No
door Nowornever May 30, 2019 om 21:39
Computers & telefonie

Samsung S7 update naar andoid 9

Ik zou graag mijn Samsung S7 willen updaten naar android 9 . Deze krijg ik niet meer van Samsung zelf.......maar weet dat het wel mogelijk is. Wie heeft hier ervaring mee?  Graag jullie hulp hierbij.

12782 8 Rapporteer

suzanne1957
door suzanne1957 - May 30, 2019 om 22:35
31 Antwoorden / Vragen

Via een illegale weg zou ik dat niet installeren. Samsung heeft er vast een rede voor om de Galaxy niet te voorzien van Android Pie. Wel krijgt u toestel nog langetijd beveiligingsupdates zodat u niet bang hoeft te zijn. Niet alle fabrikanten zijn scheutig met upgrades maar de iPhone 6 plus uit 2014 krijgt de volgende maand nog een nieuw besturingsysteem IOS 13.

pe
door peentjes - May 31, 2019 om 00:10
421 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op androidworld.nl en stel uw vraag daar in het forum.

jo
door jorisw - May 31, 2019 om 09:34
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had tot voor kort ook een S7 en na de laatste officiele upgrade was de performance al wat minder dan daarvoor. Grote kans dat de S7 gewoon niet krachtig genoeg is om een fatsoenlijke performance te halen met het nieuwste OS. Er komt steeds meer functionaliteit in, en daar moet je wel de rekenkracht voor hebben. Ik kan me voorstellen dat Samsung daar niet zn vingers aan wil branden.

newmikey
door newmikey - May 31, 2019 om 09:40
830 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou er ook niet teveel van verwachten, de verschillen tussen Oreo (8.1) en Pie (9) zijn wat mij betreft marginaal. Beetje meer kleur, gestures en gedoe met het gebruik van meerdere cameras en dan het je het wel gehad. Naast elkaar gelegd merk je de verschillen waarschijnlijk pas op als je het lijstje erbij pakt. Zou lekker bij wat Samsung biedt blijven en niet gaan rommelen met het rooten en instaleren van custom roms.

tdmduc
door tdmduc Jun 3, 2019 om 15:35
703 Antwoorden / 2 Vragen

rommelen....?

Dat valt wel mee hoor.

Als je het maar goed doet is er niets aan het handje.

Als je garantie je heilig is dan niet aan beginnen.

XDA developers hebben goede begeleiding hier in. Zij hebben ook veel problemen opgelost voor de nogal wat laxe houding van fabrikanten.

Voor OnePlus zijn er zelfs samenwerkingen geweest van deze groep.

rf
door rfrijhoff - May 31, 2019 om 15:07
41 Antwoorden / Vragen

Zie hier een bericht dat ik tegenkwam: https://www.galaxyclub.nl/nieuws/samsung-galaxy-s7-android-9-update-certificatie/

Topantwoord

tdmduc
door tdmduc - Jun 3, 2019 om 15:31
703 Antwoorden / 2 Vragen
No
door Nowornever Jun 3, 2019 om 17:58
2 Antwoorden / 8 Vragen

Dit zou echt geweldig nieuws zijn, ik wacht toch nog wel even af dan....bedankt voor deze info