do
door doodles Mar 29, 2014 om 20:44
Computers & telefonie

Snelheidstest internet

Ik heb zojuist de snelheidstest gedaan, maar de uitslag klopt niet!
Er werd nl. 100kb/sec gemeten maar mijn daadwerkelijke snelheid is met een beetje mazzel 15kb/sec.!
Hoe komt dit verschil/

2933 20 Rapporteer

audb
door audb - Mar 29, 2014 om 21:13
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Dat kan heel veel oorzaken hebben maar 15 kb is wel heel extreem laag dat doet een inbel modem van 14 k 4 alleen nog maar.
Maar de meting is wel 100% betrouwbaar denkelijk is er een firewall of Antivirus scanner die teveel tegen houd.
Maar het opnieuw installeren van windows al eens geprobeerd?

valerius-2
door valerius-2 - Mar 30, 2014 om 00:31
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als de kabel van de aansluiting vanaf het modem naar de computer niet goed is dan kan dit het gevolg zijn.

aurora1
door aurora1 - Mar 30, 2014 om 00:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Of als de stekkertjes niet goed aangesloten zitten of niet goed meer zijn (iets geoxideerd bijv.).

ro
door ron530 - Mar 30, 2014 om 08:40
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik heb niet het idee dat de meting betrouwbaar is. Ik heb de test verscheidene keren uitgevoerd begon die nog met een snelheid van 188 Mb is die nu gedaald tot 120Mb. Doe ik de test ook verscheidene malen op de site van mijn kabelaar blijft de meting constant op 203 Mb.

tijger1
door tijger1 - Mar 30, 2014 om 09:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook ik heb de test verscheidene keren gedaan. Uitkomst steeds ca. 12. Via de app van Ookla op mijn I-pad steeds ca. 38.

Waar zit dat verschil in?

ro
door ron530 - Mar 30, 2014 om 09:24
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het lijkt mij dat speedtest.nl niet zo betrouwbaar is of dat het aantal tests op de zelfde tijd hun parten speelt. Providers hemelen hun snelheid wel op maar in mijn geval 80Mb verschil is wel erg optimistisch.

do
door doodles - Mar 30, 2014 om 12:37
2 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=doodles schreef op zaterdag 29 mrt 2014, 20:44]Ik heb zojuist de snelheidstest gedaan, maar de uitslag klopt niet!
Er werd nl. 100kb/sec gemeten maar mijn daadwerkelijke snelheid is met een beetje mazzel 15kb/sec.!
Hoe komt dit verschil/

do
door doodles - Mar 30, 2014 om 12:39
2 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=doodles schreef op zaterdag 29 mrt 2014, 20:44]Ik heb zojuist de snelheidstest gedaan, maar de uitslag klopt niet!
Er werd nl. 100kb/sec gemeten maar mijn daadwerkelijke snelheid is met een beetje mazzel 15kb/sec.!
Hoe komt dit verschil/

Ik ben van windows 7 naar windows 8 gegaan, maar geen verbetering, ik werk inderdaad via een dongle, maar dan nog beloofd t-mobil mij 150kb/sec.
Heb hun ermee geconfronteerd, maar kreeg geen echt antwoord!

door 1953 - Mar 30, 2014 om 13:01
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Bij mij week het ook af: 54,5 Mb/s terwijl dit constant bij mij rond de 63 Mb/s op de beloofde snelheid van Ziggo: 60 Mb/s.

De 2de snelheidsmeting gaf 59,7 Mb/s aan.

ro
door ron530 - Mar 30, 2014 om 13:08
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Tja een dongle is geen standaard internet verbinding u maakt verbinding via het mobiele 3G netwerk.

door 1953 - Mar 30, 2014 om 13:28
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Bij week het ook af de test, namelijk door Ziggo beloofd 60 Mb/s en kreeg via speedtest.ziggo.nl constant 62,9 Mb/s, via de speedtest 54,5 Mb/s in de eerste test en bij de tweede test 59,7 Mb/s.

Ook dat wijkt af. Nam deze test dan ook met een korreltje zout opvatten.

Conscia mens recti famae mendacia ridet.

gompy2
door gompy2 - Mar 30, 2014 om 13:53
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=doodles schreef op zaterdag 29 mrt 2014, 20:44]Ik heb zojuist de snelheidstest gedaan, maar de uitslag klopt niet!
Er werd nl. 100kb/sec gemeten maar mijn daadwerkelijke snelheid is met een beetje mazzel 15kb/sec.!
Hoe komt dit verschil/
Audb schreef het al, virusscanner en eventuele firewall uitschakelen met een speedtest als de uitslag echt niet in overeenstemming is met de verwachtte snelheden.
Hier zijn nog 2 testservers, daar kun je het ook proberen.
Klik -< Server 1
Klik -> Server 2

Mijn downloadsnelheid klopt wel, iets meer als 20 Mbit down, up is hetzelfde maar wordt niet gemeten, maar als ik alles netje invul en probeer te versturen blijf ik, ook na 10 keer geprobeerd te hebben, de volgende foutmelding krijgen, met zowel Firefox als Internet Explorer.
Een beetje website-bakker test eerst eens behoorlijk eer die iets in de lucht zet, maar ja, Kassa Vara hè, dat verklaart eigenlijk alles :

Server Error in '/' Application.
Type mismatch.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Runtime.InteropServices.COMException: Type mismatch.

Source Error:

Line 57: rst("usr_ip").Value = Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
Line 58: rst("usr_interview").Value = Request("usr_interview")
Line 59: rst("usr_pln_id").Value = Request("usr_pln_id")
Line 60: rst("usr_pln_other").Value = Request("usr_pln_other")
Line 61:

Source File: D:\MSIIS\www.speedtest.nl\kassa\saveSurvey.aspx.vb Line: 59

Stack Trace:

[COMException (0x80020005): Type mismatch.]
ADODB.Field.set_Value(Object pvar) +0
Kassa_saveSurvey.Page_Load(Object sender, EventArgs e) in D:\MSIIS\www.speedtest.nl\kassa\saveSurvey.aspx.vb:59
System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +99
System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +50
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +627

Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.3655; ASP.NET Version:2.0.50727.3658

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Mar 30, 2014 om 14:07
174 Antwoorden / 1 Vragen

Wordt tijd dat je van de inbelverbinding afstapt :-) Bij UPC haal ik de beloofde internetsnelheid met gemak.

zoekster
door zoekster - Mar 30, 2014 om 14:54
10968 Antwoorden / 34 Vragen

De snelheidsmeter van Kassa klopt niet met die van UPC. Bij mij niet althans, maar wat ik bij alle snelheidsmeters heb is een vrij groot verschil per browser. Waarbij Chrome het langzaamst is, dan komt Firefox en dan IE, die is het snelst (met dezelfde snelheidsmeter).

Vraag me af of jullie dat ook hebben.

gompy2
door gompy2 - Mar 30, 2014 om 15:30
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 30 mrt 2014, 14:54]De snelheidsmeter van Kassa klopt niet met die van UPC. Bij mij niet althans, maar wat ik bij alle snelheidsmeters heb is een vrij groot verschil per browser. Waarbij Chrome het langzaamst is, dan komt Firefox en dan IE, die is het snelst (met dezelfde snelheidsmeter).

Zoekster, dit soort tests dient men, als men die echt belangrijk vind, met zo min mogelijk tierlantijnen uit te voeren aan zowel het eigenlijke systeem als in en aan de browser zelf.
Virusscanner & Internet Security utilities, Firewalls, maar ook de Browser-add-ons enz, controleren allemaal het internetverkeer.
Controleren = rekenkracht, verminderde rekenkracht kan de reactiesnelheid van een systeem beïnvloeden.
Verlate reactiesnelheid van een systeem geeft een verkeerde interpretatie van de werkelijk mogelijke down en uploadsnelheid als men testen uitvoert bij een testserver.
Daarom, wil je echt de up en downloadsnelheid weten van je internetverbinding moet je alles zo "kaal" mogelijk uitvoeren.

zoekster
door zoekster - Mar 30, 2014 om 15:53
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Ook in al zijn kaalheid heb ik die verschillen. Dat kan ik weten omdat ik kort geleden het systeem helemaal opnieuw heb geïnstalleerd. Er waren meetverschillen toen ik toeters en bellen had bij verschillende browsers, maar ook kakelvers kreeg ik verschillende meetwaarden bij verschillende browsers.
chrome ca 25
firefox 60
IE 80
UPC beloofde max 120 overigens, maar daar geloofde ik al nooit in.

gompy2
door gompy2 - Mar 30, 2014 om 16:09
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@Zoekster,
Ik weet niet hoe je configuratie thuis is, draadloos, bedraad, wat voor systeem enz.

Wil je het echt verder uitzoeken dan zou ik die tests bedraad gaan doen vanaf je router/modem, maar misschien heb je dat al wel, beetje moeilijk koffiedik kijken zo.
Suc6

zoekster
door zoekster - Mar 30, 2014 om 16:21
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Bedraad. Van modem naar laptop. Ik heb Vista. UPC power! Yes!

Nou ja, zo'n heet hangijzer is het helemaal niet, ik vroeg me alleen af of anderen ook een verschil in snelheid ervoeren bij verschillende browsers.
Jij dus niet?

Het is waarschijnlijk niet mogelijk om snelheid te meten buiten een browser om?

gompy2
door gompy2 - Mar 30, 2014 om 16:55
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@Zoekster,

Nee, ik heb geen verschillen tussen de twee browsers die ik gebruik.

Vreemd, dat zelfs bij een geheel kakelvers systeem je nog meetverschillen hebt...
Mijn volgende idee was eerst:
Veilige modus met opdrachtprompt.
Dan laadt je alleen de hoognodige modules in die je nodig hebt voor een zo kaal mogelijke verbinding, maar als je zelfs met een kaal en vers geïnstalleerde Windows nog verschillen hebt dan denk ik dat je het toch voorbij je modem moet zoeken.

Eens op 'rustige' tijden gaan meten als je die mogelijkheid hebt?

Er zijn wel meer browser die misschien wat minder 'zwaar' zijn, maar ze hebben toch allemaal een Adobe Flash Player plug-in nodig om sowieso die testen te doen.
Nee zonder browser gaat het niet lukken..

ac
door acoma - Mar 30, 2014 om 17:04
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=doodles schreef op zaterdag 29 mrt 2014, 20:44]Ik heb zojuist de snelheidstest gedaan, maar de uitslag klopt niet!
Er werd nl. 100kb/sec gemeten maar mijn daadwerkelijke snelheid is met een beetje mazzel 15kb/sec.!
Hoe komt dit verschil/
Ten eerste vind ik deze test niet betrouwbaar.
http://speedtest.operator.nl/ geeft mij altijd 150 mbit en deze test geeft opeens 120 mbit aan.
Vreemd dus.

Ten tweede vraag ik me af hoe je je 'daadwerkelijke snelheid' meet?
Vergeet niet dat deze test in kbits werkt, terwijl je downloads meestal zijn aangegeven in kbytes.
En 100 kbit per seconde staat gelijk aan 12.5 kbytes per seconde.