disliked
door disliked May 27, 2019 om 15:40
Computers & telefonie

Reminder factuur Neostrada

Ik had meer dan een jaar geleden de hosting service van Neostrada aangeschaft, deze hebben echter nu een reminder factuur van 60 euro gestuurd op een service van 10 euro omdat ik het nog niet betaald had/niet optijd gecanceld had.

Mag dit?

2314 6 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - May 27, 2019 om 15:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, u moet eerst een 14 dagen brief krijgen, waarin ook vermeld staat dat als u dan niet betaalt er € 40,00 kosten in rekening gebracht zullen worden.

disliked
door disliked May 27, 2019 om 15:58
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb niet van te voren een mail ontvangen, ook zie ik aan de oude factuur dat ze tijdens mijn contact de prijs van de service omhoog hebben gedaan zonder mijn schrijftelijk akkoord of iets. Dat mag toch ook niet?

heremietkreeft
door heremietkreeft May 27, 2019 om 17:05
16830 Antwoorden / 202 Vragen

? Ts heeft het over een reminder!. De brief die @tijger1 noemt zal mogelijk hierna volgen.

heremietkreeft
door heremietkreeft May 27, 2019 om 17:06
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, het mag, zie ook de reactie van @MARITA5 dat een geheel juiste reactie is. En u kreeg een herinnering.

tenormin
door tenormin - May 27, 2019 om 15:49
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Lijkt me wel, indien niet gecanceld/opgezegd.

tijger1
door tijger1 - May 27, 2019 om 16:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar gaat die reminder nou over de oude nota van verleden jaar? Of is het een nota voor het nieuwe jaar?

marita5
door marita5 - May 27, 2019 om 16:09
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Disliked ,

Voorwaarden Neostrada .

8.3 Klant dient de facturen van NIS te betalen binnen de op de betreffende factuur vermelde betalingstermijn. Indien op een factuur geen betalingstermijn is aangegeven, geldt een betalingstermijn van 8 (acht) dagen.

8.4 Alle betalingen door Klant aan NIS worden in mindering gebracht op de oudste vordering van Neostrada, ongeacht enige andere aanduiding door Klant.

8.5 Klant is niet gerechtigd om zijn betalingsverplichtingen op te schorten dan over te gaan tot verrekening van een (beweerdelijke) geldvordering op NIS met enig aan NIS verschuldigd bedrag.

8.6 Indien Klant enige factuur van NIS niet binnen de betalingstermijn voldoet, is Klant van rechtswege in verzuim, zonder dat enige ingebrekestelling of sommatie vereist is.

8.7 Indien op de vervaldatum geen betaling is ontvangen, is een Klant die consument is, wettelijke rente ex artikel 6:119 BW verschuldigd over het verschuldigde bedrag. Een Klant die handelt uit naam van beroep of bedrijf, is wettelijke handelsrente ex artikel 6:119a BW verschuldigd.

8.8 Indien Klant, na schriftelijke aanmaning om het verschuldigde bedrag binnen twee weken na die aanmaning te voldoen, niet betaalt, is klant aanmaningskosten ad € 35,- verschuldigd. na nalatig blijft het verschuldigde bedrag, verhoogd met de verschuldigde rente, overeenkomstig artikel 8.6, te voldoen, is Klant aanmaningskosten van € 35,- exclusief BTW verschuldigd.

Lees hier de voorwaarden onder Art 8 , klik op de rode regel .

https://www.neostrada.nl/algemene-voorwaarden.html

panter22
door panter22 - May 27, 2019 om 20:11
6599 Antwoorden / Vragen
da
door david_bnn - Aug 26, 2019 om 17:58
13 Antwoorden / Vragen

Ik zat hiervoor ook bij Neostrada en was ook niet tevreden met de service. Als ik jou was zou ik overstappen, want dit is inderdaad niet netjes. Je kunt hier hosting vergelijken van partijen die goed staan aangeschreven.