sira
door sira Mar 27, 2016 om 14:08
Computers & telefonie

Snelkoppeling maken

Hallo allemaal,

Ik moet iemand (een digibeet) op afstand helpen met Windows 10, maar ik werk zelf met Windows 7.

Vanochtend hebben we (ik aan de telefoon) MS Office 2010 op zijn computer geïnstalleerd, maar hij krijgt geen snelkoppelingen op het bureaublad.

Hoe maak je op het bureaublad een snelkoppeling van Word?

Vriendelijke groet,
Sira

2198 9 Rapporteer

Tijger2
door Tijger2 - Mar 27, 2016 om 14:15
302 Antwoorden / 1 Vragen

Meestal door in dat programma op de rechterkant van de muis te klikken. Dan opent vaak een schermpje waarin ook snelkoppeling maken staat. Daarop klikken en het staat op het bureaublad.

Maar ik heb zelf geen 7 of 10. Dus wellicht ben ik abuis.

marita5
door marita5 - Mar 27, 2016 om 14:17
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sira ,

Lees deze informatie scroll naar beneden snelkoppelingen op het bureaublad .

https://www.schoonepc.nl/windows10/bureaublad.html

sira
door sira - Mar 27, 2016 om 14:44
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Als ik in Windows 7 op "start" klik, zie ik alle programma's staan die ik op mijn pc heb. Nu vraag ik aan de persoon met Windows 10 hetzelfde te doen, maar hij ziet niet zijn programma's staan. Werkt het inderdaad anders of doet hij iets fout.

Waar kun je in Windows 10 de map met je programma's vinden (m.u.v. het configuratiescherm)? Zolang hij het programma niet kan vinden, kan er ook geen snelkoppeling gemaakt worden.

sira
door sira - Mar 27, 2016 om 16:21
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Perfect Reflecs, dit had ik nodig. Dank je wel.

Tijger2 en Marita5 ook bedankt voor de hulp.

Is er weer een probleem met de site????? Zodra ik ben ingelogd om een antwoord te geven, zie ik alleen mijn vraag, maar kan niet meer scrollen door de andere reacties. Hadden we de oude site nog maar, die werkte tenminste.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 27, 2016 om 17:11
7182 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Sira,
op start klikken, daarna op alle apps, dan aan de linkerkant scrollen tot Word tevoorschijn komt.Nu kan dat bestand naar de taakbalk gesleept worden of neergezet op een lege plaats waar de tegels staan.
Vr, gr.

sira
door sira - Mar 27, 2016 om 19:48
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Sjoppie, helemaal goed. Als je zelf niet met W10 werkt is het moeilijk uitleggen aan een ander, dit maakt alles wat gemakkelijker.
Jij ook bedankt voor de hulp.

Dank je wel allemaal en nog een fijn paasweekend.

sjjoppy
door sjjoppy Mar 27, 2016 om 20:34
7182 Antwoorden / 3 Vragen

Jij ook een een fijn paasweekend Sira en dank voor je reactie.

gsm
door gsm - Mar 28, 2016 om 14:17
5940 Antwoorden / 47 Vragen

In principe staan de W10 snelkoppelingen als tegel in Start en kun je ze ook vastmaken aan de taakbalk door verslepen of via de rechter muisknop.
Snelkoppelingen op het bureaublad zijn in bepaalde gevallen wat moeilijker te maken, tenzij dat al in de installatieprocedure gebeurt.

f.weele
door f.weele - Mar 28, 2016 om 21:23
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Voor windows 10: in het Menu Start naar alle apps, rechts klikken op de app die naar het bureaublad moet worden gekopieerd, in het menu klik je op "meer", in het dan volgende menu klik je op "bestandslocatie openen". Hier klik je rechts op het programma en dan op
kopieren naar> Bureaublad (snelkoppeling maken).

Je kunt voor Win.10 ook Classic Shell downloaden waarbij je het oude vertrouwde Win.7 menu terug kan krijgen. Het maken van een bureaublad-snelkoppeling gaat dan als vanouds zonder bovengenoemde omweg.

m.vr.gr.