Samsung galaxy s6 edge scheur tijdens het opladen van telefoon.
Ik heb een samsung galaxy s6 edge. ik zat hem te laden en opeens hoorde ik een geluid ik keek op mijn achterscherm van mijn telefoon en er zat een scheur in mijn telefoon. ik stuur hem op naar samsung en het telefoon gaat naar dynafix. Dynafix stuurt mij een bericht dat ik reparatie kosten moet gaan betalen of dat ik onderzoekskosten moet gaan betalen. om mijn telefoon terug te krijgen wat kan ik hier aan doen weet iemand dat.
Met zo weinig informatie weet natuurlijk niemand dat. Ik neem aan dat je telefoon onder garantie wilde laten repareren? Hoe lang heb je de telefoon al en heb je ook contact gehad met de leverancier over het defect?
ik heb de telefoon 1 jaar. ik had contact met de leverancier. Leverancier zegt dat ik het met dynafix moet gaan oplossen. Maar ik heb een abbonoment van tele 2.
De leverancier is verantwoordelijk. U heeft niets met Samsung of Dynafix te maken. (Tenzij een van deze bedrijven de leverancier is)
tele 2 zegt gaa het met dynafix oplossen
Bij welke bedrijfen kan ik terecht voor een second opinion. Weet u dat mischien.
Beste Samed,
Dien uw klacht in bij Klachtenkompas.nl. Dynafix is daar actief, wat u enige kans geeft op een oplossing. Wel is het zo dat u zelf, na meer dan zes maanden bezit, aan zult moeten tonen dat het defect niet is ontstaan door verkeerd gebruik. In het geval van een barst lijkt me dat vrij lastig. Het zou kunnen dat de accu te heet is geworden tijdens het laden en daardoor is gaan uitzetten, wat tot de breuk heeft geleid. Dat zou dan aan de accu zichtbaar moeten zijn.
Uw leverancier is in principe uw aanspreekpunt en dient de reparatie voor u af te handelen, maar ik begrijp dat u zelf uw toestel hebt opgestuurd naar Samsung? Wat was de reden dat u geen contact met de leverancier hebt opgenomen over het defect?
Overigens is over Dynafix al bijzonder veel geschreven. Typt u op Google maar eens de zoekterm "Dynafix onterecht" in...
Tenzij u kunt aantonen dat de scheur komt door een productiefout, zult u of de reparatie- of de onderzoekskosten moeten betalen.
Topantwoord
Ik begrijp dat uw garantieclaim is afgewezen. U zal dan de feitelijke reparatie moeten betalen of na het terug halen van het toestel (na betaling van de onderzoekskosten) een second opinion moeten zien te krijgen bij een ander reparatie bedrijf. Als het inderdaad aan de accu ligt zult u vervolgens moeten aantonen dat u de telefoon op de juiste wijze hebt opgeladen met een door Samsung goedgekeurde opladen en dus niets te verwijten valt.
Ik ben bang dat de kosten om uw (eventueel) juridisch gelijk te halen niet opwegen tegen de reparatie kosten of kosten aanschaf van een andere telefoon.
Bij welke bedrijfen kan ik terecht voor een second opinion.
Bij Medion (en Dynafix) heb ik niets hoeven aan te tonen bij een intern gebarsten scherm, veroorzaakt door een opgezwollen batterij, die het scherm ook iets naar buiten drukte. Verreweg de meeste opladers zijn compatible (Micro-USB). Deze USB opladers zouden volkomen uitwisselbaar moeten zijn en zijn dat volgens mij ook praktisch allemaal.
Ik heb ook zo'n telefoon Dat deze bloedheet kan worden tijdens het laden klopt wel.Bij mij is het verschillende ook keren gebeurd tijdens opladen met de lader ,maar ook met de draadloze lader . De telefoon ging om die reden stuk en is kosteloos gerepareerd door Samsung. (moederbord vervangen). Ik zou als ik jou was eens contact opnemen met de helpdesk van Samsung.
Dat heb ik al gedaan maar samsung zegt dat dynafix alles doet
Ja dat klopt wel ,Dynafix voert de reparaties uit in opdracht van Samsung.Dus vandaar mijn tip om weer contact op te nemen met Samsung als een en ander in je nadeel uitpakt. Samsung moet bewijzen dat de scheur niet door een productiefout is ontstaan.
omdat Samsung de telefoon doorgestuurd heeft (zonder jouw in te lichten?) mag Samsung deze kosten voor zijn rekening nemen en niet jij...
hebben ze je ingelicht en jij hebt ingestemt zijn de kosten voor jezelf...
Ik stuur na contact met de Medion helpdesk een Medion tablet met 3 jaar Aldi garantie op naar Dynafix. De batterij is opgezwollen en daardoor is het scherm inwendig gebroken en is de LCD vloeistof (Liquid Crystal) vrijgekomen achter het glas, dat ook nog gedeeltelijk losgerukt is aan de rand van het apparaat. Apparaat is nooit gevallen en zonder krasjes. Ben benieuwd hoe dit door Dynafix afgehandeld gaat worden en zal het hier zeker nog laten weten.
Binnen enkele weken bericht van Medion (=Lenovo) dat de tablet niet gerepareerd kan worden en dat een gelijkwaardig apparaat kosteloos zal worden teruggestuurd. Tevens netjes op de hoogte gehouden dat apparaat ter reparatie was ontvangen bij Dynafix, hoewel Medion feitelijk de opdrachtgever is. Prima afhandeling tot dusver.
Geheel nieuwe Medion tablet met minstens vergelijkbare specificaties ontvangen. Geen enkel probleem dus met Aldi, Medion of Dynafix.
Conclusie: 100% goed afgehandeld door Medion.
Samed950 had een nieuw topic geopend (dat nu gesloten is):
Samsung galaxy s6edge barst tijdens opladen
Ik heb een samsung galaxy s6 edge. ik zat hem te laden en opeens hoorde ik een geluid ik keek op mijn achterscherm van mijn telefoon en er zat een scheur in mijn telefoon. ik stuur hem op naar samsung en het telefoon gaat naar dynafix. Dynafix stuurt mij een bericht dat ik reparatie kosten moet gaan betalen of dat ik onderzoekskosten moet gaan betalen. om mijn telefoon terug te krijgen.Ik had de onderzoekskosten betaald.Omdat ik mijn telefoon door een andere bedrijf wil laten controleren.Maar ik will een second opinion waar kan ik dat doen weet iemand dat
@Redactie en nee ik ga niet mailen, dat was overigens bug numero 21 op m`n lijstje, aantal dat ondertussen opgelost is, is exact 0 (nul).
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Netvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer