ja
door jack2 Nov 26, 2003 om 13:52
Computers & telefonie

Schimmige software

Op mijn pc heb ik een "firewall" geïnstalleerd: Zonealarm. Zodoende heb ik gemerkt
dat twee programma's "in de achtergrond" contact willen/ hebben bij
internet-verkeer: Generic Host Process for Win32 Services en Application Layer
Gateway Service. Dit zijn programma's van Windows XP, maar waarom moeten ze
toegang hebben tot het WorldWideWeb en wat doen ze? Graag advies, Jack.

669 5 Rapporteer

ma
door maxi_013 - Apr 16, 2004 om 12:12
15 Antwoorden / 7 Vragen

Ze checken of je in het bezit bent van een legale versie van windows XP en gaan opzoek naar updates, verder zijn het tevens onderdelen van de Internet Explorer.
Het kan geen kwaat dat deze het internet opgaan, zelfs niet als je met een illegale kopie zou draaien. Je kunt deze programma's gewoon toelaten het internet op te gaan.

ma
door maxi_013 - Apr 16, 2004 om 12:12
15 Antwoorden / 7 Vragen

ZoneAlarm is naar mijn idee de beste firewall, maar hij zeurt wel steeds over allerlei programma's die online willen. Je kunt bij ZoneAlarm instellen dat hij jou daar niet meer mee lastig valt. Zodat je gewoon kan gaan surfen zonder die vervelende pop-ups.
Succes

mrsempel
door mrsempel - Apr 16, 2004 om 12:12
57 Antwoorden / 3 Vragen

Beide dingen die je noemt regelen zaken die te maken hebben met internet toegang. Ze maken standaard deel uit van Windows en je moet ze beide toestaan om het internet te benaderen. Blokkeer je dat, dan zullen andere zaken die je op internet wilt ook niet meer werken. Wil je het precies weten, kijk dan op: http://www.theeldergeek.com/application_layer_gateway.htm

re
door remko - Apr 16, 2004 om 12:12
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf geen goede ervaringen met zonealarm. Ik raad black ice devender aan.
Hopelijk heb je dr wat aan.

whlandmeter
door whlandmeter - Apr 16, 2004 om 12:12
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil wel een tip geven .afhankelijk van de provider adsl of kabel of elefoon kun je de beste firewall onder xp vinden in xp zelf.
tip desinstaleer zone-alarm en als dat gebeurt is, klik op de inbelverbinding of lankaart
doe dit met de rechtermuisknop en kies eigenschappen. ga naar tabblad geavenceerd en vink het bovenste hokje aan.de firewall staat nu aan.
mvg wim
ps scheelt een hoop ellende