hehahi
door hehahi Mar 16, 2018 om 16:29
Computers & telefonie

Smartphone met oudere versie Android onveilig?

Ik heb al een jaar of vier, tot grote tevredenheid, een LG G2 smartphone. Met daarop de Android versie 5.0.2.

De Consumentenbond waarschuwt voor Android versies die geen updates meer krijgen.... Wat gedaan? Niet meer internetbankieren? Nieuwe telefoon kopen, terwijl de oude nog voldoet?

8808 10 Rapporteer

ju
door juliomariner - Mar 16, 2018 om 16:32
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Het zal zo'n vaart wel niet lopen als u niet op bepaalde sites komt. En telebankieren met de samrtphone doe ik beweust al niet dus.

Gr
door Grunn1 Mar 20, 2018 om 09:36
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het gaat er niet om wat jij wel of niet doet maar wat ts doet.

edrick3
door edrick3 - Mar 16, 2018 om 16:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nieuwe telefoon kopen, terwijl de oude nog voldoet?
Als je geld teveel hebt .....
Als-ie nog prima voldoet zou ik er (nog) geen probleem van maken.

Ter info: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1762349
En kijk eens bij de reactie van 3x3

diumenge
door diumenge - Mar 16, 2018 om 16:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zolang uw bank nog een app heeft voor die versie van Android heeft, mag u ervan uitgaan dat mobielbankieren binnen die app veilig is.

Ge
door Genee - Mar 16, 2018 om 17:03
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U zou er een gratis virusscanner AVG of AVAST vanuit de playstore op kunnen zetten.

aurora1
door aurora1 - Mar 16, 2018 om 23:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zet er voor de zekerheid de gratis Avast of Avira op, én de gratis Malwarebytes (die draait op de achtergrond mee).
Ik zou er niet  zo gauw mee internetbankieren.
Ik heb ook al een paar jaar niet aan updaten van mijn android gedaan. Heel soms kun je dan geen recente nieuwe apps installeren. Ik doe ook niet aan updaten van apps behalve als die anders niet meer werken zoals bijv. Whatsapp. Die update ik op het laatste moment en dan alleen via G. Play.
Ik gebruik o.a. de browser Ghostery en als zoekmachines DuckDuckGo en Startpage en heb nog wat extra blockers e.d. geïnstalleerd.
Ik bewaar geen wachtwoorden en sluit bowsers met verwijderen van geschiedenis etc.
Pas op met openbare wifi en dubieuze websites.
Dat waarschuwen over updaten e.d. vind ik al jaren paniekzaaierij.
Ik heb een Samsung Galaxy S3 G4 met android 4.1.2. en ik hoef geen latere versies waar ik niet zelf de accu uit kan halen en die ik wegens het formaat erg onhandzaam vind en ook te delicaat.

pe
door peentjes - Mar 16, 2018 om 23:12
421 Antwoorden / 0 Vragen

Allemaal kletskoek. De consumentenbond moet ook steeds wat nieuws verzinnen om klanten te trekken. Zolang het functioneert: Niks veranderen of inwisselen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 17, 2018 om 16:11
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Geen kletskoek aangezien hier wel degelijk een vorm van waarheid in zit. Als een versie niet meer ondersteunt wordt worden eventuele later ontdekte veiligheislekken niet meer gedicht.
Maar weet u wel zeker dat uw LG G2 en de Android versie niet meer worden ondersteund. Doe navraag bij LG.

Dan m.b.t. reacties als het plaatsen van een virusscanner: dat wordt normaliter door de fabricant zelf ernstig afgeraden omdat dan mogelijk de eigebn systemen niet meer goed werken. Buiten dat voor de goede verstaander: de veiligheidslekken waar men het over heeft hebben op zich weinig of niets te doen met mogelijke virusbesmetting.

Ge
door Genee Mar 19, 2018 om 16:05
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Als je zo redeneert heb je voor Windows ook geen virusscanner nodig.

audb
door audb - Mar 19, 2018 om 14:07
1668 Antwoorden / 5 Vragen

De consumentenbond waarschuwd niet voor niets dat telefoons geen update`s meer krijgen.

Maar heb je echt wel een hele nieuwe telefoon nodig als je Android 5.x hebt?

Nee nog niet Android 5 wordt nog steeds ondersteund alleen Android 4.x is zo verouderd dat apps er niet meer mee overweg kunnen.

Maar wist u dat uw telefoon zelfs Android 6.1 kan draaien? daar is wel wat kennis voor nodig maar youtube bied daar uitkomst in zoekt u maar eens op LG G2 Android 6.

En installeer Malwarebytes en/of Dr.Web Security Space for Android.

Dr web zal weinig mensen wat zeggen maar is voor Android een van de betere trojan en virus scanners.

Wat weinig mensen blijken te snappen is dat ook Android bugs bevatten en soms komt het zelfs voor dat er een in budget telefoons een Trojan Android.Triada.231 zit.

https://news.drweb.com/show/?lng=en&i=11749&c=5

Grunnen.
door Grunnen. - Mar 19, 2018 om 14:50
509 Antwoorden / Vragen

Het gaat er om of de bank app nog bijgewerkt wordt en je telelefoon beveiligd is. Met een sterk verouderde bankapp kun je op den duur niet meer inloggen.De  android versie op jouw telefoon wordt nog steeds bijgewerkt door Android.Ik denk dat je in de war bent met het niet meer kunnen updaten van de firmware op je telefoon.Gewoon blijven gebruiken dus die telefoon.

ru
door ruudkats - Mar 20, 2018 om 01:10
15 Antwoorden / 0 Vragen

gebruik iig een vpn bijv opera free vpn.