he
door henderikaa Jul 10, 2016 om 10:53
Computers & telefonie

Schermbreuk laptop valt niet onder garantie ?!?

Ik heb een laptop (gekocht najaar 2014) van de MediaMarkt. Nu zit er een barst in mijn scherm (schermbreuk), volgens de MediaMarkt valt dit niet onder de garantie en moet ik de reparatie dus zelf gaan betalen. Is dit juist, of heb ik gewoon recht op een ''gratis'' reparatie om dat de 2 jaar garantie nog niet om is. Als ik deze reparatie zelf moet betalen waarom zeggen ze dan dat je 2 jaar garantie hebt?

7988 9 Rapporteer

brainless
door brainless - Jul 10, 2016 om 10:59
324 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe is die breuk in het scherm gekomen?

tijger1
door tijger1 - Jul 10, 2016 om 11:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hoe komt het dat dat scherm gebroken is? Laten vallen? Er op gaan zitten? Klem in een tas?

Om na zes maanden zo'n probleem onder garantie te laten vallen, moet u bewijzen dat het niet uw eigen schuld is.

marita5
door marita5 - Jul 10, 2016 om 11:14
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Henderikaa ,

Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product

Voor verdere informatie , klik op de rode regel

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Cookies
door Cookies - Jul 10, 2016 om 11:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Weet niet of het hier het geval is, maar veel mensen openen hun laptop verkeerd, nl. in 1 van de hoeken waardoor er (door de duim) druk komt te staan op het scherm.

krulstaart
door krulstaart Jul 11, 2016 om 14:40
13 Antwoorden / 1 Vragen

Ben het helemaal met Carola 83 eens. Mijn vorige laptop was meer dan 5 jaar oud, werd dagelijks intensief gebruikt en had uiterlijk geen enkele schade toen het interne gedeelte nogal traag werd en ik over wilde gaan op een hoger systeem. Heb er altijd goed om gedacht de klep op de juiste wijze te openen wat volgens mij heel belangrijk is. Ik hoorde wel van gebruikers die al na een half jaar problemen met de klep of het scherm hadden.

mathijs_b
door mathijs_b - Jul 10, 2016 om 16:16
641 Antwoorden / 77 Vragen

Garantie geldt alleen op fabrieksfouten. Een scherm breekt niet als gevolg van fabrieksfout maar door verkeerde behandeling. Vallen, stoten, buigen, drukken enz. Dus geen garantie. Zou blijken dat bij heel veel identieke apparaten de schermen breken op precies dezelfde plaats, dan is er wel sprake van fabrieksfout en dus garantie.

he
door henderikaa - Jul 10, 2016 om 20:43
19 Antwoorden / 39 Vragen

OK bedankt voor de antwoorden. Ik heb geen idee hoe de scheur is ontstaan, ik ben er altijd erg voorzichtig mee geweest en gebruik hem alleen thuis, maar bewijzen dat het niet mijn eigenschuld is is natuurlijk onmogelijk. Nu maar hopen dat ze met een schappelijke prijs komen voor de reparatie.

mo
door mof - Jul 11, 2016 om 14:25
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Hangt ervan af hoe het scherm gebroken is lijkt me. Tot zes maanden na aanschaf moet de verkoper aantonen dat het uw onoordeelkundig gebruik was en anders moet de verkoper de kosten voor lief nemen. Na zes maanden moet u aantonen dat het om een fabricagedout gaat en niet door onoordeelkundig gebruik is kapotgegaan.

koekeloer
door koekeloer - Jul 11, 2016 om 14:37
562 Antwoorden / 18 Vragen

Als je met een creditkaart betaald hebt valt het misschien onder die vezekering

Cookies
door Cookies Jul 11, 2016 om 15:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Onzin.

da
door datzoekikop Jul 11, 2016 om 15:21
251 Antwoorden / Vragen

creditkaart = max een x aantal dagen, gekocht najaar 2014 ..............

Cookies
door Cookies Jul 11, 2016 om 19:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Alleen een x aantal dagen bij NIET levering van gekochte goederen. Met garantiekwesties bemoeit een cc maatschappij zich echt niet.

koekeloer
door koekeloer Jul 18, 2016 om 14:55
562 Antwoorden / 18 Vragen

Het is een VERZEKERING Carola, geen GARANTIE. Mijn Visa card heeft 90 dagen verzekering tegen verlies en breuk etc als ik er iets mee koop.

audb
door audb - Jul 11, 2016 om 18:51
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het kan met een beetje geluk vallen onder een inboedel verzekering maar nee onder garantie valt het niet dat is alleen als de scherm sportaan gesprongen is.

Nu weet ik niet of er iemand in je omgeving handig is dan kan je op bv ebay of aliexpress kijken of je daar een scherm kan vinden tegen een lage prijs en dan zelf er maar inzetten.

Op youtube kan je filmtjes vinden hoe je dat moet doen het enige waar je wel heel erg goed mee moet oppassen is de schoeven doe je net een te lange in de verkeerde opening dan heb je een probleem een tip, neem wat beschrijfbare tape en zet bij elke gaatje welke schoef er in moet of plak deze gewoon bij het gaatje.
Het toetsenboard kan op twee manieren vast zitten met schroef of vast geklikt hoe je die los krijgt hangt af van je laptop maar zal ook in de demonstratie film worden uitgelegen volg dat goed op.

Ook de bandkabels moet je goed mee opletten maak ze niet met te veel haast los en zet ze ook rustig weer vast voor de rest is het eigenlijk niet echt moeilijk.

Wel is het in elkaar terug zetten weer opletten past een schroef niet dan niet verder er indraaien.