eenvoudig.

Ge
door Genee May 17, 2018 om 08:44
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@gerry1969
wanneer je een windowsversie gebruikt waarvoor Microsoft geen cent aan licensieinkomsten heeft ontvangen is dat natuurlijk nooit legaal.

sc
door schippernaastmathilde May 17, 2018 om 11:48
38 Antwoorden / Vragen

Ik weet echt niet wat het voordeel is als je een PC koopt zonder besturingsysteem. Misschien kan die PC Windows 10 niet meer aan vanwege de matige specs. Windows 10 kun je downloaden via de site van Microsoft en kun je activeren met KMSpico die je via torrentsite's kunt binnenhalen. Draai zelf ook Windows 10 op mijn iMac via Parallels omdat mijn werkgever (Tokheim) windows gebruikt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 17, 2018 om 21:32
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Vreemd verhaal maar... Heeft u de muis en tioetsenbord aangesloten na het starten?? Dan werkjt het inderdaad nooit. Eerst alles aansluiten en dan starten maar er moet hoe dan ook wel een windows versie op de desktop aanwezig zijn . U heeft het over win 7 en dat zou dan moeten wwerken. Herthaals, eerst alles aansluiten en dan starten . (U bedoelt met 'me' 'mijn' neem ik aan.

f.weele
door f.weele - May 18, 2018 om 04:49
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Bij het opstarten naar het bootmenu gaan middels F2, F10, F11, Esc of Del,  afhankelijk welk merk pc je hebt. Dan naar Boot gaan en daar de Bootvolgorde veranderen naar USB flash drive, als  je hiervan op gaat starten. Bovenstaande melding krijg je als er geen OS is geïnstalleerd.

In de bijgaande link kun je  achterhalen voor welk merk pc je welke toets moet gebruiken. Er staat Laptop Recovery, maar dit geldt in het algemeen ook voor desktops.

klik hier

m.vr.gr.