Wi
door Willian2018 Oct 12, 2018 om 17:46
Computers & telefonie
Samsung dupeert duizenden mensen met S7 Edge en roze streep help!

Twee jaar en twee weken geleden kocht ik vol overtuiging mijn Samsung Galaxy S7 Edge. Ook veel vrienden en vriendinnen hadden dit toestel. Een maand of twee geleden belde een vriendin op over een roze streep in beeld. Een toestel dat niet van nieuw te onderscheiden is en toch die rare streep. Helaas geen garantie. We vonden het gek, maar niks aan te doen. Toen een andere vriendin van ons met de paarse streep en precies net na de garantie. Ik begon ook huiverig te worden. Nu is mijn Samsung Galaxy S7 Edge net twee weken buiten garantie en tada daar is de streep! Op tweakers vond ik een artikel over meer mensen die dit hebben en op Facebook een groep met meer dan 20.000 mensen die de bekende roze streep op exact dezelfde locatie hebben! Samsung gooit het in alle gevallen op de garantievoorwaarden. Na twee jaar heb je vette pech! Elke week word de streep breder zodat je na een maand of twee gedwongen bent een nieuw toestel te kopen! Dit mag toch niet gebeuren?!

10150 11 Rapporteer

my
door mystery - Oct 12, 2018 om 18:11
34 Antwoorden / 0 Vragen

Ja helaas na de garantie is het eigen rekening ook al komt dit bij meerdere toestellen voor, een kennis van mij heeft er 2 gehad maar dat duurde geen 2 jaar die streep 1 had het na 7 maanden en de ander na 15 maanden beide zijn gratis gemaakt,
Niet bij allemaal gebeurt het na 2 jaar dus waar de fout ligt Joost mag het weten maar je kan gewoonweg niet verwachten dat ze na de garantie jou gratis helpen.

Het is geen productiefout is ook niet ondanks wat jij durft te zeggen dat er 20000 man dat ook hebben na 2 jaar die zijn ook niet allemaal na 2 jaar kapot gegaan meeste al veel eerder.

diumenge
door diumenge Oct 12, 2018 om 18:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

"Het is geen productiefout". Onderbouw dat eens.

pe
door peentjes Oct 12, 2018 om 19:57
421 Antwoorden / 0 Vragen

Geen enkele mobiel wordt met een roze streep verkocht. Lijkt me dus best een productiefoutje.

my
door mystery Oct 13, 2018 om 12:44
34 Antwoorden / 0 Vragen

Toon dat maar eens ff aan na 6 maanden ligt de bewijslast toch echt bij jou.
En als het een productiefout was openbaarde dat zich bij alle toestellen en dat is het ook niet.
Dus aangezien je dat niet kan aantonen valt er weinig te doen 20 duizend toestellen en dan is het van horen zeggen op een productie van miljoenen toestellen is verwaarloosbaar, kwamen ze allemaal uitdezelfde serie nee want die van mijn kennis waren 2 aparte en zo zijn er meerdere.

Dus ja alles kan maar lever het bewijs maar

Ge
door Genee - Oct 12, 2018 om 18:47
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet of je dit een productiefout mag noemen, wat wel zeker is dat er een ondeugdelijk onderdeeltje is ingebouwd.
U moet naar de verkoper, de garantie houd niet na exact 2 jaar op, fabrieksgarantie ja, maar de verkoper moet een deugdelijk apparaat leveren.
Neem er geen genoegen mee, ze geven zelf al aan dat de roze streep bij 'sommige', zeg maar veel toestellen een probleem is.

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-buiten-garantietermijn

Wi
door Willian2018 Oct 12, 2018 om 22:08
1 Antwoorden / 2 Vragen

Het antwoord van Coolblue: "Ik begrijp uiteraard je frustratie, maar de gebruiksduur verwachting van smartphones is ook niet meer dan 2 jaar. Wij hanteren hiervoor de lijst van Uneto VNI. Dit is eigenlijk de enige lijst die tot stand is gekomen op basis van onderzoek waarmee er meer duidelijkheid is gekomen over de economische levensduur van producten.  Zie de volgende pagina voor meer informatie: https://coolb.lu/2kFOduz Dus een fabrikant zal zich hier altijd op beroepen." Dit is ook precies wat ik mijn kinderen wil leren. Gooi het maar in de prullenbak. In het vervolg ook de batterijen, en accu's,  verf door de goot en ga zo maar door. Bozer dan iets onder economische redenen afschrijven kun je me niet maken. Zonder dit probleem had ik de telefoon zeker nog 2 jaar willen gebruiken! Telefoon heeft me 800 gekost en is die een afschrijving van 400 euro per jaar. Van een goedkoop budget toestel kan ik dat begrijpen maar het duurste high end toestel nee!

marita5
door marita5 - Oct 12, 2018 om 19:12
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Willian2018 ,

Na twee jaar heb je vette pech

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 15, 2018 om 18:36
16778 Antwoorden / 202 Vragen

@Marita5  in dit geval helaas onjuist aangezien in Nederland de Europese 2 jaar niet is overgenomen. Het apparaat moet deugdelijk zijn m.a.w. voldoen aan conformitetseisen/wetgeving.

marita5
door marita5 Oct 15, 2018 om 18:54
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@gerritaltena , ik begrijp uw reactie niet , in de link staat duidelijk dat Nederland de Europese 2 jaar niet heeft overgenomen .

simon55
door simon55 - Oct 12, 2018 om 21:02
1556 Antwoorden / 5 Vragen

En ze zijn nu nieuw te koop voor de somma van € 379 , kreeg vandaag mail van Samsung

Ge
door Genee - Oct 12, 2018 om 22:40
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Dat coolblue Uneto vni hanteert zegt natuurlijk niks.
Waarom worden er voor 3 jaar oude smartphones nog updates gegeven als de meeste maar 2 jaar meegaan.
Zou Coolblue laten weten dat je niet met hun zienswijze eens bent en gratis reparatie eist.
Anders zou u op sociale media die zienswijze van Coolblue eens kenbaar kunnen maken.
Hieronder een link van coolblue over levensduur van smartphones, waar ze met geen woord over de Uneto VNI lijst reppen.
Ze halen wel de consumentenbond aan en coolblue geeft tips om de levensduur van de smartphone te verlengen.
Dat Coolblue bij problemen de Uneto VNI lijst hanteert wordt natuurlijk niet aan de grote klok gehangen.
Volgens die Uneto VNI lijst is het droevig gesteld met de kwaliteit van de genoemde produkten.
https://www.coolblue.nl/advies/levensduur-smartphone.html

B
ekijk eens dit filmpje en lees ook de reacties.
https://m.youtube.com/watch?v=t74uwEJ8Gbc

my
door mystery Oct 13, 2018 om 13:03
34 Antwoorden / 0 Vragen

De update word op het besturingssyteem gegeven en niet op het toestel nog, maar oude toestellen kunnen gewoonweg niet meer met de nieuwe technieken over weg.
Het is duurder om dat te blijven updaten dan compleet nieuwe toestellen te maken.
En 2 jaar is 2 jaar geen 3 en geen 4 jaar, na 6 maanden mag jij gewoonweg aantonen dat het al aanwezig was en dat gaat je na 2 jaar echt niet meer lukken.

Of het nu droevig gesteld is of niet je garantie is voorbij simpel zat daar kan Coolblue ook niks aan veranderen.
Je kan van alles eisen en op social media Coolblue zwartmaken dan zou het nog weleens een hele dure les kunnen worden voor je, immers Coolblue houd zich netjes aan de wet.

Kan je zeggen ja maar is 2 weken over ed garantie heen de volgende is het 4 weken de andere 5 weken ergens moet je een grens trekken.

Ge
door Genee Oct 15, 2018 om 19:38
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@mystery
Updates worden wel degelijk op het toestel gegeven, kijk anders maar eens voor welke iphones IOS12 b.v. nog beschikbaar is.
En Coolblue zwart maken, wanneer Coolblue zelf zegt dat ze de lijst van Uneto VNI volgen en je daar de conclusie aan verbindt dat je bij Coolblue na 2 jaar dus geen enkele garantie meer hebt is dat toch niet zwartmaken?
Het gaat er niet om dat je na 2 jaar een gratis reparatie moet krijgen maar dat er gerepareerd wordt waarbij de klant, afhankelijk van de ‘leeftijd’ van het toestel, zelf een deel van de reparatiekosten betaalt.
En wie is Uneto dan wel dat Coolblue de vermelde levensduren van hun lijst volgt?
Kijk even op onderstaande link, daar is de levensduur van Samsung smartphones 4 jaar, waarom zou Coolblue deze lijst niet volgen?
https://www.svcgroep.nl/handboek2/TL_Tools/4-schade/TL-IN-452_Afschrijvingspercentages.htm

vu2615
door vu2615 - Oct 12, 2018 om 22:43
81 Antwoorden / 3 Vragen

Ik begrijp dat het vervelend is dat wanneer je een duur toestel koopt dat dit een roze streep gaat vertonen; zeker als het net na de garantieperiode is. Het schijnt dat de streep in meerdere kleuren tevoorschijnt komt maar dan wel op dezelfde plaats. Dit kan duiden op een zwak punt in de verbinding moederbord-display, maar niet zo zwak dat er meteen een probleem optreed. Als ik zie hoe mensen met hun toestel omspringen, in een achterzak van de broek gestopt, zittende op de fiets of in een strakke broek over de linker dan wel de rechter bil, dan krijgt zo'n telefoon best wel wat mechanische spanning te verduren. Ze moeten per slot van rekening dunner, lichter en meer mogelijkheden krijgen, dus dat heeft ook zijn weerslag op de construktie en de zeer kleine elektrische verbindingen in een toestel. Om een idee te krijgen: bekijk de foto

Wi
door Willian2018 - Oct 15, 2018 om 16:57
1 Antwoorden / 2 Vragen

Als consument trek je helaas aan het kortste eind... we hebben alles geprobeerd. Wat ons betreft komt er nooit meer een Samsung product in huis.

mo
door mof - Oct 15, 2018 om 18:30
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Met de sms die u laat ziien kunt u naar de rechter. De economische levensduur van een telefoon is langer dan twee jaar. Samsung blijft verantwoordelijk voor de schade en zal die deels moeten vergoeden. Met een grote groep mensen met hetzelfde probleem kunt u de kosten van rechtszaak en evt advocaat drukken op pp basis

luppo
door luppo - Oct 15, 2018 om 18:52
69 Antwoorden / 0 Vragen

Koop geen Samsung producten het is een B merk met een hele slechte service

IK had er door mijn werk(service technicus )veel mee te maken

Grunnen.
door Grunnen. - Oct 15, 2018 om 19:10
509 Antwoorden / Vragen

Ik had de zelfde roze streep met de Galaxy S 6.Ik had het toestel binnen de garantietermijn een paar keer laten vallen en na de laatste val had ik ook een roze streep. Uiteraard heb ik bij  de reparatieverzoek dit feit niet vermeld en is het toestel netjes onder garantie gerepareerd. Dus ben ik benieuwd of je het toestel nooit hebt laten vallen en hoe bewijs je dat ? Overigens blijft het toestel funktioneel.