wv
door wvdtang Sep 17, 2021 om 21:58
Computers & telefonie

Reciva dupeert internet radio luisteraars

Sinds kort heeft menig bezitter van een internet radio geen toegang meer tot het zenderpark. De software van Reciva, die in menig internet radio zit, heeft plotseling besloten om te stoppen met het doorgeven van radiozenders. Qualcomm die Reciva heeft overgenomen meldt niets op z'n site. De site van Reciva is uit de lucht.

Twee jaar geleden een Tangent Quattro gekocht voor €499. Op hun site schuilen ze zich achter het feit dat ze de software gebruiken van Reciva en geen alternatief kunnen bieden.
Weg zenders waar ik elke dag naar luisteren weg kraakhelder geluid. Ik heb nu een fm zender die constant gestoord wordt door etherpiraten compleet met wekker.

8453 7 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 17, 2021 om 22:09
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte W. v.d. Tang,

Ik ben juist op zoek naar een internetradio.

Werken alle internet radio's met software van "Reciva"?

Ik lees op internet het volgende :

https://www.sat4all.com/forums/topic/371195-radioportaal-reciva-stopt-vanaf-31-january-2021/

marita5
door marita5 - Sep 17, 2021 om 22:21
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo WvdTang ,

Op hun site schuilen ze zich achter het feit dat ze de software gebruiken van Reciva en geen alternatief kunnen bieden.

Google Vertaling ,

Ten slotte heeft Tangent een lijst geplaatst van internetradio's die zijn getroffen door de sluiting van het Reciva-platform. Verwijzend naar de nu stopgezette Tangent QUATTRO internetradio: "Wij als radiofabrikant hebben niet de mogelijkheid om alternatieve software aan te bieden aangezien de module en software door RECIVA zijn gemaakt", aldus Tangent-Audio.com .

https://www.radioworld.com/news-and-business/headlines/reciva-internet-radio-platform-shutting-down

rj
door rjw Sep 18, 2021 om 22:15
3256 Antwoorden / 5 Vragen

Hun verklaring klinkt niet onlogisch.

wv
door wvdtang Oct 2, 2021 om 20:37
Antwoorden / 1 Vragen

Klant ontvriendenlijk wat mij betreft. Als blijkt dat een auto, vanuit de fabriek, een verkeert onderdeel hebben, worden ze terug geroepen naar de fabfriek en het wordt gratis hersteld.
Tangent is wel degelijk verantwoordelijk voor deze gang van zaken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 18, 2021 om 09:43
16827 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft dat platfom helemaal niet nodig. Verreweg de meeste zenders hebben hun eigen internet adres waarvan ik er ook diverse benut zoals bijv. www.wdr4.de of www.hr4.de,

www.nostalgie.fr etc. Daarnaast zijn er ook nog diverse andere platforms zoals bijv deze https://onlineradiobox.com/za/lmradio/ waamee o.a. LM Radio dat vanuit Maputo met name uitzendingen richt op Zuid Afrika.En bijv.deze m.b.t. Australian Broadcasting Corperation https://www.abc.net.au/radio/sydney/

https://www.concertzender.nl/ ; https://classic.nl/home ; Luister naar BNR Nieuwsradio - BNR Nieuwsradio ; en voor o.a. regionale zenders en Nederlandse commerciële zenders dit platform https://www.online-radio.nl/omroep-gelderland

U heeft herhaald het platform dat u noemt in feite helemaal niet nodig.

rj
door rjw Sep 18, 2021 om 22:19
3256 Antwoorden / 5 Vragen

En hoe selecteer je die URL's op de Tangent radio die TS heeft? Om streams in te stellen op die radio moet je eerst inloggen op je Reciva account. En dat is nu net het probleem van TS. Het probleem is overigens niet uniek voor Tangent. Alle leveranciers die gebruik maakten van Reciva hebben dit probleem.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 19, 2021 om 03:39
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte RJW,

Ik ben mij al een paar maanden aan het verdiepen in internet-radio's....

Zijn dus alle internet-radio's na enkele jaren niet meer bruikbaar?

Ik bedoel dus, net als bij een smartphone, dat het besturingssysteem veroudert?

rj
door rjw Sep 19, 2021 om 09:14
3256 Antwoorden / 5 Vragen

Dat hangt af van wat voor systeem wordt gebruikt. Tangent heeft blijkbaar gekozen van een systeem dat niet kan worden aangepast. Maar Sonos bijvooorbeeld doet alles softwarematig. Dus als tunein er mee zou stoppen dan kunnen zij een update uitrollen met een andere radiodienst.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 19, 2021 om 09:46
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Ik benut zelf voor beluisteren van i-net radio mijn laptop en nog veel mneer mijn ICD2020 Soundmaster en inderdaad geen Tangent.

rj
door rjw Sep 19, 2021 om 12:25
3256 Antwoorden / 5 Vragen

Dan is je antwoord dus inderdaad totaal irrelevant voor TS.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 18, 2021 om 14:56
2039 Antwoorden / Vragen

Op een of andere manier blijven we niet beseffen dat als je hardware koopt die bijbehorende software nodig heeft en je niet jaarlijks of maandelijks betaalt voor het gebruik van die software het een kwestie van tijd is voor die software ophoudt te werken en je hardware verder nutteloos is.
Dat geldt ondertussen voor auto navigatie, televisies, telefoons en noem het maar op. Soms heb je mazzel maar vaak ook niet.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Sep 18, 2021 om 18:51
1389 Antwoorden / 10 Vragen

1 Net als eerste Smart TV  en nieuwe software hier vele klachers opleverde.....

2 Ook verouderde Navigatie in je auto?  Zelfde.

3 Ook de eerste DAB  Radio's en  nu moet je DAB+ hebben!

 4 Ook mijn Bleu Ray speler is werkloos nu.

 5 Een oude TV die geen Digitale  van Ziggo kan weergeven...

6  De  78 toerenplaten ook nergens meer te krijgen... 33 & 45 een ramp.

7   De oude Desktop  met Linux  Xubuntu erop  en  een goede geluidskaart  erin.....

Die pakte alle  online  Radio stations  en met  7.1  U.S. Sound Blaster en naast de Basbox

vele  kleintjes in plafond en die werkte nog prima.

Een Laptop kan maar  zonder accu  of  monitor altijd aan?

Een budget  desktop is voldoende dus  €499 voor een nieuwe is onzin.

Wel een  4Tb  schijfje erin voor opslag van unieke  muziek op te slaan...

Heb geen idee hoe ik dat ooit vol moet maken!

justmeagain
door justmeagain Sep 19, 2021 om 00:43
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ik vind het een pracht verhaal, zo vers uit den Belgische duim gezogen. Maar wat schiet ts hier mee op.?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 19, 2021 om 03:31
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Justmeagain,

Wij worden als consument in de maling genomen.

rj
door rjw Sep 19, 2021 om 09:15
3256 Antwoorden / 5 Vragen

@GA leg eens uit?

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 19, 2021 om 10:05
16827 Antwoorden / 202 Vragen

@PHARM..... etc Aankoop van 78 toeren is inderdaad lastig maar vinyl 33 toeren en 45 tieren zijn wederom volop te koop. Platenspelers ook en dat is zelfs weer in.

M.b.t. DAB heeft u een punt aangezien de ontvangst daarvan door de zeer hoge frequentie vooral binnenhuisnog slechter is en soms zelfs onmogelijk.
Voor opslag van muziek is het ook nog altijd mogelijk om een CD/DVD (RW) met usb aan te schaffen. Ik beschik zelf over een grite hoeveelheid speoelenbanden en zelfd de recorders daarvoor zijn nog te koop (ook 2e hands). Ik beschik over een cassette recorder en een grote veelheid aan bandjes, geen probleem en zelfs te koop.

M.b.t. radioontvangst beluiter ik via het i-net af en toe nog wel stations die ik ooit ongeveer waar ook ter wereld beluisterde en om mij het daarbij niet moeilijk te maken doe ik dat via mijn laptop ( vaak doorgeschakeld via bluetooth naar de ICD2020. Meer reguliere zenders, voor zover niet via DAB te krijgen zoals o.a. classic nl en calssicnl/soundtracs (en Duitse zenders) via mijn ICD2020 Soundmaster.  Zo ik eventueel nog naar eigen muziek in mijn auto wil luiteren: even een kopie naar een USB. .

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 19, 2021 om 12:40
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Heremiet Kreeft,

Is uw Soundmaster altijd verbonden met uw computer om naar internet radiozenders te luisteren?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Sep 20, 2021 om 15:44
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Beste H.M.  Kreeft:    DAB   was de eerste die binnen ½ jaar  stopte....

nu DAB+ en mits goede buiten antenne  geen problemen mee.

Ik noemde  een aantal  reeds verdwenen zaken op en dus er is meer als zijn probleem.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 19, 2021 om 09:55
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Ik kom (n.a.v. de reactie van @RJW op mijn reactie) nog even bij u terug nu ik zie dat er al sedert 2016 problemen zijn met de Tangent Quatro die u kennelijk heeft. Zie oa. https://www.internet-radio.com/community/threads/problem-with-my-tangent-quattro-radio.27277/  en is er kennelijk ook een forum https://forums.whathifi.com/threads/tangent-quattro.3719/ en ook deze https://alt.radio.digital.narkive.com/Y0n46uRO/anyone-having-problems-with-tangent-quattro  Mogelijk heeft daar iets aan m.b.t. het vinden van een oplossing. Ik beluister zelf i-net radio via mijn laptop of ICD2020 Soundmaster zonder enig probleem.

M.b.t. storing door etherpiraten, https://www.agentschaptelecom.nl/onderwerpen/radio-en-televisie/aanpak-illegale-uitzendingen

 Ps: Heeft uw Tangent ook bluetoothmogelijkheid? Dan zender zoeken op laptop of smartfone en daarschakelen naar de Tangent

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 19, 2021 om 13:11
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Heremietkreeft,

Moet uw Soundmaster altijd verbonden zijn met uw computer of smartphone om te kunnen luisteren naar internet radiozenders?

Seurdar
door Seurdar - Feb 18, 2022 om 23:25
1 Antwoorden / Vragen

Is dit iets als internet radio luisteren of meer als uitzenden ?

hutch
door hutch Feb 19, 2022 om 11:01
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@Seurdar...., gisteren hier geregistreerd en dan een beetje reclame maken voor jouw eigen site?
()

Wel eerst de spelregels van 'Vraag&Beantwoord' lezen!

(De redactie is gewaarschuwd).