ab
door abfabbussum Aug 7, 2007 om 23:24
Computers & telefonie

Rekening niet betaald en afgesloten

In 2006 heb ik een KPN-mobiel abonnement afgesloten voor twee jaar (inclusief een nieuw toestel). Het abonnement loopt tot mei 2008. Nu heb ik, stom dat ik ben, na mijn verhuizing eerder dit jaar géén adreswijziging doorgegeven, en kreeg dus ook zodoende geen rekeningen op mijn nieuwe adres. Kortom, na enige tijd (twee maanden) niet betaald te hebben is mijn telefoon afgesloten. Inmiddels heeft de KPN de openstaande vordering doorgestuurd naar een incassoburo. Bij de klantenservice kon men mij vertellen dat ik maar eerst contact moest zoeken met het incassoburo. Men kon er niet bij vermelden welk incassoburo het was, omdat men gebruik maakt van vijf verschillende bedrijven. Na veel heen en weer bellen heb ik eindelijk het incassoburo gesproken. Ik heb om een overzicht gevraagd van de kosten, en nu blijkt dat ik voor de gehele abonnementsperiode (dus tot mei 2008) mijn rekening (abonnement) vooruit moet betalen. In totaal bijna 500 euro. Het incassoburo heeft nu het rekeningoverzicht, u raad het al, naar mijn oude adres gestuurd, terwijl ik, zowel bij KPN als het incassoburo het nieuwe adres heb gegeven. Bel ik twee weken later weer, zegt men dat er inmiddels weer een kostenverhoging heeft plaatsgevonden, omdat ik niet gereageerd heb op hun brief.

Bij het incassoburo zegt men doodleuk, eerst uw rekening betalen, daarna kunt u 'misschien' weer worden aangesloten. Men kon dus niet zeggen of dit daadwerkelijk het geval is. Vreemd, terwijl ik, als ik betaal, dus abonnement betaal tot mei 2008. Kan dit nu zomaar, dat ik straks voor iets ga betalen, waar ik 'misschien' geen gebruik van kan maken?  Wie weet er antwoord.

PS: Ik weet dat ik moet betalen, laat daar geen misverstand over zijn, maar gaat mij alleen op de manier waarop.

302 1 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Aug 9, 2007 om 21:05
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het incassobureau dient uiteraard wel post te sturen naar het juiste adres nadat dit bij hen bekend is gemaakt. Als men willens en wetens naar het verkeerde adres communiceert, dan mogen daaruit geen extra kosten voortvloeien.

Of je recht hebt weer aangesloten te worden, zie de Algemene Voorwaarden. Met de KPN heb je een contract (met verplichtingen) gesloten en je bent dus verplicht te betalen, zelfs al gooi je je telefoon in het riool en kun je er nooit meer mee bellen. Indien je eenmaal als wanbetaler te boek staat (en dat is nu gebeurd) dan kan ik me voorstellen dat KPN niet verplicht is jou nog langer diensten te leveren, zelfs al ben je verplicht je contract uit te dienen en dus te betalen. Nogmaals, dit zal in de Algemene Voorwaarden zijn beschreven. Lees deze eens, kan geen kwaad.