th
door thijko Aug 19, 2012 om 10:12
Computers & telefonie

Registry Reviver verlengen of niet?

Nadat ik eens een virus op mijn laptop had, heb ik (naast Norton) van ReviverSoft de programma's Registry Reviver en Driver Reviver aangeschaft. Deze programma's draai ik eens in de week en ik krijg nu dus o.a. regelmatig bericht over updates van stuurprogramma's. Nu is het weer tijd om te verlengen. Omdat ik hier regelmatig lees over gratis software zijn mijn vragen: heeft het zin deze programma's te verlengen, heeft het sowieso zin om dit soort programma's te draaien en zo ja, zijn er dan ook goede gratis alternatieven. En zo nee, hoe kun je dan het beste checken. Zoals hierboven al staat maak ik ook gebruik van Norton 360. B.v.d.

20398 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 19, 2012 om 11:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Totaal zinloze programma's dus zinloos om ze te verlengen. Drivers moet je alleen updaten als het nodig is en als je zo graag met je registry wil rotzooien kan je net zo goed CCleaner gebruiken.

Met Norton 360 heb je al meer dan genoeg ellende op je sysrteem.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2012 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mbt het register kan ik Eusing aanbevelen. De eerste keer dat ik dat draaide vond hij >3000 registerfouten op beide PC's. Nadat deze waren verwijderd startte beide PC's veel en veel sneller op.
Een PC van 2005 die er vroeger 3 minuten over deed om op te starten, dot dat nu vak in ca 50 seconden.... Al heb ik wel meer dan alleen Eusing gedaan. Maar Eusing was verantwoordelijk voor ca 30 seconden sneller.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2012 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwaardvis schreef op zondag 19 aug 2012, 11:48: De eerste keer dat ik dat draaide vond hij >3000 registerfouten op beide PC's.

En dat vond jij geloofwaardig?

Zet 5 registry cleaners op je systeem en ze zullen allemaal verschillende fouten vinden. Als je volgens de 1 helemaal schoon bent zal de ander nog gewoon fouten vinden. Ze zijn allemaal zeer beperkt in wat ze schoonmaken. Zouden ze dat niet zijn, dan zou het kunnen gebeuren dat je systeem helemaal niet meer werkt.
Misschien dat je een oude PC er iets sneller mee kan krijgen, maar een PC met Windows 7 niet.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2012 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo thijko,

.....Registry Reviver en Driver Reviver.....
Totaal overbodige programma's; alleen maar bedoeld om de argeloze computeraar geld uit de zak te kloppen.
Advies: niet verlengen dus!
En.... dit soort programma's hoef je zeker niet 1x p/w te laten draaien!
Ook zou ik overwegen om in plaats van Norton het gratis Avast te gaan gebruiken.
En wil je af en toe eens controleren op spyware, dan kun je MBAM gebruiken. (klik onder FREE).
Ook zou je af en toe eens CCleaner kunnen gebruiken.

Suc6

ve
door verwijderd - Aug 19, 2012 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor een normale PC is het gratis Microsoft Security Essentials voldoende. Dit was ook het enige programma dat het Dorifel virus meteen al detecteerde. Als extra is de gratis versie van MBAM een mogelijkheid. Hou je zonder dringende reden ver van welke cleaner dan ook, inclusief CCleaner. Installeer geen software waarvan je niet 100% zeker bent dat je het wil gaan gebruiken.

Zelf gebruik ik Comodo IS en Dragon, eigenlijk puur alleen maar om te testen. Het bevalt me overigens goed.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2012 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

gsm schreef op zondag 19 aug 2012, 13:38: Voor een normale PC is het gratis Microsoft Security Essentials voldoende.

Gelukkig mogen wij van mening verschillen, dus ook in dit geval.

Uit eigen ervaring, maar ook diverse product testen, blijkt MSE het helemaal niet zo goed te doen, net als AVG en McAfee.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2012 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op zondag 19 aug 2012, 16:20:
gsm schreef op zondag 19 aug 2012, 13:38: Voor een normale PC is het gratis Microsoft Security Essentials voldoende.

Gelukkig mogen wij van mening verschillen, dus ook in dit geval.

Uit eigen ervaring, maar ook diverse product testen, blijkt MSE het helemaal niet zo goed te doen, net als AVG en McAfee.

MSE en Panda hebben het grote voordeel, dat ze weinig hinder opleveren voor de gebruiker. De gebruikersomgeving is heel eenvoudig gehouden en je wordt niet verleid met allerlei commerciële aanbiedingen.
Natuurlijk komen in de testen de verschillende scanners er de ene keer beter af dan de andere keer. Dat geldt voor alle virusscanners. De beste bescherming is nog steeds uiteindelijk de gebruiker zelf, die geen onnodige zaken opent of installeert.
De testuitkomst van AV test in april en juni dit jaar was voor MSE inderdaad niet zo heel erg goed. Dat is wel eens beter geweest. De bruikbaarheid werd echter als zeer goed beoordeeld, ook omdat er geen valse positieven gemeld werden.
MSE is niet voor niets zo populair.