me
door mei Jan 14, 2018 om 10:45
Computers & telefonie

Software

Door een volledige selectie over het hoofd te zien heb ik alles van de backup verwijderd. Via recuva heb ik getracht alles terug te halen.dat is deels gelukt. Maar vele documenten zijn niet meer te lezen door zg chinese tekens. Van alle mogelijkheden gebruik gemaakt .maar helaas zonder resultaat. Ook alle jpg foto,s en pdf niet gelukt. Is er nog een ander programma wat het beter doet?

4100 12 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 14, 2018 om 10:49
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Kijk voor u verder gaat of er nog iets te redden valt bij OnDrive. In de prullenbak kunnen er ook nog wat staan.
Recuva hebt u al gebruikt maar toch de moeite waard om dit nog eens door te nemen:

https://www.personalcomputercare.nl/computervragen/tips/gewiste-bestanden-terughalen.htm

br
door brui0929 - Jan 14, 2018 om 11:40
629 Antwoorden / 10 Vragen

Windows 10 maakt backups van het systeem deze kunt u terug zetten door voor herstel te kiezen. De laatst gemaakte backup wordt terug gezet. Ga naar instellingen (tandwiel) beveiliging en herstel kies voor systeem herstel.

ju
door juliomariner Jan 15, 2018 om 20:02
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Het gaat niet om de systeembestanden maar om dicumenten foto' s etc

edrick3
door edrick3 - Jan 14, 2018 om 12:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik snap het even niet ... heb ik alles van de backup verwijderd.

En wat is er dan met het origineel?

Je bent nu dus beide kwijt?

me
door mei - Jan 14, 2018 om 12:38
50 Antwoorden / 19 Vragen

Even ter verduidelijking .er zijn twee externe harde schijven. Daar stonden bestanden op die niet meer op de pc stonden. Ik probeerde bepaalde bestanden van de eene externe schijf naar de andere te verplaatsen. Door niet goed op te letten heb ik blijkbaar alle bestanden van beide schijven geselecteerd. Terwijl ik dacht een onderdeel geselecteerd te hebben. De hoeveelheid was zo groot dat het niet naar de prullenbak kon en kreeg de keuze om het definitief te verwijderen. Dit heb ik gedaan.stom.
met het terughalen van de externe schijven via recuve is er van alles teruggehaald maar helaas het gros van de documenten is niet meer leesbaar en jpg afbeeldingen en pdf zijn niet meerte openen. Vandaar mijn vraag.

diumenge
door diumenge Jan 16, 2018 om 11:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan is er dus helemaal geen sprake van een back-up, want een back-up wil zeggen dat u minimaal twee kopieën hebt. Ik ben bang dat het heel moeilijk, zo niet onmogelijk, wordt om de bestanden te herstellen. Zoals u het beschrijft is de lege ruimte namelijk overschreven met andere bestanden, althans voorzover ik de beschrijving van uw actie begrijp.

me
door mei - Jan 14, 2018 om 16:47
50 Antwoorden / 19 Vragen

Helaas sjoppie geen resultaat.

me
door mei - Jan 14, 2018 om 16:58
50 Antwoorden / 19 Vragen

Zie voorbeeld document

me
door mei - Jan 15, 2018 om 20:05
50 Antwoorden / 19 Vragen

Weet iemand een betrouwbaar en deskundig bedrijf om de info terug te halen. En heeft daar ervaring mee

Ge
door Genee Jan 16, 2018 om 00:25
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Weet zo geen deskundig bedrijf maar misschien dit programma eens proberen.
https://www.cleverfiles.com/disk-drill-windows.html

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 9, 2018 om 15:24
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik kan u zo een bedrijf noemen wat 90-98% terug weet te krijgen,
Vanaf prijzen zijn wel € 1500 ex btw

aurora1
door aurora1 - Jan 16, 2018 om 11:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ken ook geen bedrijf dat dat doet, maar ik weet wel dat het dan peperduur wordt als al iets lukt.
Kijk eens of u nog iets kunt redden met foutcontrole (met repair) eventueel in veilige modus.
Of (gokje) dat met systeemherstel handelingen ongedaan kunnen worden gemaakt, teruggedraaid zoals dat verwijderen? Werkt het niet dan kunt u het weer ongedaan maken.

gompy2
door gompy2 - Jan 16, 2018 om 13:10
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@Mei,

> Even ter verduidelijking .er zijn twee externe harde schijven. Daar stonden bestanden op die niet
>meer op de pc stonden. Ik probeerde bepaalde bestanden van de eene externe schijf naar de
>andere te verplaatsen. Door niet goed op te letten heb ik blijkbaar alle bestanden van beide
>schijven geselecteerd. Terwijl ik dacht een onderdeel geselecteerd te hebben. De hoeveelheid was
>zo groot dat het niet naar de prullenbak kon en kreeg de keuze om het definitief te verwijderen. Dit
>heb ik gedaan.stom.

>met het terughalen van de externe schijven via recuve is er van alles teruggehaald maar helaas het
>gros van de documenten is niet meer leesbaar en jpg afbeeldingen en pdf zijn niet meerte openen.
>Vandaar mijn vraag.

Mits je niets meer op die externe harde schrijven geschreven hebt, of later iets overschreven hebt, is je enige kans nog het programma "Active Uneraser".
Het is een zeer krachtig zo niet het krachtigste Recover programma die ik ken.
Er is een gratis versie die je kunt gebruiken, met kleine restricties in de toegepaste hardware en met maar één unerase sessie per keer, en anders moet je kopen.
Het is even uitzoeken hoe het werkt maar ik plaats hier ook een link naar de handleiding ( hoop dat je je kunt redden in de Engelse taal)
Gebruik in eerste instantie de "QuickScan en de QuickScan plus" optie, lukt dit niet dan SuperScan gebruiken maar dat wordt uitzoeken.
Elk unerase programma valt of staat met het feit dat er niets meer op de bedoelde harde schrijf geschreven is geworden.
Heb je iets gevonden dat te redden is, dan herstellen naar een schijf waar het geen kwaad kan, dus niet naar die andere backup-schijf want misschien kun je daar ook nog wel wat vandaan halen.
Hoop dat je succes hebt, maar niet geschoten is altijd mis, je hebt zoals ik lees niets te verliezen..

me
door mei - Jan 21, 2018 om 19:32
50 Antwoorden / 19 Vragen

Bedankt compy2 voor je reactie. Om je reactie uit te voeren heb ik hulptroepen nodig. Dit zal enige tijd duren. Wordt vervolgd.

gompy2
door gompy2 Jan 21, 2018 om 21:07
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ja prima, suc6 gewenst maar zorg dat je niets meer op die externe harde schijven wegschrijft want anders heb je kans dat de oude data overschreven of gedeeltelijk overschreven wordt. Mocht je data vinden die herstelt kan worden dat moet je die wegschrijven naar een andere schijf in je systeem, niet één van die twee externe.

me
door mei - Jun 9, 2018 om 14:49
50 Antwoorden / 19 Vragen

Ik zou nog even laten weten wat het rresultaat was van terughalen gegevens.
helaas is dit niet gelukt en heb ik ten einde raad de schijven geformateerd.
een ieder bedankt die met mij mee gedacht hebben

sjjoppy
door sjjoppy Jun 9, 2018 om 15:14
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Jammer dat het niet gelukt is, bedankt dat u dit hebt laten weten.