börgemeister
door börgemeister May 15, 2011 om 16:52
Computers & telefonie

SITECOM WL-345 Wireless USB Adapter300N X3

Problemen met het gebruik/installatie(proces) van de SITECOM WL-345 Wireless USB Adapter300N X3?

Mijn router is de Sitecom WL-351, die functioneert goed, zelfs toen ik nog een ACER laptop had zonder een adapter.

Wilde de SITECOM WL-345 Wireless USB Adapter300N X3 gaan gebruiken, eerst de installatie van de utilities & drivers via het meegeleverde schijf geïnstalleerd volgens (de meegeleverde) schema. SITECOM WL-345 Wireless USB Adapter300N X3 wordt in de usb gestoken, er gebeurt minutenlang niets, het stuurprogramma wordt niet herkend, ook van de website: www.sitecomrouter.com en de laatste update daarvan geïnstalleerd. Er gebeurt vervolgens niets.

Al bij de verkopende partij teruggeweest, klantenservice van Informatique was behulpzaam en ter plaatse werd het probleem uitgezocht, ook zij kregen de adapter niet werkend en kreeg een nieuwe adapter mee, deze functioneert ook (nog) niet. Bij de tweede keer dat ik terugging werkte het bij Informatique wel in de 32-bits omgeving.

Velen malen Sitecom combinaties draadloze routers met adapters met succes geïnstalleerd.

PC: ACER desktop Aspire M7721 (dec. 2009);
OS: Windows 7 64-bits NL met alle updates.

960 11 Rapporteer

börgemeister
door börgemeister - May 16, 2011 om 02:39
506 Antwoorden / 25 Vragen

Ja, de voorgestelde drivers ook al destijds gedownload, staan nog opgeslagen.

Andere usb-poort voor & achterzijde al gebruikt.

Vista heb ik niet, werd toen al met Windows 7 Premium 64-bits geleverd.

Comptabiliteitsprobleem? Naar 32 bits modus zetten?

gijsvogel
door gijsvogel - May 16, 2011 om 18:56
230 Antwoorden / 0 Vragen

Hey... die zelfde PC heb ik ook...

maarreh, misschien al geprobeerd;

Compabilietsmodus voor de drivers naar vista of andere 32 bit modus zetten?
x64 drivers
andere usb poort gebruiken (Die aan de voorkant doen mij mij nog wel eens wat anders als die aan de achterkant...)

hoop dat t kan helpen...

ciao

gijsvogel
door gijsvogel - May 16, 2011 om 19:12
230 Antwoorden / 0 Vragen

Compatibiliteit kun je instellen al je op het programma een rechtermuisklik doet, dan eigenschappen.
Daar kun je op het tabblad compatibiliteit aangeven in welke modus het programma moet draaien.
Daar zou ik dan windows vista proberen of het dan werkt.

Eventueel het onderste vinkje voor dit programma als administrator uitvoeren ook aanvinken.

gsm
door gsm - May 16, 2011 om 19:14
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Ruim eerst oude Sitecom USB adapters en foute (met ? of ! aanduiding) adapters op uit Apparaatbeheer.

Ik zou de nieuwste driver (v 3.01) nog proberen.
Na installatie is herstarten aan te raden, voordat je de USB adapter aansluit op de PC, tenzij tijdens de installatie al om de USB adapter gevraagd wordt.

börgemeister
door börgemeister - May 16, 2011 om 19:18
506 Antwoorden / 25 Vragen

Tot op heden hebben de topantwoorden nog geen resultaat opgeleverd.

gsm
door gsm - May 18, 2011 om 02:40
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Sommige USB draadloze adapters gedragen zich initieel als een virtuele DVD speler. Dat werkt echter alleen automatisch wanneer autoplay aan staat.

Open in het startmenu de Computer en prik dan de USB adapter in de PC.
Mocht je een DVD speler zien verschijnen, dan kun je de virtuele DVD openen.
Draai vervolgens de driver setup van de virtuele DVD.

börgemeister
door börgemeister - May 18, 2011 om 02:42
506 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=gsm schreef op woensdag 18 mei 2011, 00:03]Sommige USB draadloze adapters gedragen zich initieel als een virtuele DVD speler. Dat werkt echter alleen automatisch wanneer autoplay aan staat.

Open in het startmenu de Computer en prik dan de USB adapter in de PC.
Mocht je een DVD speler zien verschijnen, dan kun je de virtuele DVD openen.
Draai vervolgens de driver setup van de virtuele DVD.

Helaas, adapter gedraagt zich niet als een DVD-speler.

gsm
door gsm - May 21, 2011 om 21:56
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Gevonden commentaar op www.kieskeurig.nl:

Probleem zat in de driver. Bij installatie van de driver krijg je 2 opties te zien. Uit eindelijk gekozen voor de mini adapter en nu werkt deze vlekkeloos.

börgemeister
door börgemeister - May 21, 2011 om 21:57
506 Antwoorden / 25 Vragen

Nog steeds geen werkzame adapter.

gijsvogel
door gijsvogel - May 22, 2011 om 01:49
230 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien nog een poging wagen om de oude drivers met Revo uninstaller te verwijderen en daarna de nieuwe drivers er op te zetten

En anders even windows installer clean up downloaden. link
en daar de onderdelen verwijderen die met sitecom te maken hebben, en vervolgens nieuwe drivers installeren.

Als het dan nog niet lukt geef ik het ook een beetje op en zul je in het register misschien een beetje moeten gaan rotzooien.
Maar daar laat ik ook altijd mijn bedenden voor langskomen die daar meer kaas van gegeten hebben...

succes, we horen t wel weer!

gijsvogel
door gijsvogel - May 22, 2011 om 01:51
230 Antwoorden / 0 Vragen

hmmm, bedenden = bekenden
een edit functie zou nog steeds leuk zijn admin!