mi
door mixa230201 Jan 26, 2017 om 13:48
Computers & telefonie

SMS ontvangen verificatiecode Whatsapp

Op 24 januari begon het. Eerst werd ik gebeld door nummer +44 1382 797181 (Dundee, Schotland). Ik heb niet opgenomen. Vervolgens ontving ik 2 SMSjes met daarin de volgende tekst: "Whatsapp code 424-684. You can also tap on this link to verify your phone: v.whatsapp.com/424684. De SMS werd verstuurd door nummer +1 (248)923-4427.
Hier ook niets mee gedaan.
Vanmorgen (donderdag 26 januari) werd ik om 07:03 uur (!) gebeld door nummer +44 161 696 1154 (Manchester, Engeland). Wederom niet opgenomen. Daarna wéér zo'n SMS.

Ik heb op Google gezocht, maar kom niet zo veel tegen.

Is hier iemand die bekend is met dit fenomeen?
Ik gebruik een Iphone 6S (zonder jailbreak). Whatsapp heb ik al jaren geleden geinstalleerd (en geverifieerd)...

Alvast bedankt!

57154 12 Rapporteer

AWYeah28
door AWYeah28 - Jan 26, 2017 om 14:15
355 Antwoorden / Vragen

Beste,

De telefoonnummers die u hebt genoteerd lijken allemaal, al dan niet bevestigd, gelinkt te zijn aan WhatsApp. U zegt de app al jaren geleden te hebben geïnstalleerd, maar de iPhone 6S is pas eind 2015 uitgekomen, dus hoe lang hebt u die? Hebt u wellicht de software opnieuw geïnstalleerd, of het toestel teruggezet naar fabrieksinstellingen? Is het recent gerepareerd?

Ik lees ook dat het te maken kan hebben met activatie van WhatsApp op een tweede telefoon. Kan het zijn dat iemand in uw omgeving dit heeft geprobeerd? Of hebt u uw telefoonnummer ingevuld bij een online enquete of aanmelding op een website?

Overigens kunt u oproepen gerust aannemen, het is tot op heden nog niemand gelukt een telefoon te hacken middels een oproep. Pas wanneer u iets ontvangt met een link is het oppassen geblazen.

akkerdistel
door akkerdistel - Jan 26, 2017 om 19:06
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Iemand heeft gewoon 'n typefoutje gemaakt in zijn of haar 06-nummer.

diumenge
door diumenge - Jan 26, 2017 om 19:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Iemand maakt een foutje inderdaad, of iemand probeert je whatsapp account over te nemen...

akkerdistel
door akkerdistel - Jan 26, 2017 om 19:20
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Mocht dat laatste het geval zijn; niet zo heel verstandig om dan jouw code online te zetten. Gezien jouw naam hier, ben  je namelijk nogal herkenbaar voor die persoon.

Algemene opmerking; denk na voordat je überhaupt iets plaatst op dat vuige internet, wegpoetsen gaat hem vrijwel nooit worden.

wv
door wvenend - Jan 27, 2017 om 12:28
38 Antwoorden / 6 Vragen

De telefoon nummers op google invullen ,dus niet tlf nr. maar gewoon +44161........ ,daar staat meestal achter van wie het komt en of het vertrouwd is? suc6

Je
door Jennyvankleij Jan 27, 2017 om 17:15
Antwoorden / Vragen

Hartelijk dank voor uw tip. Ik werd op 16 Januari gebeld door een +44 nummer met vermelding Londen. Ik heb niet opgenomen en ontving ook geen sms. Nu met uw tip het nummer ingevoerd bij Google en het antwoord was:
Dit nummer staat bekend als bedrog en wordt beschouwd als terreur dus nooit opnemen...

de
door dejeeper - Jan 27, 2017 om 12:33
54 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben meestal erg wantrouwens maar ik heb nu de indruk dat, net zoals anderen dat al vermelden, dat er iemand is die Whatsapp heeft geinstaleerd en met het opgeven van het telefonnummer, dat gebruikt wordt ter verificatie, een verkeerde land code heeft ingevuld.

Vr.gr

Cor

eekje0
door eekje0 - Jan 27, 2017 om 13:18
12 Antwoorden / 9 Vragen

ik weet dat er meerdere telefoonnummers in omloop zijn die  je echt niet moet opnemen of beantwoorden en zeker niet opzoeken met je foon.
ze nemen alles van je over en de rekeningen die zijn voor jou, bankgegevens enz   is wat ze zoeken.
wat je niet kent moet je ook niet vertrouwen en zeker niet uit het buitenland

wi
door wilhelmina59 Jan 27, 2017 om 17:07
512 Antwoorden / 0 Vragen

Kan je dat verifieren dmv aantoonbare gevallen.
Broodje aap zitten wij hier niet op te wachten

tijger1
door tijger1 Jan 27, 2017 om 17:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@eekjeo Complete flauwekul.

pi
door pieterwolters Jan 27, 2017 om 17:27
3610 Antwoorden / 0 Vragen

De enige manier om aan die gegevens te komen is als je die zelf geeft aan de personen door wie je opgebeld wordt. Volgens mij zijn dit soort hoaxen verzonnen door mensen die er achteraf achterkomen dat ze wel erg stom zijn geweest en er dan maar zo'n draai aan geven.

Er is geen enkele manier om bankgegevens te krijgen door iemand op te bellen. Als je denkt dat het anders is, dan zie ik graag een technisch onderbouwde uiteenzetting.

@H
door @HENK@ Jan 27, 2017 om 23:31
159 Antwoorden / 1 Vragen

er zijn geen nummers die je bankgegevens enz van je overnemen, dat is (nog) niet mogelijk.

Wel is het aan te raden om na b.v. 1 a 2 belletjes en opleggen dat nummer niet terug te bellen (wanneer het een onbekend nummer is) omdat je dan wel eens redelijk prijzig met india of iets dergelijks kan zitten te kletsen.

gewoon opnemen en het gezeur aanhoren kan irritant zijn maar neemt niets van je over!

inderdaad Broodje aap ofwel HOAX!!!

eekje0
door eekje0 Jan 28, 2017 om 00:17
12 Antwoorden / 9 Vragen

dacht dat men hier was om mensen te helpen voor zover dat kan en niet veilig online iemand neerhalen. ga er verder ook niet op in.

tijger1
door tijger1 Jan 28, 2017 om 09:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@eekheo. Ja, om te helpen, maar niet om dwaasheden te spuien.

diumenge
door diumenge Jan 28, 2017 om 09:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inderdaad, het verspreiden van dwaasheden en hoax-achtige zaken helpt niemand. Daar staat Facebook al vol mee, laten we dat hier niet doen.

ha
door hanktan - Jan 27, 2017 om 17:52
6 Antwoorden / 1 Vragen

Yeup mijn vrouw heeft een Iphone 5S . Zij kreeg vorige week ook twee van dezlefde no's. Heeft gewoon genegeerd en verwijderd van de recent list! niet gereageerd!

si
door siepstaal - Jan 27, 2017 om 18:24
5 Antwoorden / 0 Vragen

zoals altijd met dit soort sms-jes en telefoontjes: altijd negeren!! vr.gr. Siep

diumenge
door diumenge - Jan 27, 2017 om 18:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gokje. Nieuwsbrief-item?

tijger1
door tijger1 Jan 27, 2017 om 18:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad :-((

Gi
door Gichen11-59 - Jan 27, 2017 om 18:51
4 Antwoorden / 4 Vragen

In het algemeen kan je beter niet opnemen of reageren op dit soort telefoonnummers voor de zekerheid want in de afglopen jaren zijn er vaak mensen mobiel gebeld door mensen uit bv Oosterrijk (ook bij mijzelf is dit gebeurt) waarvan bleek dat die je telefoon wilde overnemen waardoor zij op jou mbnr kunnen bellen en jij een flinke rekening kreeg.

Dus uitkijken en vooral nagaan zoals jij nu ook doet.

Groet,

Andre

tijger1
door tijger1 Jan 27, 2017 om 23:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja hoor, allemaal boeven in Oostenrijk. Doe niet zo mal.

@H
door @HENK@ - Jan 27, 2017 om 23:26
159 Antwoorden / 1 Vragen

Dit krijg je wanneer je googeld op dat nummer

zie ook : https://www.shouldianswer.co.uk/phone-number/01616961154

WhatsApp (Service) reported by moderator
It is the number WhatsApp uses for certification and it is also useful if you need to reinstall the app or change phone. It happens that someone try with a random number to install a second copy of the app on another device. This causes a call from +441616961154 that obviously seems strange for the unsuspecting owner of that number. There are even websites dedicated to this! This may have led two people (and I seem few) to produce a negative signal. It isn't a call center, but only a robot who say the numeric password for attivation. If you want to try install/reinstall whatsapp and ignore the sms (or insert a wrong numeric password). You can verify positive on your site or here: https://www.cleverdialer.de/telefonnummer/00441616961154/