Simyo geen factuur gestuurd
beste mensen
ik heb een vraag hoe kan ik dit oplossen
ik heb een abboment bij simyo nooit problemen mee gehad
werkte me abboment niet meer omdat er een factuur volgens hun open staat
nou is het probleem dat ik nooit de factuur heb ontvangen van ze en op de app van ze staat dat hij nog moet verschijnen
nou is er wel extra kosten bij gekomen die ik opeens moet betalen omdat ik zo gezegt niet betaald heb
ik heb ze hier over aangesproken en hun zeggen gewoon hier kunnen wij niks aan doen
maar de app van simyo is toch hun vrantwoordlijkheid dat hij gewoon werk zo als het moet
ook heb ik ze een screenshot gestuurd van de app maar ze blijven zeggen dat hun hier niks aan kunnen veranderen en dat ik dus de
40 euro extra gewoon moet betalen dus met anderen woorden hun maken fouten en dan moet ik er voor boeten
ik ben daarom dus niet van plan de 40 euro te betalen maar wat kan ik het besten doen om te zorgen dat hun mijn ook niks kunnen maken en niet deurwaarders en zo op me af kunnen sturen
wie hebt dit mee gemaakt of hebben gewoon tips om dit aantepakken
alvast bedankt
mvg bjorn
Volgens mij kan men bij Simyo alleen betalen met automatische incasso. Dus kon er niet geincasseerd worden?
Maar als u niet betaalt, wordt u afgesloten en komen er nog meer kosten bij.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-moet-ik-betalen-271?c=349
je kan normaal de factuurs via ideal betalen dit doe ik altijd maar bij deze heb ik nooit gekregen en zo als je ziet op de screenshot staat er dat de factuur nog moet verschijnen
Dat zie ik niet op dat screenshot staan,
U heeft problemen met het wel of niet betaald hebben van uw abonnement waarbij aan de orde is dat u nooit een factuur heeft ontvangen. Om te beginnen: maak een kopie van de app die u noemt. Dat kan al als bewijs gelden dat men onterecht vordert. Bovendien is het ook nog zo, tenzij dat expliciet in de voorwaarden van hen is gemeld , dat er altijd eerst sprake moet zijn van een betaalherinnering en normaliter zonder kosten. Maar dat kan in hun overeenkomst anders zijn geregeld.
Een app is nooit verantwoordelijk, de eigenaar van Simyo is dat, die is verantwoordelijk voor de app..
U ziet nu een verwijzing met nader advies: https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/klagen-bij-de-internetprovider
Het melden van uw klacht via www.consuwijzer.nl is ook een mogelijkheid maar ik zie dat hun website momenteel niet bereikbaar lijkt te zijn.
Men kan niet zo maar een deurwaarder op u afsturen en zo men dat toch zou doen, ga dan wel naar de zitting van de kantonrechtbank als het een dagvaarding via een echte deurwaarder betreft.
Ik zie inmiddels al een korte reactie van @TIJGER1 (kruiste met mijn reactie) en teken aan dat het dus goed mogelijk is dat u bij Smyo uitsluitend via automatische incasso kunt betalen en dat dan mogelijk niet gelukt is. U zult dan echter van uw bank een bericht moeten hebben ontvangen dat de incasso niet mogelijk was. Daarbij is dan ook aan de orde, indien u geen bericht kreeg u dan zelf verantwoordelijk bent voor controle van uw bankafschriften en dus ook voor het nagaan of er wel of niet maandelijks wordt afgeschreven.
normaal kan ik gewoon via ideal betalen als er een achterstand of een factuur nieuw is dit doe ik altijd heb namelijk geen machtiging aanstaan omdat ik het zelf elke keer wil betalen dit doe ik normaal netjes zonder problemen maar nu krijg ik dit
Hallo Gamingcobra ,
Heeft u geen herinnerings e - mail / of een betalings herinnering via sms ontvangen ? zie deze links .
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-moet-ik-betalen-271
https://www.schuldinfo.nl/index.php?id=101
nee hier is geen sprake van geweest vandaar dat ik van niks wist en dus raar stond te kijken dat hun mijn abbo blokkeerden
Een factuur van Juni die nog moet verschijnen?
ja dat vond ik ook al raar maar ja dat is een fout van hun niet van mijn
Is dat wel zo?
@Gamingcobra ,
U had eerst een aanmaning / of herinnering moeten krijgen . zie hier voorbeeldbrieven .
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/toolkit-incasso-voor-schuldhulpverleners/voorbeeldbrieven-incasso
ja dat weet ik maar heb me emails naar gekeken er staat nergens een mail over die factuur
Teken bezwaar aan .
Het kan ook zijn dat de factuur bij de ongewenste mail terecht gekomen is, daarom ook daar regelmatig controleren want de factuur had er al moeten zijn.
@gamingcobra ,
Stel uw vraag op het Forum van Simyo , ( klik bovenaan op start een topic )
https://forum.simyo.nl/factuur-betalen-65
Yepp:
Mijn schoonzus heeft hetzelfde. Opeens onverklaarbaar meer dan 300 euro aan data.(allemaal stukjes van 58 Mb)
Als je vraagt om een specificatie krijg je een uitdraai met de tijdstippen maar wat het precies is geweest wordt niet vermeld.
Inmiddels kan ze al meer dan een week niet bellen omdat ze haar geblokkeerd hebben omdat ze het er niet mee eens is en vermoedt dat haar smartphone op één of andere manier gehackt is.
Op het forum zijn er precies dezelfde Mb's bij andere leden in rekening gebracht.
https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/
Simyo=Rare club
Kon er niet geïncasseerd worden wegens niet genoeg geld op de rekening? Dat is iets dat u toch kunt weten? Dat moet u ook zelf in de gaten houden op uw bankafschriften.
Zijn de mails niet bij uw ongewenste mails/spam beland?
U bent altijd verantwoordelijk voor uw eigen rekeningen en betalingen en niet een of ander app. En u weet toch als u meer verbruikt hebt?
Zet eventueel een app op uw telefoon waarop u een plafond kunt instellen opdat u niet boven uw maximum uitkomt. En controleer uw spam, bankzaken en rekeningen vaker om dergelijke problemen te voorkomen.
Een aanvullende reactie: Kijk eens bij punt 10 van de verwijzing die ik nu geef: https://www.simyo.nl/templates/assets/pdf/voorwaarden/algemene_voorwaarden.pdf
U zou volgens de daar genoemde voorwaarden een digitale factuur gehad moeten hebben. Kan die in uw spambox terecht zijn gekomen?
Hoe dan ook is daarin sprake van automatische incasso.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag,
In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen.
Hier is echter nooit een antwoord op gekomen.
Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er beta
...
Lees meer
Telegraaf abonnement
DeTelegraaf verhoogd zonder vooraankondiging of communicatie het abonnement van 24.50 naar 39.00 euro per maand, mag dit zomaar, of is dit niet toegestaan. Lees meer
Schuursponsjes en micro-plastic
Bij het doen van de vaatwas gebruikten we altijd een schuursponsje met een blauwe toplaag, gekocht bij een van de grootgrutters van Nederland. Je hebt ze ook met een groene toplaag. Sinds een paar maanden gebruiken we hiervoor een wit afwasteiltje. Bij het ledigen van dit witte teiltje zag ik allemaal heel kleine blauwe plastic deeltjes in het laatste afwaswater zweven en op de boden drijven. Ni ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer