Securitas beveiliging
Mijn moeder heeft een 2tal jaar terug een zogenaamd "wurgcontract" voor 5jaar getekend bij Securitas direct BV, een alarmsysteem in huis wat zij niet nodig heeft daar ze in een simpel huurhuisje woont met spullen die voor 3den niet direct aantrekkelijk zijn, oftewel niet inbraakgevoelig. Mijn moeder is een alleenstaande oudere vrouw en voelt zich angstig in huis, toen securitas haar destijds belde en vertelde dat ze zich konden voorstellen dat zij zich soms angstig voelt stelde zij maar al te graag voor een duur alarmsysteem voor 5jaar aan haar te verkopen. De kosten van dit systeem kan mijn moeder met haar uitkering en pensioentje echter niet missen, daarbuiten werkt het systeem niet omdat de apparatuur niet goed is aangesloten, Securitas wil hiervoor tegen betaling een monteur langssturen, de kosten hiervoor kan mijn moeder niet opbrengen. Ik ben nu al ruim een jaar bezig om van dit contract af te komen, maar telkens "loop ik vast", Securitas geeft geen reacties op emails. Zo ook hebben zij vorig jaar een fout gemaakt met een automatische incasso, zo kon die maand de auto icasso niet afgeschreven worden en stuurde zij direct een incassobureau. Mijn moeder heeft verder al haar rekeningen keurig betaald.
Help! Ik zit met mijn handen in het haar, hoe kom ik van een onnodig duur alarmsysteem af??? Mijn moeder komt hierdoor in ernstige financiële problemen.
Wie kan er hulp bieden of heeft hiermee ervaring?
Tik eens in het zoekvak rechtsboven Securitas in of bv Uwhuisveilig.
Dan ziet u een heleboel topics die over gelijksoortige kwesties gaan. Wellicht staat daar ook een oplossing tussen voor uw probleem, (van uw moeder).
Succes.
Erg vervelend dat uw moeder hier ingetuind is. Echter ik kan mij wel voorstellen dat het gebeurd is. Ze hebben een jaar geleden ook ons geprobeerd een beveiligingssysteem aan te smeren. Dit was ze in eerste instantie ook gelukt, omdat deze jongens die aan de deur komen getraind zijn om op uw gemoedstoestand of angsten te werken. Ook werd de indruk gewekt dat wij als enige in de straat uitgeselecteerd waren om van de "speciale" aanbieding gebruik te mogen maken. Op het moment dat de verkoper de deur uit was bekroop mij een onbestendig gevoel dat het niet helemaal fris was, en de twijfel sloeg toe. Na onderzoek via internet erachter gekomen dat er heel veel problemen zijn met dit soort installaties, en dat je uiteindelijk aan een prijzig abonnement vastzit waar je niets aan hebt als je systeem niet goed werkt. De voorrij kosten en reparatie zijn voor eigen rekening en deze zijn erg prijzig te noemen. Dit wordt tijdens het verkoop praatje natuurlijk niet vermeld! Uiteindelijk de overeenkomst ontbonden, omdat de verkoop onder de colportagewet valt en je recht hebt om binnen de rechtsgeldige tijd het contract te ontbinden. Ik zie de mannen van Securitas ( voorheen Uw huis veilig ) nog regelmatig door de wijk lopen, maar bij ons komen ze er niet meer in. Ik hoop dat u alsnog onder dit wurg contract uit komt, voor andere mensen geef ik het advies dit bedrijf links te laten liggen, er zijn gewoon heel veel klachten over de kwaliteit van de installatie. Als het niet werkt zit je met een waardeloos product of dure reparatie.
Heel veel succes met de zaak!
Ik heb nog geen concrete oplossing voor het probleem gevonden, deze zie ik ook niet terug in andere topics of reacties op deze website. Wel erg fijn om te bemerken dat er meer negatieve ervaringen zijn met Securitas en te weten dat dit voormalig UwhuisVeilig was, dit zorgt voor erkenning. Bedankt! Ook voor mijn moeder is dit fijn want ze voelt zich zo "stom" "dat ze erin is getrapt".
Het bizarre is ook dat eerder een medewerker van Securitas zelf tegen mij zei "ja maar mijn collega's moeten jou moeder ook zo'n wurgcontract niet verkopen, ze moeten goed advies geven en dergelijke systemen verkopen aan mensen die het echt nodig hebben en het goed aansluiten" Ze noemde het dus zelf een wurgcontract. Vervolgens hoorde ik niets meer van haar.....wellicht is ze ontslagen omdat ze "heerlijk" haar werk deed.
Als het spul niet goed is aangesloten waardoor het ook nog niet werkt, moet Securitas, of van wie die rommel ook is, dat natuurlijk gratis in orde maken.
Stuur ze daarover in ieder geval een mail en een brief met daarin een termijn waarbinnen het in orde moet zijn.
Ook kunt u nog overwegen om naar het Juridisch Loket te gaan in uw gemeente, kijk op Google dat is gratis, misschien zien zij nog mogelijkheden om het contract te kunnen ontbinden. Wegens wanprestatie of zo. Het is een moeilijke zaak. Wellicht tot troost voor uw moeder dat helaas heel veel mensen in die praatjes stappen en zich zo'n contract laten aansmeren.
Al die namen maakt het nog ingewikkelder.
Securitas is iets anders dan Securitas Direct.
Securitas Direct is nu Verisure.
Als ik het goed heb...
Klik http://www.verisure.nl/s/contact/contactinformatie.html
Geachte mevrouw,
Kan u ons via de mail complaints@verisure.nl de gegevens van uw moeder doorsturen aub ?
Dan kunnen wij haar dossier erbij halen en kijken wat we voor haar kunnen doen en samen een oplossing vinden.
Alvast bedankt,
mvg Securitas Direct - Verisure NL
Ik ben er ook ingetuimd, ik heb zelf de boel stilgelegd omdat het niet werkte. Het ging om de haverklap om niks af, met alle gevolgen van dien.
Ik ben er ziek van, ik neem geen diensten meer af, maar ze blijven rekeningen sturen ondanks dat ik geen contact meer heb met de meldkamer.
Ik wil er vanaf maar ik weet niet hoe, ik moet nog tot 2018 betalen anders, maar als ik niks afneem hoef ik toch ook niet te betalen? ik heb de incasso dus geblokkeerd, maar van die rekeningen kom ik niet af, hoe kom ik er wel vanaf? help!
Geachte klanten,
Securitas Direct Verisure heeft geen 5 jaar contracten.
Jullie hebben, vermoed ik, een contract bij Securitas Alert Services.
Daar kunnen wij spijtig genoeg niets aan doen, daar dit een ander bedrijf is.
Wij hebben inderdaad klanten van Alert Services overgenomen, maar die hebben wij een ander contract aangeboden. ( 1 jaar )
mvg, Verisure NL
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Netvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer