mjvanderwerf
door mjvanderwerf Nov 21, 2017 om 11:28
Computers & telefonie

Schijfopruiming voor Windows 7

Hallo,
ik heb windows 7 en wil schuifopruiming doen.
Herstelpunten selectief verwijderen.
Ik vond hier een procedure, maar niet voor Windows 7.
Hoe kan ik dat doen ?
MJ

4837 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - Nov 21, 2017 om 11:38
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mjvanderwerf ,

Schijfopruiming

Tijdens installatie en afstelling van programma's worden altijd wel bestanden op de harde schijf opgeslagen die na afloop kunnen worden verwijderd. Een groot aantal van deze bestanden kan met de tool Windows Schijfopruiming worden opgeruimd. Windows Schijfopruiming is bereikbaar door in de Windows Verkenner met rechts te klikken op de Windows-partitie (doorgaans de C:-schijf) en te kiezen voor Eigenschappen, tabblad Algemeen, knop Schijfopruiming. Selecteer alle typen bestanden (met uitzondering van Office Setup-bestanden, deze kunnen later nog van pas komen) en verwijder de bestanden met een druk op de knop OK.

Herstelpunten Verwijderen :

Ga naar de functie Schijfopruiming, tabblad Meer opties, onderdeel Systeemherstel, knop Opruimen. Groot voordeel van dit alternatief is dat het laatste herstelpunt wordt behouden!

Bron : schoonepc.nl

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Nov 21, 2017 om 12:25
525 Antwoorden / 385 Vragen

Dank,
maar na verwijderen windows update staan de herstelpunten daarva nog steeds in de lijst can herstelpunten.
MJ

Cookies
door Cookies - Nov 21, 2017 om 12:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Uhh? Verwijderen van Windows Update? Om alle oude herstelpunten, behalve de laatste te verwijderen, moet je dit doen (zoals aangegeven door @marita5)

Ga naar de functie
Schijfopruiming, tabblad Meer opties, onderdeel Systeemherstel, knop Opruimen. Groot voordeel van dit alternatief is dat het laatste herstelpunt wordt behouden

DOOR MJVANDERWERF - 21 NOV. 2017 OM 12:25
436 ANTWOORDEN / 296 VRAGEN

Dank,
maar na verwijderen windows update staan de herstelpunten daarva nog steeds in de lijst can herstelpunten.

marita5
door marita5 - Nov 21, 2017 om 13:25
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Mjvanderwerf ,

Lees ook hier :

Wanneer u regelmatig een herstelpunt maakt, raakt de vaste schijf van de computer vol. Verwijder dan de herstelpunten met behulp van Schijfopruiming. Alle herstelpunten behalve het laatste worden van uw computer verwijderd.

Windows Vista en Windows 7

  • Klik op Starten > Alle programma's.
  • Klik op Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Schijfopruiming.
  • Selecteer het station dat u wilt opruimen als dit wordt gevraagd en klik vervolgens op OK.
  • Klik op Systeembestanden opschonen en vul eventueel uw wachtwoord in.
  • Klik op OK.
  • Klik op het tabblad Meer opties.
  • Klik onder 'Systeemherstel en schaduwkopieën' op Opruimen.
  • Klik op Verwijderen als om een bevestiging wordt gevraagd.
  • Klik op Bestanden verwijderen > OK of Annuleren
bron : senoirweb.nl

U kunt ook een herstelpunt verwijderen via CCleaner .

Open CCleaner . klik links in de lijst op gereedschap , klik dan in de lijst op systeemherstel , u ziet nu de herstelpunten .
Selecteer het herstelpunt wat u wil verwijderen , klik links benedenaan op verwijderen .

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Nov 21, 2017 om 17:18
525 Antwoorden / 385 Vragen

Geweldig !
Dank Carola83 sua.
Ccleaner deed precies wat ik wilde !
MJ