gamingcobra
door gamingcobra Oct 15, 2019 om 11:07
Computers & telefonie
Simyo geen factuur gestuurd

beste mensen
ik heb een vraag hoe kan ik dit oplossen
ik heb een abboment bij simyo nooit problemen mee gehad
werkte me abboment niet meer omdat er een factuur volgens hun open staat
nou is het probleem dat ik nooit de factuur heb ontvangen van ze en op de app van ze staat dat hij nog moet verschijnen
nou is er wel extra kosten bij gekomen die ik opeens moet betalen omdat ik zo gezegt niet betaald heb
ik heb ze hier over aangesproken en hun zeggen gewoon hier kunnen wij niks aan doen
maar de app van simyo is toch hun vrantwoordlijkheid dat hij gewoon werk zo als het moet
ook heb ik ze een screenshot gestuurd van de app maar ze blijven zeggen dat hun hier niks aan kunnen veranderen en dat ik dus de
40 euro extra gewoon moet betalen dus met anderen woorden hun maken fouten en dan moet ik er voor boeten
ik ben daarom dus niet van plan de 40 euro te betalen maar wat kan ik het besten doen om te zorgen dat hun mijn ook niks kunnen maken en niet deurwaarders en zo op me af kunnen sturen
wie hebt dit mee gemaakt of hebben gewoon tips om dit aantepakken
alvast bedankt
mvg bjorn

4389 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 15, 2019 om 11:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij kan men bij Simyo alleen betalen met automatische incasso. Dus kon er niet geincasseerd worden?

Maar als u niet betaalt, wordt u afgesloten en komen er nog meer kosten bij.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-moet-ik-betalen-271?c=349

gamingcobra
door gamingcobra Oct 15, 2019 om 11:36
1 Antwoorden / 2 Vragen

je kan normaal de factuurs via ideal betalen dit doe ik altijd maar bij deze heb ik nooit gekregen en zo als je ziet op de screenshot staat er dat de factuur nog moet verschijnen

tijger1
door tijger1 Oct 15, 2019 om 11:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat zie ik niet op dat screenshot staan,

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 15, 2019 om 11:21
16835 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft problemen met het wel of niet betaald hebben van uw abonnement waarbij aan de orde is dat u nooit een factuur heeft ontvangen. Om te beginnen: maak een kopie van de app die u noemt. Dat kan al als bewijs gelden dat men onterecht vordert. Bovendien is het ook nog zo, tenzij dat expliciet in de voorwaarden van hen is gemeld , dat er altijd eerst sprake moet zijn van een betaalherinnering en normaliter zonder kosten. Maar dat kan in hun overeenkomst anders zijn geregeld.
Een app is nooit verantwoordelijk, de eigenaar van Simyo is dat, die is verantwoordelijk voor de app..
U ziet nu een verwijzing met nader advies: https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/klagen-bij-de-internetprovider
Het melden van uw klacht via www.consuwijzer.nl is ook een mogelijkheid maar ik zie dat hun website momenteel niet bereikbaar lijkt te zijn.

Men kan niet zo maar een deurwaarder op u afsturen en zo men dat toch zou doen, ga dan wel naar de zitting van de kantonrechtbank als het een dagvaarding via een echte deurwaarder betreft.

Ik zie inmiddels al een korte reactie van @TIJGER1 (kruiste met mijn reactie) en teken aan dat het dus goed mogelijk is dat u bij Smyo uitsluitend via automatische incasso kunt betalen en dat dan mogelijk niet gelukt is. U zult dan echter van uw bank een bericht moeten hebben ontvangen dat de incasso niet mogelijk was. Daarbij is dan ook aan de orde, indien u geen bericht kreeg u dan zelf verantwoordelijk bent voor controle van uw bankafschriften en dus ook voor het nagaan of er wel of niet maandelijks wordt afgeschreven.

gamingcobra
door gamingcobra Oct 15, 2019 om 11:39
1 Antwoorden / 2 Vragen

normaal kan ik gewoon via ideal betalen als er een achterstand of een factuur nieuw is dit doe ik altijd heb namelijk geen machtiging aanstaan omdat ik het zelf elke keer wil betalen dit doe ik normaal netjes zonder problemen maar nu krijg ik dit

marita5
door marita5 - Oct 15, 2019 om 11:25
11509 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Gamingcobra ,

Heeft u geen herinnerings e - mail / of een betalings herinnering via sms ontvangen ? zie deze links .

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-moet-ik-betalen-271

https://www.schuldinfo.nl/index.php?id=101

gamingcobra
door gamingcobra Oct 15, 2019 om 11:39
1 Antwoorden / 2 Vragen

nee hier is geen sprake van geweest vandaar dat ik van niks wist en dus raar stond te kijken dat hun mijn abbo blokkeerden

ma
door malty - Oct 15, 2019 om 11:41
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Een factuur van Juni die nog moet verschijnen?

gamingcobra
door gamingcobra Oct 15, 2019 om 11:49
1 Antwoorden / 2 Vragen

ja dat vond ik ook al raar maar ja dat is een fout van hun niet van mijn

aurora1
door aurora1 Oct 15, 2019 om 20:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is dat wel zo?

marita5
door marita5 - Oct 15, 2019 om 11:45
11509 Antwoorden / 15 Vragen

@Gamingcobra ,

U had eerst een aanmaning / of herinnering moeten krijgen . zie hier voorbeeldbrieven .

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/toolkit-incasso-voor-schuldhulpverleners/voorbeeldbrieven-incasso

gamingcobra
door gamingcobra Oct 15, 2019 om 11:49
1 Antwoorden / 2 Vragen

ja dat weet ik maar heb me emails naar gekeken er staat nergens een mail over die factuur

marita5
door marita5 Oct 15, 2019 om 11:56
11509 Antwoorden / 15 Vragen

Teken bezwaar aan .

sj
door sjoppy - Oct 15, 2019 om 11:57
129 Antwoorden / Vragen

Het kan ook zijn dat de factuur bij de ongewenste mail terecht gekomen is, daarom ook daar regelmatig controleren want de factuur had er al moeten zijn.

marita5
door marita5 - Oct 15, 2019 om 12:00
11509 Antwoorden / 15 Vragen

@gamingcobra ,

Stel uw vraag op het Forum van Simyo , ( klik bovenaan op start een topic )

https://forum.simyo.nl/factuur-betalen-65

tdmduc
door tdmduc - Oct 15, 2019 om 14:11
703 Antwoorden / 2 Vragen

Yepp:

Mijn schoonzus heeft hetzelfde. Opeens onverklaarbaar meer dan 300 euro aan data.(allemaal stukjes van 58 Mb)

Als je vraagt om een specificatie krijg je een uitdraai met de tijdstippen maar wat het precies is geweest wordt niet vermeld.

Inmiddels kan ze al meer dan een week niet bellen omdat ze haar geblokkeerd hebben omdat ze het er niet mee eens is en vermoedt dat haar smartphone op één of andere manier gehackt is.

Op het forum zijn er precies dezelfde Mb's bij andere leden in rekening gebracht.

https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/

Simyo=Rare club

aurora1
door aurora1 - Oct 15, 2019 om 14:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kon er niet geïncasseerd worden wegens niet genoeg geld op de rekening? Dat is iets dat u toch kunt weten? Dat moet u ook zelf in de gaten houden op uw bankafschriften.
Zijn de mails niet bij uw ongewenste mails/spam beland?
U bent altijd verantwoordelijk voor uw eigen rekeningen en betalingen en niet een of ander app. En u weet toch als u meer verbruikt hebt?
Zet eventueel een app op uw telefoon waarop u een plafond kunt instellen opdat u niet boven uw maximum uitkomt. En controleer uw spam, bankzaken en rekeningen vaker om dergelijke problemen te voorkomen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 15, 2019 om 15:58
16835 Antwoorden / 202 Vragen

Een aanvullende reactie: Kijk eens bij punt 10 van de verwijzing die ik nu geef: https://www.simyo.nl/templates/assets/pdf/voorwaarden/algemene_voorwaarden.pdf
 U zou volgens de daar genoemde voorwaarden een digitale factuur gehad moeten hebben. Kan die in uw spambox terecht zijn gekomen?
Hoe dan ook is daarin sprake van automatische incasso.

ha
door harrybre - Oct 16, 2019 om 12:58
240 Antwoorden / Vragen

Maar... u weet, dat u per maand betalen moet. Toen er maar geen factuur kwam, heeft u ze toen zelf benaderd met: "moet bij jullie de schoorsteen niet roken", dus .. waar blijft jullie factuur ?
Of gewoon gedacht: "misschien vergeten ze het wel, dus.. mondje dicht ? "

mo
door mof - Oct 16, 2019 om 13:29
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als de factuur is verzonden maar u die niet heeft ontvangen moet u kunnen aantonen dat dit zo is. Dat kunt u blijkbaar met uw app en screenshot. Simyo moet de factuur opnieuw versturen en mag niet de 40€ incasso opslag rekenen.

u moet dit in een aangetekende brief, ofwel andere controleerbare methode, bij Simyo aangeven.

Simyo kan niet zomaar deurwaarders langssturen, daarvoor moet Simyo eerst naar de rchter. Daar kunt uuw standpunt verduidelijken.

ik zou als teken van goede wil wél het bedrag uit de factuur, zonder de extra opslagen, betalen, dus het bedrag dat u normaalgesproken zou moeten betalen als alles ok was gegaan. Daar heeft Simyo natuurlijk wel recht op.

maar niet met de extra kosten akkoord gaan!

1paul
door 1paul - Oct 16, 2019 om 14:11
3138 Antwoorden / 0 Vragen

zij mogen geen kosten in rekening brengen als ze u een herrinnering toesturen...

dat mag pas na aanmaning...

zoek maar eens op incassoprocedure

Grunnen.
door Grunnen. - Oct 16, 2019 om 14:34
509 Antwoorden / Vragen

Het is een maandelijkse breng schuld,dus je er zelf voor zorgen dat er maandelijks betaald wordt . Met automatische incasso heb je deze problemen niet .Maar moet je toch nog controleren of er geincasseerd is. Dus bv niet denken dat was een maandje gratis

mpbraaksma
door mpbraaksma - Oct 18, 2019 om 07:41
48 Antwoorden / 0 Vragen

Je bent zelf ook verantwoordelijk voor het tijdig betalen van je abonnement. Mogelijk dat ze niet konden incasseren omdat er te weinig op je rekening stond? Naar mijn weten doet Simyo alles alleen via automatische incasso. Maar ik neem aan dat ze wel minimaal een maal een herinnering hebben gestuurd.
Ik denk dat je aan het kortste eind trekt.

panter22
door panter22 - Oct 18, 2019 om 08:50
6599 Antwoorden / Vragen

Is die openstaande factuur wel van juni en niet van 1 of 2 maanden eerder?Je hebt niet alleen een factuur niet betaald, maar je moet ook een betalingsherinnering hebben gemist. Pas daarna worden kosten in rekening gebracht.
Uit de algemene voorwaarden:
10.4 Als u niet op tijd betaalt
Als de betalingstermijn voorbij is en u niet hebt betaald, krijgt u een betalingsherinnering.
Hebt u niet betaald als de termijn in die betalingsherinnering voorbij is? Dan kunnen we de dienst uitzetten. We kunnen u dan ook de wettelijke rente en incassokosten in rekening brengen. Lukt het meerdere keren niet om automatisch te incasseren? Dan kunnen we u overzetten naar een andere manier van betalen. Daaraan kunnen kosten verbonden zijn, die u moet betalen.
https://www.simyo.nl/templates/assets/pdf/voorwaarden/algemene_voorwaarden.pdf