REPARATIE HP LAPTOP
Ik heb 14- 10 -2010 een hp laptop bij de firma dixons in Stadskanaal ter waarde van 749.99 gekocht. De laptop wil niet normaal open omdat er een defect scharnier in zit. Ik ben met de laptop naar Dixons gegaan en ter reparatie aangeboden. Dit omdat het volgens mij binnen de wettelijke garantie periode valt. De eerste verkoopster zegt dat dit niet geldt voor dit type. ( Dv7-4010Sd-AMD P320 }
Na dat ik kenbaar heb gemaakt dat dit wel degelijk onder garantie valt , schiet er een tweede verkoper te hulp die benadrukt dat deze Mevrouw garantie claimt!!!. Ja uiteraard claim ik garantie want het valt binnen de wettelijke garantie termijn. Ik wordt vervolgens zeer vriendelijk geholpen , waarschijnlijk omdat er meerdere klanten in de winkel aanwezig zijn. Mijn foto's en documenten worden nog op mijn externe harde schijf gezet door verkoper twee omdat ikzelf de laptop niet verder open durf te doen en omdat ik ook niet goed weet hoe het moet. . Er wordt ook nog even terloops vermeldt dat ze een ander reparatie dienst hebben gekregen en daar ook nog niet zo bekend mee zijn . HP moet maar beslissen of het garantie is of niet.
Krijg nu net een email binnen met een kosten opgave van 275.33 euro. Dit zonder enige uitleg.
ik wordt nu voor de keuze gesteld. 1 Repareren voor dit bedrag, 2 onderzoekskosten a 41.79 euro betalen en laptop retour. 3 niets betalen en apparaat vervalt aan Dixons. Ja , uiteraard heb ik een afgifte bewijs moeten tekenen met vermelding waarop vermeld staat dat het bij ongerepareerd retour mij 65.00 euro gaat kosten. Lees nu ook net dat tussen het woord afgiftebewijs en het logo van Dixons reparatie buiten garantie staat. Had ik dan ook maar enige keuze. Nee , want voor mijn gevoel sta ik in mijn recht.
Wat kan ik nu het beste doen.
Ben altijd en trouwe klant van Dixons geweest maar hier baal ik ontzettend van!!
Help mij alstublieft
Hallo storm101,
Hoe vervelend het ook is, maar niet elke schade, binnen de garantieperiode valt ook daadwerkelijk onder de garantie. Garantie is bedoeld om de klant te beschermen wanneer er een defect optreedt, waar de klant helemaal niets aan kan doen. Fabricagefouten vallen dus weer wel onder de garantie.
Dixons kan makkelijk aannemelijk maken dat een defect scharnier (na bijna 2 jaar) niet iets is dat al bij aankoop defect was en dat het defect is ontstaan door de gebruiker. Klep aan een hoekpunt vasthouden en dan dichtdoen is. b.v. een belangrijke oorzaak van dit soort defecten.
Ben dus bang dat je er niet veel aan kunt doen en dat je het zal moeten doen met de opties die je zijn geboden.
m.vr.gr. Freya
Ik ben het helemaal met Freya eens..Dit bedrag uitgeven voor de reparatie zou ik niet doen ,dan kan je beter een nieuwe Laptop kopen ,de kans is redelijk aanwezig dat de andere schannier het tzt ook begeeft.Je kan eens proberen om met krachttape de kapotte schannier te ondersteunen of zover het lukt te vervangen.De garantie periode is voor alle HP laptops hetzelfde 2 jaar dus .
Kunt u de laptop niet gewoon blijven gebruiken mèt het defect? U zegt "De laptop wil niet normaal open omdat er een defect scharnier in zit." Mocht dit betekenen dat hij op een gegeven moment toch open staat, blijf er dan vanaf en hang er een doek over als u hem niet gebruikt. Het is maar een idee.
[quote=ltmvz schreef op woensdag 18 jul 2012, 14:11]Kunt u de laptop niet gewoon blijven gebruiken mèt het defect?
Precies, koop gewoon een monitor, toetsenbord en muis, dan hoef je niet meer aan de laptop zelf te komen, alleen om in te schakelen (en uitschakelen als Windows weer eens blijft hangen ;-)).
Voor nog geen 200 euro kun je dat makkelijk bij elkaar sprokkelen.
Overigens ben ik van mening dat Dixons dit wel netjes moet afhandelen. Na deze ervaring zou ik ze voortaan ook links (of rechts) laten liggen.
Zoals al gemeld is de garantie periode is hetzelfde voor alle PC's en laptops.Neem als je de laptop terug hebt eens contact op met de klantenservice van HP op www.hp.nl >klantenservice.Eigenlijk had je beter gelijk gedaan.Misschien dat er daar nog wat te regelen valt .dan weet je ook gelijk waar aan toe bent.
Hallo iedereen die tot nu toe gereageerd heeft.
Ik kan even toevoegen dat ik de laptop altijd keurig in het midden open doe. De laptop is nooit gevallen of iets dergelijks. De verkoper bij Dixons zegt zelf dat dit van de 1 op de andere dag kan gebeuren. ook zeggen ze dat er geen abnormale dingen aan zijn te zien. Bij normaal gebruik zit er zelfs een garantie termijn van 3 jaar op volgens de website!! Waarom niet bij dit type en bij andere types wel ? Hoe kan Dixons aannemelijk maken dat deze schade niet onder de garantie valt? En wat houdt een garantie dan in bij Dixons? Niet meer dan een woord op papier dus. Ik vind dit een zeer kwalijke zaak.
De oplossingen die jullie allemaal aandragen had ik zelf ook al bedacht. Maar daar gaat het niet om. Het is gewoon zo dat er garantie op het product zit waar ik geen gebruik van kan maken. Dit wordt voor mij dan wel een principe kwestie.
En inderdaad , Dixons zou dit netjes moeten afhandelen maar doet dit nu nog niet. Ik zie mij dan ook genoodzaakt om verdere aktie te ondernemen en de firma DIXONS voortaan links te laten liggen!
Als je geen extra garantie hebt gekocht doen vaak moeilijk bij Dixons .Ze liegen dat jouw type geen 2(3) jaar garantie heeft.Het is bepaald geen reclame voor Dixons .Volgende keer naar Norrod ( computerland ) in stad,daar heb je altijd 3 jaar.Als je type en serienummer bij de hand hebt kun je garantiestatus bekijken op de HP > help en ondersteuning website en eventueel chatten met een medewerker.
Hallo Eva 080,
Dank je voor dit antwoord. Ik heb inmiddels aangegeven dat ik de laptop ongerepareerd retour laat komen. Het was mij trouwens wel bekend dat ik eventuele research kosten bij het niet laten repareren zelf moest betalen. maar ik ging en ga er nog steeds vanuit dat het garantie is.Tevens heb ik contact met de consumentenbond gehad en er is een openbare klacht naar het hoofdkantoor van Dixons gegaan . Bewijslast leveren is inderdaad een moeilijke zaak. Maar ik vind dat men hier heel slordig mee omgaat. Ik heb de afgelopen jaren er 4 laptops, een nikon camerea met telelens , twee sets huistelefoons gekocht en dit waren zeker niet de goedkoopste. Ik heb Dixons altijd hoog aangeprezen maar dit slaat werkelijk alles. Je denkt dat ze klantgericht zijn en aan klantenbinding doen maar dat is dus niet zo. Ze moeten zich daadwerkelijk eens afvragen wat goedkoper is. Deze schade vergoeden of negatieve mondelinge reclame naar iedereen die overwegen om iets bij Dixons te kopen. Tevens is het zeker voor het bedrijf niet goed om dit op het net te lezen. Op deze manier gaat het hun veel meer kosten dan de reparatie van een laptop waar wel positief op gereageerd zou worden en hun meer klanten zou leveren.
Voorlopig ga ik gewoon door met de strijd om mijn gelijk te krijgen. Het is nu even aan Dixons te Stadskanaal om te reageren.Komen we er niet uit dan zijn er nog genoeg wegen om de strijd verder te voeren.
Groetjes
Groetjes
Hoi Storm 101
Ik heb zelf gewerkt bij een zuster van Dixons. Het is inderdaad absoluut niet netjes dat ze je niet hebben gewezen op het feit dat je inderdaad moet betalen als blijkt dat het defect niet onder garantie valt. Maar dat weet je al.
Garantie zit zo: het eerste jaar heb je fabrieksgarantie. Dan betaald de fabriek de fabrieksdefecten. HP is meestal niet zo moeilijk, dus als je in het eerste jaar had gezeten had er niks aan de hand geweest.
Het tweede jaar heb je garantie van de winkel. Als er dan iets kapot gaat bij normaal gebruik, moet de winkel/verkoper dat betalen. Daarom zijn ze niet zo happig op het verlenen van garantie.
Er is een regel over bewijslast, volgens mij (maar dat zou ik even nazoeken) ligt de bewijslast voor het stellen dat 'het defect niet door gebruikersfouten komt' nu nog steeds aan de kant van de verkoper. Dus vraag dixons of ze kunnen bewijzen dat het geen garantie defect is. Als ze dat niet kunnen, heb je recht op gratis reparatie.
Wat je ook moet doen, is het hoofdkantoor bellen. Toen ik er nog werkte, deed het hoofdkantoor altijd zijn best om de klant tevreden te stellen (soms tot ergernis van het winkel personeel). Misschien kun je een deal met ze maken als ze niet over te halen zijn om de reparatie te betalen; de helft voor jou rekening de helft voor die van hun. (alleen als ze echt niet meewerken)
Dat over de extra garantie van Dixons is onzin; dat doen ze bij de Media Markt. Dixons en zusters werken met verzekeringen. Dat is iets anders.
Heel veel succes!
Dat over de extra garantie van Dixons is onzin; dat doen ze bij de Media Markt. Dixons en zusters werken met verzekeringen. Dat is iets andersKlopt ze hebben de naam veranderd,maar het komt op hetzelfde neer.Mediamarkt geeft overigens wel standaard twee jaar garantie op alle electronica.Daarom koop ik niets meer bij Dixons
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer