sh
door sheconen Dec 9, 2010 om 15:39
Computers & telefonie

Reparatie van mijn laptop door acer? Dacht het niet

Ik heb in februari dit jaar een acer laptop aangekocht t.w.v. 800 euro. Omdat ik student ben en mijn laptop niet zo lang kan missen heb ik na aankoop bij Wehkamp.nl ook maar een extra garantiepakket gekocht (ook bij Wehkamp). Deze zou mijn garantie verlengen tot 2 jaar na aankoop.

Vanaf het begin gaf de laptop af en toe mankementen aan het scherm. Ik was mijn laptop echter nodig, en vond de mankementen niet hinderlijk genoeg om hier gelijk melding van te maken. Maar na verloop van tijd werden de problemen steeds erger.

Ik checkte op de site van acer bij de caseregistratie de duur van mijn garantie, het werd immers tijd om er toch maar melding van te maken. Acer gaf aan dat ik tot februari 2011 garantie heb. Maar ik had toch garantie tot februari 2012? Helaas niet geregistreerd. Dit moet dus alsnog volgens acer.

Maar goed een vreemd verhaal, ik kreeg inmiddels helemaal geen beeld meer op mijn laptop. Ik had in elk geval nog garantie tot februari 2011 toch? Dus Wehkamp opgebeld en het verhaal uitgelegt. We werden doorverwezen naar het contactpunt van acer. Na verschillende mensen aan de telefoon te hebben gehad ( ze waren allemaal amper te verstaan door het gebrekkige nederlands wat ze spraken. ) kreeg ik Tiffany aan de telefoon.

Er bleek ineens onduidelijkheid over mijn aankoopdatum, ( terwijl acer deze gegevens heeft, ik had ze immers zelf al eens opgevraagd. ) Zonder bon zou worden uitgegaan van de productiedatum en dit is 28 december. Dan zou de garantie zijn verlopen. En natuurlijk ik had de laptop besteld bij wehkamp dus een echte bon was er niet, ik had dus geen schriftelijk bewijs van aankoop meer. Alleen nog van het extra garantiepakket dat niet geactiveerd was.

Ik wilde nogmaals zoals ik al eerder had gedaan mijn aankoopgegevens ophalen op de acer site, maar helaas deze waren plotseling geblokkeerd door Tiffany die een case had aangemaakt voor reparatie. Ik had nu dus helemaal geen bewijs meer van mijn aankoopdatum.

Na nagedacht te hebben besloot ik acer ook dit nog maar eens uit te leggen, misschien snapten de telefoonnistes me niet door hun gebrekkige nederlands? Er werd me min of meer verteld dat ik niet zo moet zeuren en moet luisteren naar het zoveelste "laat mij vertellen u over procedure van garantie" 20ct per minuut ja dat tikt aan. Na te hebben verklaard dat ik wist wat mijn rechten waren aangezien ik rechtstudente ben kreeg ik ineens wel vriendelijkheid, en de wil om de situatie nog eens goed te registreren. Nou ik ben geen rechtstudente, maar zelfs ik snap dat dit niet klopt.

Kortom ik heb 800 euro betaald in februari 2010 voor een acer laptop die het eind November compleet liet afweten. 80 euro voor een garantiepakket waar ik niets aan heb. En torenhoge telefoonkosten dankzij de moeilijk snappende en verstaanbare telefonistes van acer.

Ik ben student en wil mijn laptop weer klaar, dus dan maar betalen toch? Weer gebeld en wat blijkt? Het is al heb ik garantie niet zeker of een scherm wel binnen de garantie valt! Dit moet worden geanalyseerd in het reparatiecentrum. Wanneer de reparatie niet binnen de garantie valt mag ik 85 euro aan transport en administratiekosten ophoesten plus de prijsopgaaf die ik dan zou krijgen.

Hoe los ik dit nou op dan? Met acer valt niet te praten, dat is duidelijk.

4021 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 9, 2010 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

shecone,

de leverancier, in jou geval Wehkamp, dient voor garantie/reparatie zorg te dragen.
Ook gelet op je extra verzekering, die dezelfde firma geleverd heeft.

Neem contact op met je leverancier.

Kees

ve
door verwijderd - Dec 9, 2010 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

@sheconen

Ik heb je klacht daarnet bij Wehkamp neergelegd, met link, en met het verzoek zich hier te melden of mij een bericht te sturen.
We wachten af ....

Vreemd verhaal. Gebreken binnen de garantie en dan zo moeilijk doen.

ve
door verwijderd - Dec 9, 2010 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn Acerlaptop komt eveneens van Wehkamp. In uw account staan de bestellingen van de afgelopen 3 maanden. De laptop is daarin dus niet meer terug te vinden. Zoek eens goed naar de aankoopbon.Mij is deze apart toegestuurd dacht ik. Zo u er niet uitkomt kunt u kontakt opnemen met Wehkamp en uw probleem voorleggen. Ik hoop voor u dat men een kopie van de bon naar u kan sturen.

Ik geloof overigens dat een case voor reparatie bij Acer op serienummer geregistreerd wordt. Daarmee kan men misschien de aankoopdatum natrekken. Maar uiteraard zijn telefonistes er niet voor om zulke zaken op te lossen.

Succes!

ve
door verwijderd - Dec 9, 2010 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

sheconen schreef op donderdag 9 dec 2010, 15:39: ....
En natuurlijk ik had de laptop besteld bij wehkamp dus een echte bon was er niet, ik had dus geen schriftelijk bewijs van aankoop meer.
....

Dit lijkt mij toch niet juist. Als je bij Wehkamp iets besteld krijg je, om te beginnen via de e-mail een orderbevestiging waar precies op staat wát je besteld hebt en als het afgeleverd wordt zit er een factuur en een retourbon bij. Dus als jij geen bewijs op papier hebt is dat jouw fout en niet die van Wehkamp...
Verder dient Wehkamp of Acer dit 'probleem' uiteraard goed op te lossen.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Dec 9, 2010 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ken deze reparatieprocedure van Acer. Acer repareert ten alle tijden zelf. Dit om te voorkomen dat men naar 'louche' computerwinkels gaat, die vervolgens het product foutief repareren.
Je hebt wel degelijk een bon van Wehkamp gekregen, die krijg je bij iedere bestelling namelijk. Dus het kan natuurlijk zo zijn dat je die kwijt bent.
Verder moet Acer inderdaad onderzoeken of het scherm kapot is door een productiefout of door een gebruikersfout, je kan bijvoorbeeld het scherm te hard hebben dichtgeklapt. Ik wil hiermee overigens niet zeggen dat dit is gebeurd, maar dit de redenatie van Acer, en welke leverancier dan ook. Wanneer wat voor product dan ook wordt aangeboden ter reparatie, kijkt men eerst na of het een gebruikersfout is. Dit wordt alleen nooit vermeld aan de consument, en in dit geval wel.
Ik ben het volledig met je eens wat betreft de onvriendelijke behandeling van de telefonistes. Er is ook een speciaal telefoonnummer voor het aanbieden van reparaties, dat nummer kan/moet Wehkamp jou geven. Acer komt dan namelijk bij jou thuis de laptop ophalen/meteen repareren. Daarom moet jij ook zelf contact opnemen met Acer aangezien de Wehkamp geen afspraak voor jou kan plannen.
Succes.

ve
door verwijderd - Dec 9, 2010 om 22:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Acer geeft 1 jaar garantie, de verkopende partij 2.

De grote fout die je gemaakt hebt is gelijk naar Acer te gaan, in plaats van eerst naar de verkopende partij.

ve
door verwijderd - Dec 10, 2010 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer/mevrouw sheconen,

Op de eerste plaats wil ik namens wehkamp.nl excuses aanbieden voor de deze gang van zaken. Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: fritspieters@wehkamp.nl

Met vriendelijke groet,

Frits Pieters
wehkamp.nl