mrfotografie
door mrfotografie Feb 22, 2019 om 13:07
Computers & telefonie
Simpel b.v. rekent 50,- en stuurt sms dat je bundel over 200mb op is..

Ok over oplichters gesproken! Let op (zie screenshot).. ik had een bundel bestelt om films te kunnen kijken. je kan gemiddeld 2 films kijken op een bundel van 500mb. De avond er voor klopte de info ook en was de helft verbuikt. De volgende ochtens was dit nog precies zo.. Om 11:55 krijg ik een sms pas op! U bundel heeft nog 200mb over.. (klopt was ook pas net begonnen met film kijken) Ik bestel een nieuwe bundel, wil geen hoge kosten maken, maar kan er niks mee. Pas veel later krijg ik te zien dat ik geblokeerd ben.. nou ja dat zoek je dan thuis uit, en blijkt dat ze 50,- in rekening hebben gebracht om (let op!!) 11:50 omdat ik er over heen was, terwijl ik om 11:55 te lezen krijg dat ik nog 200mb over heb.. ik word later zelfs geblokeerd en mijn nieuwe bundel kan ik niet gebruiken en vervalt over 3 dagen. Kan dit zomaar?!! Bestaat die koude douce nog Kassa? Iemand tips.. Ze vergoeden alleen de nieuwe bundel als ik er geen gebruik van maak, kan ik ook niet.. ze willen een aanbetaling zien van 40,- (en ik ben gek zeker)..

1099 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 22, 2019 om 13:17
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Zo simpel kan simpelzijn. Het enige dat u m.i. in deze kunt doen is een klacht indienen eerst bij 'Simpel' en als dat geen succes heeft bij consuwijzer: zie https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/klagen-bij-de-internetprovider

W
ees voorzichting met het gebruik van het woord oplichting. Een en ander zal ongetwijfeld in de voorwaarden staan maar er kan ook iets fout zijn gegaan aangezien u een nieuwe bundel bestelde.

ne
door neodutchio - Feb 22, 2019 om 13:23
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Verbleef u toevallig in het buitenland? U geeft aan niet thuis te zijn geweest, niet altijd is het verbruik real time te volgen voor een provider. Als u een film gaat kijken en tegelijkertijd zijn er wat updates bezig, dan vreet dat allemaal databundel.

Koude douches bestaan hier niet, daarvoor zit u bij een verkeerd topic bij een verkeerd programma. En ook het woord oplichting dan ietsjes duurder uitvallen dan die 50 euro. Iemand onterecht beschuldigen wordt zwaar bestraft.

Voordat u gaat droeftoeteren, wat is uw verbruik geweest volgens uw telefoon en wat is er gefactureerd? U roept een hoop, maar hebt geen bewijs.

tijger1
door tijger1 - Feb 22, 2019 om 13:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Twee films voor maar 500 Mb? Lijkt me veel te weinig.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 22, 2019 om 13:25
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Contact met Simpel lijkt de meeste kans op een goed antwoord :
https://www.simpel.nl/contactformulier

aurora1
door aurora1 - Feb 22, 2019 om 22:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt maar beter een app op uw toestel zetten waarop u een plafond instelt. Ik zou eens op internet opzoeken wat “oplichten” is voordat u wegens smaad of laster een proces aan de broek krijgt.
Bij Kassa heeft nog nooit iemand een koude douche gekregen of gegeven.
500 mb voor twee films?

costnix
door costnix - Feb 22, 2019 om 22:35
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De koude douche kunt alleen bij de conculega van Kassa geven, genaamd Radar:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/douche/insturen/

brainless
door brainless - Feb 23, 2019 om 00:11
324 Antwoorden / 0 Vragen

Voor streamen wordt altijd gemeld dat je uit moet gaan van ca 1 GbB per uur.
Kies je voor een hogere resolutie dan kan dit zomaar oplopen naar 3 GB per uur.

diumenge
door diumenge - Feb 23, 2019 om 10:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zo'n waarschuwing is een service, maar je bent uiteindelijk gewoon over je bundel heengegaan. Je neemt nogal een risico door een bundel van slechts 500 MB te bestellen en dan twee films te willen kijken.