ci
door ciby01 Dec 9, 2006 om 08:57
Computers & telefonie

Sinds maanden storing op de vaste telefoon!

beste lezers, sinds maanden heb ik een storing op mijn vaste lijn van de kpn. Een aantal keren heb ik een monteur thuis gehad en die zeggend dat de "lijn schoon is" tot aan het huis, bel ik echter met de helpdesk zeggen zij dat er een storing onder de grond zit. De monteurs hebben geconcludeerd dat als je de ADSL afzet er geen storing meer in de lijn zit. Dit is vreemd daar het hele adslnet is aangelegd door Hetnet en anderhalf jaar zonder enig probleem heeft gewerkt. Ik heb nu al maanden mijn telefoon doorgeschakeld naar mijn mobiel zodat ik in ieder geval bereikbaar ben en gewoon gebeld kan worden maar dat wordt zo wel een duur grapje.... heeft iemand hier ervaring mee?? De kpn vind dat ik zelf voor de kosten moet opdraaien als ze een monteur sturen om hier binnen alles op te lossen terwijl ik alleen de telefoonlijn zelf heb aangelegd en de adsl lijn, zoals gezegt, door Hetnet is gebeurd.

Alvast hartelijk dank voor eventuele reacties, ben ten einde raad.....

Groetjes Brigitte

3582 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 9, 2006 om 09:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

En wat voor storing heeft u dan?
Ik vermoed ook dat de storing bij u thuis zit, er zit dus niets anders op dan een monteur te laten komen.

ve
door verwijderd - Dec 9, 2006 om 09:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt de vastelijn van KPN. Welke ADSL-provider? ADSL via KPN-net, BBN-net, BabyXL-net?

Probeer eens adsl te ontkoppelen, daar bedoel ik mee bij het splitsingsstuk, om vervolgens zonder splitsingsstuk de vastelijn te proberen op storing of niet? Zijn de kabels, de 'jacks', wel goed aangesloten op het splitsingsstuk?  Door een verkeerde intepretatie van de aansluiting(en) kan het ook een storing veroorzaken. Probeer ook eens een andere splitsingsstuk (zelf of van de buren) uit?

ve
door verwijderd - Dec 9, 2006 om 09:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

hai, eerst maar eens dank voor de reactie. De monteurs hebben de adsllijn al eens ontkoppelt (in de telefoonaansluiting) en toen bleek dat er geen storing meer op de telefoon zat. Maar aan dit adsl abbonnement zit ik nog tot mei vast.............kan er ook niet onderuit. Het rare is dat dit allemaal aangelegt is door mijn provider Hetnet (ook KPN dus) en het eerst anderhalf jaar lang wel goed gewerkt heeft.......

is het een mogelijkheid over te stappen naar telefonie via de kabel?

ve
door verwijderd - Dec 9, 2006 om 09:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de reactie. De storing is: heel veel ruis, soms niet bereikbaar zijn, dan gaat de telefoon 1 keer over en valt dan weg, niet kunnen bellen door heel veel lawaai op de lijn. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de storing binnnen zit, het heeft allemaal prima gewerkt, zo'n anderhalf jaar, helemaal geen klachten, en zo ineens problemen. Adsl komt van Hetnet (KPN dus) en het mobiele adsl netwerk is ook aangelegd door Hetnet.

groetjes Brigitte

ve
door verwijderd - Dec 9, 2006 om 09:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Brigitte, Je vraag of telefoon via de kabel goed is.Ik heb via HOME alles zowel televisie, internet en telefoon.Ik kan je wel zeggen dat ik daar zeer tevreden mee ben.Maar het verschil zit hem mogelijk daarin dat HOME niet zomaar van de ene dag op de andere is begonnen met een totaal pakket.Ze zijn het langzaam aan het invoeren geweest in het oosten van het land,en toen alles goed werkte werd het haast overal aan geboden.Ik ben in ieder geval zeer te vreden.gr.J.Kamp

ve
door verwijderd - Dec 9, 2006 om 09:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Brigitte ,nog even een kleine toevoeging,De aansluiting zoals hij origineel was van KPN blijft gewoon bestaan,er hoeft dus geen extra draden te worden aan gelegd.J.kamp

ve
door verwijderd - Dec 9, 2006 om 09:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

hai J. Kamp,

helaas kan ik geen at home ontvangen hier en dan zit ik nog met het probleem dat mijn adslabonnement nog tot mei doorloopt dan zou ik ik dubbel moeten betalen?

bedankt voor je reactie en misschien moet ik maar gewoon helemaal over naar een andere provider.

groetjes Brigitte

ve
door verwijderd - Mar 21, 2007 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi, ik heb ook storing gehad op mijn  vaste lijn in combinatie met internet.Mijn oplossing was, achteraf, heel simpel opgelost.Waar de telefoonlijn binnenkomt moet direkt de splitter geplaatst worden en daar vandaan heb ik 2 draden getrokken; 1 naar de telefoon en 1 naar mijn ADSL modem.Storing over!!suc6, Johan

ve
door verwijderd - Jun 13, 2007 om 18:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij gaat het om een hele grote landelijke storing. Het ging eerst alleen fout bij internet plus bellen. NIET DUS. Ik had vanmorgen op ons kantoor ineens een beetje ruis op de telefoonlijn. Wij hebben al weken problemen met onze zakelijk ADSL verbinding die rond 17.00 en 21.00 uur gaat schommelen. Dat noemen we overspraak. Teveel pulsen op een lijn. Dan gaat het klapperen. Maar hier konden we wel mee leven als IT-ers. Maar ineens werd de ruis zo erg op de tellijn dat de lijn weg viel en dat wij telefonisch niet meer bereikbaar waren. Antwoord helpdesk het licht aan jullie randapperatuur. Alles kabels splitters telefoon routers etc vervangen en getest. Die zijn OK en zorgen ook niet voor ruis. Nu komt er morgen een monteur. Die gaat ons waarschijnlijk vertellen dat de lijn ok is.

Weet iemand wat er echt aan de hand is?? Er is zeker iets gewijzigd in het netwerk van KPN en ik vind dat als consument wij recht hebben om te weten wat er gaande is.

Joanna Cook

ve
door verwijderd - Jun 23, 2007 om 07:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even bij het begin beginnen: Is het een analoge of isdn-lijn? Is de splitter al vervangen? Goed aangesloten (kijk ALSJEBLIEFT nog even of de stekkertjes in het goede poortje zitten?)? Pas als ik hier antwoord op heb, kan ik verder helpen.

ve
door verwijderd - Jun 23, 2007 om 07:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

hy brantweer,

ten eerste is het een gewone analoge telefoonlijn en alles is aangelegd door hetnet. iedereen heeft het erover dat er een splitter moet zitten bij de aansluiting maar deze man van HETNET heeft pas een splitter geplaatst bij onze 2de computer die boven staat op de kamer van onze dochter. Daar heeft hij ook het modem (draadloos) geplaatst. Ik heb echter geen idee hoe ik die splitter zou moeten verplaatsen. Volgens mij is verder ieder stekkertje goed geplaatst en ondertussen heb ik nog steeds heel veel ruis op de lijn, ben ik regelmatig niet bereikbaar en kan ik de meeste mensen na een tijdje helemaal niet meer verstaan. Ik wordt er gek van...

groetjes Brigitte

ve
door verwijderd - Jun 23, 2007 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ok, duidelijk. Die splitter moet sowieso bij de eerste wandcontactdoos worden geplaatst. Van daaruit kunt kunt u verder de telefonie en het modem splitsen (dûhhh, logisch natuurlijk). Als ik je verhaal nu goed begrijp, dan zit er dus al een telefoon vóór de splitter (die dus boven zit)? Het meest ideale zou dus zijn om die splitter naar beneden te halen, de telefoon op het poort van de telefoom aan te sluiten en het draadloze modem op het modem-poortje. Aangezien het toch draadloos is zou de ontvangst boven voor de pc geen probleem mogen zijn. Voor alle duidelijkheid: Ik zit meters diep in deze materie en weet goed waar ik het over heb. Ik heb overigens even wat gezocht en kwam dit tegen: http://www.hetnet.nl/web/show/id=349744. Is dat misschien een optie? Iemand die een beetje handig is met dit spul kan natuurlijk ook!

Veel succes! Enne... Laat je het even weten of het geholpen heeft?

Groetjes,

Serge

p.s.: Heb je deze klacht met alle telefoons?