Bt
door BtvD Jun 4, 2020 om 22:29
Computers & telefonie

Simpel traineert nummerportering

Nadat ik dagenlang problemen had met bereikbaarheid (bellen en gebeld worden) èn tijdens gesprekken de verbinding er telkens uitvloog, heb ik de 'klantenservice' gebeld. Ze vertelden me dat er een storing was op hun netwerk.

Ok, dat verklaart een hoop, dacht ik....

De volgende dag eens gekeken op hun website èn allestoringen.nl: geen enkele storing te zien in de voorgaande dagen!

Nogmaals de 'klantenservice' gebeld waarom ze me zo hadden afgepoeierd. Kreeg geen fatsoenlijk antwoord. Sterker nog, tijdens het gesprek viel wéér de verbinding weg....

De maat was vol. Nieuw abonnement bij mijn vorige provider afgesloten, dag later sim-kaart binnen, mijn eigen nummer bij Simpel doorgeschakeld naar het tijdelijke nummer van de nieuwe provider, en sindsdien geen enkel probleem meer!
Vervolgens Simpel gebeld dat ik per direct het abonnement bij hen opzeg.

Maarrrr....

Omdat mijn contract pas halverwege de contracttermijn was MOCHT ik niet opzeggen. Niks mee te maken, zei ik. Jullie leveren immers geen dienst aan mij. Èn hebben me voorgelogen.
Ze wilden namelijk eerst onderzoek doen naar het probleem. Nee, zei ik, die kans hebben jullie jezelf ontnomen door te liegen over een storing.
Èn ik kan het me niet veroorloven om tijdens deze corona-crisis klanten kwijt te raken door wegvallen van de verbinding of helemaal niet bereikbaar te zijn!

Een impasse volgde, ik storneerde alle incasso's die ik nog kon storneren. Alleen maar om ze tot actie te dwingen!

Drie dagen geleden hebben ze MIJN nummer zelfs geblokkeerd. Vele telefoontjes met de 'klantenservice' en zelfs contact via Whatsapp resulteerde in beloftes om mij te helpen. Nog steeds niets gehoord!

Morgen maar eens mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen om via een kort geding mijn nummer vrij te geven voor portering....

WAT EEN SPIJT HEB IK OOIT DAAR EEN ABONNEMENT AF TE SLUITEN!

2225 12 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jun 4, 2020 om 22:36
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Btvd ,

 1 ) U had Simpel eerst de kans moeten geven om het probleem op te lossen , nu verbreekt u het contract halverwege , met alle gevolgen vandien .

Morgen maar eens mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen om via een kort geding mijn nummer vrij te geven voor portering....

Laat de rechtsbijstandsverzekering dan maar hun werk doen .

Èn ik kan het me niet veroorloven om tijdens deze corona-crisis klanten kwijt te raken door wegvallen van de verbinding of helemaal niet bereikbaar te zijn!

2 ) U bent op een consumentenforum , plaats uw klacht op het ondernemersforum .

https://www.higherlevel.nl/

Thijs12
door Thijs12 - Jun 4, 2020 om 22:44
522 Antwoorden / Vragen

Het zal inmiddels wel bij de BKR en incassobureau doorgegeven zijn.
Dat zijn de acties die je afdwingt.

aurora1
door aurora1 - Jun 4, 2020 om 22:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U bent op het verkeerde forum als ondernemer.
Bovendien lijkt u een particulier nummer zakelijk te gebruiken en daarmee wél de zakelijke service (waar men dan voor betaalt) te willen en te verwachten. Die rechtsbijstand inschakelen lijkt me mede daarom volkomen zinloos, bovendien kost u dat eigen risico. En u heeft zelf uw problemen gecreëerd. Misschien mankeert er zelfs wel iets aan uw telefoon?

Maar u kunt beter terecht op het forum voor ondernemers en dat is niet hier maar: higherlevel.nl

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 4, 2020 om 23:09
2010 Antwoorden / Vragen

Je bent duidelijk een doener en geen denker en dat heeft consequenties. Als je verbinding zo belangrijk voor je is zijn er andere abonnementen die beter passen. Sowieso moet je bedrijven de kans geven problemen te verhelpen voordat je je contract kunt verbreken. Waarschijnlijk ga je de rest van je abonnement betalen voordat je je nummer terug hebt.

justmeagain
door justmeagain - Jun 4, 2020 om 23:43
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ik voel een incassoprocedure aankomen.
U kunt niet zomaar storneren om ze te dwingen u uw zin te geven. Denkt u echt dat ze onder de indruk zullen zijn van een paar tientjes die gestorneerd zijn?
U bent straks veel duurder uit en zult waarschijnlijk al uw contactpersonen moeten melden dat u een nieuw nummer heeft.
Domme actie!

diumenge
door diumenge - Jun 4, 2020 om 23:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lekker succesvolle actie zo hè?

sw
door swat1500 - Jun 5, 2020 om 01:07
3763 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft werkelijk alles gedaan wat u juist niet had moeten doen en dat gaat de rechtsbijstand u ook vertellen.
U kunt een lopend contract alleen opzeggen op gronden vermeld in dat contract.
Als men in gebreke is bij het leveren van een dienst moet u de leverancier in gebreke stellen en de kans geven de afspraken na te komen.
U kunt niet handelen aan de hand van eigen ad hoc gestelde voorwaarden. Door uw betalingen te storneren heeft u Simpel munitie gegeven om juist u in gebreke te stellen en uw nummer te blokkeren. Waarmee u uiteindelijk de zaak alleen maar erger hebt gemaakt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 5, 2020 om 09:54
16774 Antwoorden / 202 Vragen

U bent ondernemer? Hoe dan ook heeft u een rechtsbijstandsverzekeraar en laat die dan dit voor uw oplossen (hoewel ik niet uitsluit dat u daar ook de reacties krijgt als hier al gegeven). Wij zijn geen klachtenbox als vrijwilligers die via deze site proberen te adviseren m.b.t. vragen en problemen van consumenten op basis van eigen kennis, kunde, ervaring.

sira
door sira - Jun 5, 2020 om 12:31
2289 Antwoorden / 24 Vragen

U bent halverwege uw contractperiode en hebt sinds enkele dagen problemen met de bereikbaarheid.
Ik maak daaruit op dat de bereikbaarheid in de eerste helft van uw contractperiode goed is verlopen.
U had Simpel de kans moeten geven het probleem op te lossen, want zoals u het nu oplost, gaat ú problemen krijgen.

Donuts
door Donuts - Jun 5, 2020 om 12:59
1203 Antwoorden / 2 Vragen

U heeft incasso's gestorneerd om Simpel tot actie te dwingen. Dat is u gelukt, ze hebben uw nummer geblokkeerd. Door de blokkade kan uw nummer nu ook niet meer geporteerd worden.

rj
door rjw - Jun 5, 2020 om 18:39
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Als je een klant kwijtraakt omdat je even niet bereikbaar bent is de stand van zaken toch al twijfelachtig.... Dan biedt je geen product of dienst waarmee je je kunt onderscheiden.

ro
door ron503 - Jun 5, 2020 om 20:10
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Off topic maar Kassa zou de rubriek 'klanten kunnen er ook wat van' een nieuw leven in kunnen blazen. Zo dom om direct het contract bij een storing op te zeggen terwijl u niets eens weet dat het wel eens aan uw telefoon te wijten kan zijn. Ik ben klant van simpel en ervaar uw probleem niet dus ga ik er van uit dat het geen veelvuldig probleem is. Met excuus maar uw manier van handelen door tussentijds het contract te ontbinden met behoud van telefoonnummer gaat pas lukken als u de totale abonnementskosten heeft voldaan. Uit uw verhaal begrijp ik wel dat u boos bent maar simpel de kans ontneemt om e.e.a. op te lossen en daarbij lift simpel op de drie grootste netwerken mee en zal telefoon bereik zeker voldoende moeten zijn. Lekker storneren lost uw probleem niet op want pas als als blijkt dat simpel onrechtmatig heeft gehandend bepaalt de kantonrecher dat het telefoonnummer vrij gegeven dient te worden.