te
door terp86-3 Sep 13, 2011 om 11:43
Computers & telefonie

Rekening vakantie internet van Hi

Ik heb een discussie met Hi over de rekening.

ik heb in mijn vakantie een vakantie-internetbundel geactiveerd. Dit kost €9,95. Hi garandeerd dat je dan altijd 100 mb aan data kunt gebruiken. Nu wordt er op de afrekening vermeld dat ik 87,737 mb heb verbruikt.
Toch wordt er €15,07 excl btw in rekening gebracht voor extra internet buitenland terwijl ik de volledige 100 mb niet heb verbruikt.
Dit heb ik bij Hi neergelegd en zij melden dat de zendmast het verbruik automatisch registreert en niet verzint. Dit begrijp ik...
Wat ik niet begrijp is dat ik een rekening krijg van extra gebruik internet buitenland terwijl ik de volledige bundel nog niet heb verbruikt.
Hier heeft Hi weer op gereageerd met de verklaring dat het verbruik naar boven wordt afgerond per KB sessie.
Het aangegeven verbruik op de rekening zou nog niet zijn afgerond per kb sessie.
Nu heb ik volgens de rekening 93 keer gebruik gemaakt van internet in het buitenland.
In het aller-onvoordeligste geval wordt er een afronding gedaan van 100 kb per sessie.
Keer 93 is dan 9300: 1024= 9.08 mb. Tel ik dit op bij de 87,737mb kom ik nog niet aan de 100 mb. En toch wordt en de € 15,07 extra in rekening gebracht...

Kan iemand mij misschien vertellen wat de reden hiervan kan zijn, want Hi roept alleen maar dat de zendmast het heeft geregistreerd, Dus betalen!

2076 5 Rapporteer

pino123
door pino123 - Sep 13, 2011 om 11:54
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Complete onzin van Hi hier loopt te verkondigen. Wij hebben namelijk ook de Hi-vakantie in het buitenland afgesloten. hierbij zou je met 50%, 75% en 100% een sms ontvangen. Na de 100% zou het internet direct worden afgesloten. Nu blijkt achteraf dat je meer hebt gebruikt, volgens mij is dit de verantwoordelijkheid van HI, zij hadden beter het verbruik moeten controleren en niet achteraf de rekening bij jouw moeten neerleggen.

Zie voorwaarde:

je krijgt 100 MB voor € 9,95 per kalendermaand
je kunt in alle landen van de EU gebruikmaken van de bundel
100 MB is ruim voldoende om tijdens je vakantie je mail bij te werken en je vrienden via social media op de hoogte te houden
je ontvangt automatisch een sms'je als je op 80% en 100% van je tegoed zit.

Wanneer de 100 MB verbruikt is, geldt er een buitenbundeltarief van €0,50 cent per MB. Je krijgt op 80% en 100% van je tegoed een sms alert. Na 100% stopt je internetverbinding. Wil je daarna verder internetten? Sms dan 'ja' naar 1330. Deze bundels zijn alleen geldig bij een Hi Abonnement. Bekijk de voorwaarden.

Ze praten zich tegen binnen hun eigen voorwaarde. Na 100% stopt de verbinding! Dan is het in mijn ogen klaar, wil je daarna door internetten sms 1330 en dan gaat het buitenbundel tarief gelden van €0,50 per mb.

j8
door j89 - Sep 16, 2011 om 11:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste terp86-3,

Ik had exact hetzelfde probleem. Ik denk dat het niet ligt aan de hoeveelheid data die je gebruikt hebt. Ik had namelijk maar ongeveer 14 MB van de bundel gebruikt en ook bij mij werd zowel de vakantie internetbundel als de kosten voor de data in rekening gebracht. Ik heb gebeld met de klantenservice van hi en zij beaamden dat dit niet klopte. Ik moet nu de rekening zoals die mij gepresenteerd is gewoon betalen en bij de volgende rekening wordt het teveel betaalde bedrag van de rekening afgetrokken. Ik ga er vanuit dat het nu dus goed komt! Zo niet, dan zal ik het hier nog laten weten. Succes met het oplossen van je probleem!

Vriendelijke groeten,

j89

pino123
door pino123 - Sep 16, 2011 om 11:54
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Heb je inmiddels al eens contact gehad met HI? Zo ja, hoe staat er nu voor? Een beetje terugkoppeling zou prettig zijn!

te
door terp86-3 - Sep 16, 2011 om 12:06
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de specifcatie van het internetgebruik van Hi ontvangen en dit bevestigt alleen maar dat Hi het niet bij het juiste eind heeft.

Vanaf de avond dat ik een sms ontving dat ik 80% van mijn data had gebruikt is het verbruik vanaf dat moment in rekening gebracht. Maar volgens de specificatie was het limiet nog lang niet verbruikt. Dit blijkt ook uit het feit dat het totale verbruik, dus inclusief het in rekening gebrachte verbruik, nog onder de 100 mb ligt. Zelfs met een afronding van 100 kb per sessie.

Ook is het zo dat Hi aangeeft dat wanneer het limiet van 100 mb is bereikt de verbinding voor data automatisch stopt. Wil je dan verder gaan moet je een sms met "ja" sturen naar 1330.

In het verhaal van Hi kloppen er dus 2 beweringen niet:

De verbinding stopt niet automatisch wanneer het limiet is bereikt en ze gaan al in rekening brengen binnen het verbruikte limiet.

Groet René

te
door terp86-3 - Sep 16, 2011 om 12:18
2 Antwoorden / 1 Vragen

Onderstaand de discussie die loopt met Hi:

Onlangs heeft u persoonlijke assistentie aangevraagd bij ons online supportcenter. Hieronder vindt u een samenvatting van uw vraag en ons antwoord.

Als deze case niet naar uw tevredenheid is opgelost, kunt het binnen 0 dagen heropenen.

Bedankt dat u van onze service gebruikt hebt gemaakt.

Onderwerp
reactie op klachtenmail

Discussiethread
Reactie Via e-mail (Christy) 09/13/2011 09:15 VM
Hi René,

Bedankt voor je e-mail.

Je geeft aan dat je het niet eens bent met mijn eerder toegezonden reactie. Je geeft aan dat je niet de volledige 100 MB hebt verbruikt. Waar je rekening mee dient te houden is dat je verbruik naar boven wordt afgerond per Kb sessie. Het aangegeven verbruik is nog niet afgerond per sessie. Hierdoor lijkt het alsof je de 100 MB niet helemaal hebt verbruikt.

Zoals eerder aangegeven is dit het verbruik wat is geregistreerd door de zendmast. Dit wordt in rekening gebracht. Ik kan je in deze kosten dan ook niet tegemoet komen.

Groeten van Hi,

Christy
Klantenservice Hi

Weet je dat je de meest voorkomende wijzigingen zelf kunt regelen via MijnHi op www.Hi.nl
Automatische reactie 09/13/2011 09:08 VM
Dit is een automatisch verzonden bericht.

Je hebt onlangs een bericht gestuurd naar onze helpdesk. Helaas zijn we er nog niet in geslaagd je van een antwoord(reactie) te voorzien. We doen onze uiterste best om je zo spoedig mogelijk te helpen.

Heb je nog andere vragen? Kijk dan op klantenservice Hi.nl en stel direct je vraag.

Klant Via webformulier 09/12/2011 09:01 VM

Vorige week gereageerd op een antwoord afkomstig van afz: hi_support@custhelp.com
Ik weet of ik hiet wel op kan reply-en, dus vandaar dat ik de mail ook op deze manier stuur.

Met vriendelijke groet,

R Terp

--------------------------------------------------------------------------------

Goedemorgen,

Als eerste bedankt voor de snelle reactie. Toch kan ik me niet vinden in uw verklaring. Ik heb n.l een internetbundel afgesloten van 100 mb. Dit is niet volledig gebruikt, gezien de gegevens op de afrekening.
Hoe kan het dan zo zijn dat ik een rekening krijg van extra verbruikte data terwijl u garandeerd op uw site dat ik altijd 100mb krijg.

Citaat van uw site:
"Let op: de Hi Vakantie Internetbundel loopt van de eerste dag t/m de laatste dag van de kalendermaand. Je betaalt altijd het maandbedrag van ?9,95. Dus ook als je de bundel halverwege de maand activeert is deze direct geldig tot het einde van die maand. Je krijgt altijd je 100MB tegoed."

Op het moment dat ik een sms kreeg van 80% verbruikte data klopte dat met mijn datateller. Heel snel daarna kreeg ik al een sms dat ik mijn 100% verbruikt zou hebben. Op dat moment heb ik, bij mijn weten, de verbinding uitgeschakeld. Natuurlijk kan ik mij daarin vergissen en kan er nog data zijn binnen gehaald. Een zendmast zal dat zeker niet zelf gaan verzinnen...

Maar nu is er dan nog het feit dat volgens de rekening de volledige 100mb niet is gebruikt. U mag mij dan ook gaan uitleggen hoe het mogelijk is dat ik een rekening krijg van extra dataverbruik buitenland, terwijl ik de limiet nog niet had bereikt.

Het feit dat de vakantiebundel gecrediteerd wordt vind ik vanzelfsprekend, omdat bij het eerste telefonisch kontakt met één van uw medewerkers op 15 augustus j.l. reeds was toegezegd dat dit niet in rekening zou worden gebracht. Hij zou hier een notitie van maken in het scherm.En wanneer de bundel wel op de rekening vermeld zou worden ik maar weer even kontakt op moest nemen. Helaas is hier dus klaarblijkelijk geen notitie van gemaakt.

Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

René Terp

Op 07/09/11, Hi Klantenservice schreef:

Reactie
Dit is een automatisch verzonden antwoord. Je hebt onlangs een bericht gestuurd naar onze helpdesk. Helaas zijn we er nog niet in geslaagd je van een antwoord(reactie) te voorzien. We doen onze uiterste best om je zo spoedig mogelijk te helpen. Heb je nog andere vragen? Kijk op de klantenservice Hi.nl

Discussiethread
Reactie Via e-mail (Christy) 09/07/2011 07:52 VM
Hi,

Bedankt voor je e-mail.

Je geeft aan dat je ontevreden bent over de service van Hi. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is. Ik heb je signaal doorgestuurd naar de betreffende afdeling. Het signaal wordt intern gebruikt om onze service te verbeteren. Ondanks de onprettige ervaring wil ik je bedanken voor dit signaal.

Uit je e-mail begrijp ik dat je wilt weten hoe Hi het data verbruik berekend. De berekening van je telefoonrekening wordt altijd opgebouwd uit de registratie van de zendmast. Wanneer er geen verbinding word gemaakt dan zal Hi geen registratie ontvangen. Het is niet mogelijk dat de zendmast uit zichzelf een data registratie aanmaakt. De kosten die in rekening zijn gebracht zijn dan ook correct waardoor ik je hierin niet tegemoet kan komen.

Wel zal ik uit coulance de Hi Vakantiebundel crediteren. Deze kosten zul je nu nog wel op je Hi Telefoonrekening zien staan. De daarop volgende Hi Telefoonrekening zijn ze in mindering gebracht.

Groeten van Hi,

Christy
Klantenservice Hi

Weet je dat je de meest voorkomende wijzigingen zelf kunt regelen via MijnHi op www.Hi.nl
Klant Via webformulier 09/06/2011 11:38 VM
Op 15/8 per abuis een vakantie bundel geactiveerd en gelijk weer gedeactiveerd. Dit moest n.l. een internetbundel zijn. ( verkeerd smsje) Hier ook over gebeld of deze daadwerkelijk was gedeactiveerd omdat ik vreesde dat deze wel op de rekening zou worden vermeld en dus berekend. Het bleek idd gedeactiveerd en op mijn vraag of deze wel op de rekening vermeld zou gaan worden werd gemeld dat dat wel zou kunnen , maar dat ik dan maar even moest bellen. Er zou een notitie van gemaakt worden dat deze vermelding niet op de rekening thuis hoorde.

Op vakantie op de één na laatste dag een sms gehad dat 80% van mijn internet bundel verbruikt was. De volgende dag al een sms dat 100% verbruikt was. We waren toen al op de terugreis. Toen gelijk mijn verbinding gestopt, en in Nederland pas weer de verbinding actief gemaakt.

Zaterdag 3 september een telefoontje van Hi of mijn vorige vraag over een sms over de melding dat mijn nornale limiet van 500 mb bereikt was. Ik had hier reeds een mail over terug gehad en dat was naar tervredenheid beantwoord. Ook gelijk de vraag neergelgd hoe het kon dat ik al zo snel na het smsje van de bereikte 80% data een sms kreeg van 100% en dat mijn limiet bereikt was. Dit bleek te komen omdat er een vertraging in het smsje zou zitten.

Op 5 sept reeds een rekening gehad met de datum van 7 sept. Meestal loopt de rekening nog door tot zeker de 6de van de maand. Dus een dag minder om het resterende beltegoed van de vorige maand te gebruiken!!
Op de rekening blijkt toch het bedrag van de vakantiebundel vermeld en berekend te zijn.
Ook blijkt er maar 87,737mb van de 100 mb gebruikt te zijn terwijl ik een sms heb gehad dat mijn limiet van 100mb al was bereikt. Wel staat er ook op de afrekening een bedrag van 15,07 eu voor internet buitenland...

Hier maar eens over gebeld met Hi en daar werd mij gemeld dat er geen notitie was van de verkeerde sms van de vakantiebundel. Hier kon ook niets aan veranderd worden want ik was toch verantwoordelijk voor mijn eigen verstuurde smsjes.

Toen het verhaal van de extra kosten van het internet in het buitenland: Op het moment dat het smsje aangaf dat mijn limiet was bereikt heb ik de gegevens verbinding verbroken en pas in Nederland weer aangezet om extra kosten te voorkomen. Nu wordt mij gemeld dat ik daarna nog gebruik heb gemaakt van internet in het buitenland wat niet klopt!
Er werd mij op een wel heel erg onvriendelijk manier gemeld dat dit allemaal geregistreerd werd en dat ik hier een specificatie van kon krijgen.
Hier moest ik het maar mee doen...

Al met al een heel erg vervelend telefoongesprek met geen enkele vorm van begrip

Hi Klantenservice

Hi Klantenservice[---001:006724:29273---]