fredangela
door fredangela Aug 17, 2005 om 11:32
Computers & telefonie

Regestratie "Wanbetalers"

Hallo,


Mijn vriendin heeft een jaar geleden een abonnement voor een mobiel aangevraagd bij DEBITEL, die haar zoon gebruikt daar hij nog geen 18 was. Nu is hij bijna 19 en wil zij het abonnement over laten schrijven op zijn naam. Nu wil het geval dat dit volgens DEBITEL niet kan omdat wij in een wijk schijnen te wonen met "wanbetalers" .
Na zelf na vraag te hebben gedaan, kregen wij een rapport terug waar in zijn naam zuiver is maar ook hier in staat: Postcode=Normaal, Adres=verhoogd.
Mijn vriendin en ik zijn zelf ook geen wanbetalers, staan ook niet als zodanig geregistreerd.
DEBITEL zelf heeft telefonisch ook niet echt een duidelijke verklaring hier voor, maar houden het dus wel tegen!


Vraag: Kan DEBITEL dit zomaar doen?

1157 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

brynnar
door brynnar - Aug 18, 2005 om 13:45
1782 Antwoorden / 27 Vragen
0

Beste Fred & Angela,


Helaas is het niet anders. Maar een provider is niet verplicht elke klant aan te nemen en mogen ze iedereen weigeren. Het is alleen vreemd dat uw vriendin wel een abonnement kan krijgen en haar zoon niet, terwijl het adres (neem ik aan) gelijk is.


De consumentenbond krijgt er dagelijks klachten over, want dit neigt idd naar discriminatie. Debitel zou er beter aan doen bij het BKR te checken.


U bent in elk geval wel globaal op de hoogte van de buurt. Niet zomaar een tientje aan een buurman lenen ;-)


Brynnar

fredangela
door fredangela - Aug 18, 2005 om 13:48
1 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ja, blijkt idd zo te kunnen, zij maken wel even uit wie zij wel of niet willen. Het gekke daar in tegen is dat als haar zoon naar een willekeurige winkel gaat hij zo een abonnement krijgt, ook van DEBITEL...!?
Dit riekt gewoon naar mafia praktijken.


 

mi
door miraltje - Aug 18, 2005 om 14:01
462 Antwoorden / 0 Vragen
0

het is niet nodig dat debitel informati bij het bkr op vraagt.


als u een abbonement afsluit voor een mobieletelefoon moet deze wettelijk geregistreerd worden bij het bkr.


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Na
Nathalie12 - Nov 29, 2023 om 21:59
Geldzaken & recht

Ben je verplicht een bankapp te nemen

De SNSbank is gestopt met het verstrekken van de digipas en nu kan ik alleen bankieren als ik hun app download of een browsercode aanvraag. Het probleem is dat ik vroeger hun app wel op de telefoon had en toen de telefoon ouder was en ik geen nieuwe updates meer kon uitvoeren, de bank berichtte dat vanwege de veiligheid ik niet meer kon bankieren op de telefoon.Je wordt dus gedwongen om een nieuwe ... Lees meer

be
benedictus57 - Dec 1, 2023 om 20:13
Geldzaken & recht

Woekerpolis akkoord; wat moet je doen als je niet bent aangesloten bij de partij

bij het akkoord tussen de 5 partijen en ASR en Aegon is ook afgesproken dat men gecompenseerd wordt ook al ben je niet aangesloten bij 1 van de 5 partijen en als je nog geen compensatie hebt gehad. hoe kom ik erachter of ik recht heb op compensatie? ik heb een woekerpolis gehad en na de looptijd heb ik wel gevraagd of ik in aanmerking kwam maar Aegon schreef dat ik nergens recht op had.
waar ... Lees meer

mr
mrsmary - Dec 1, 2023 om 14:50
Winkels & webshops

Mijndrogist.nl levert niet en niet bereikbaar

24 november bestelling gedaan. Track and trace gekregen met levering van DHL. Mail gekregen dat zending niet werd uitgeleverd ivm beschading vd verpakking. Daarna is het stil. Mijndrogist reageert niet op contact formulier die op de website staat en ook nog geen reactie op email naar klantenservice. Het telefoonnummer is niet meer in gebruik.
Meer mensen met problemen met Mijndrogist.nl ? Lees meer