adjepatatje
door adjepatatje Apr 12, 2011 om 11:34
Computers & telefonie

Sommige websites onbereikbaar

Sinds kort kunnen wij op onze twee laptops en één pc een aantal (ogenschijnlijk) willekeurige sites niet meer openen. Hotmail, Flickr, Utwente.nl zijn bv niet meer te openen, terwijl gmail en een heleboel andere sites gewoon bereikbaar blijven. Onze provider is xs4all. Zij weten niet hoe dit kan. We hebben al de cookies weggegooid, de geschiedenis gewist en IO opnieuw geïnstalleerd. Overigens doet hetzelfde probleem zich voor bij Firefox. Hoe los ik dit op?

8496 13 Rapporteer

adjepatatje
door adjepatatje - Apr 12, 2011 om 12:12
16 Antwoorden / 34 Vragen

Hallo Freya,

Het is inderdaad een Fritzbox. Bedankt voor de tips. Ik ga dat straks proberen. Klinkt logisch en bovendien is dat het enige wat ik nog niet heb geprobeerd. gr. Adjepatatje

tdehond
door tdehond - Apr 12, 2011 om 12:16
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Geen blokkade door uw firewall?

freya
door freya - Apr 12, 2011 om 12:46
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tdehond schreef op dinsdag 12 apr 2011, 12:16]Geen blokkade door uw firewall?
Een blokkade door een firewall is ook mogelijk, maar dan zou het óf de firewall in het modem moeten zijn (maar ik neem aan dat er niet in het modem 'gerommeld' is met instellingen op dat gebied) óf b.v. een nieuw beveiligingspakket (maar dan wel op alle drie computers vrijwel tegelijk geïnstalleerd).
Dat laatste is in ieder geval te testen door de beveiligingssoftware (tijdelijk) even geheel uit te schakelen.

Freya

peet8
door peet8 - Apr 13, 2011 om 13:49
17 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb dit ook meegemaakt. Kon gewoon bepaalde pagina's ineens niet meer openen. Bent u al lang bij Xs4all? Ik had destijds KPN (al 'n paar jaar) en zij konden mij ook niet helpen. De oplossing heb ik ook niet maar ik ben uiteindelijk overgestapt naar een andere provider en heb sindsdien nooit meer dergelijke problemen gehad. Wil niet zeggen dat het bij u ook zo is maar.... het zou kunnen.

tienvliet
door tienvliet - Apr 13, 2011 om 15:28
72 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo adjepatatje, pak de laptop op en ga naar een buurman of relatie of collega, kortom iemand met een andere provider. Zet de router-beveiliging uit en zie eens of het dan wel lukt. Daarna Freya volgen, modem volledig resetten waarbij een spanningsloze wachttijd van een uur geheel niet onverstandig is. De geheugens in die dingen kunnen vrij lang gegevens vasthouden. Waarmee ik bedoel, stel dat er ergens een blokkade is opgetreden, deze er dan mogelijk uit kan gaan. In elk geval alle firewall ook even uitschakelen. Heb namelijk ook eens zoiets bij de hand gehad en het op omschreven wijze kunnen oplossen. Weliswaar bij KPN doch je weet maar nooit

conny2
door conny2 - Apr 13, 2011 om 15:51
256 Antwoorden / 4 Vragen

Er is een storing bij Uw provider, zie deze site

freya
door freya - Apr 13, 2011 om 16:00
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=conny2 schreef op woensdag 13 apr 2011, 15:51]Er is een storing bij Uw provider, zie deze site
Als dat de oorzaak is (is niet geheel onmogelijk), dan zou dat een slechte beurt zijn van xs4all aangezien adjepatatje contact gehad heeft met xs4all en die zouden dat dan toch gemeld moeten hebben....

Freya

ton schaaf
door ton schaaf - Apr 13, 2011 om 21:17
62 Antwoorden / 46 Vragen

Hallo Adjepatatje,
Ik heb onlangs een dergelijk probleem gehad toen ik overschakelde naar het 64-bits besturingssysteem van Windows 7. Plotseling waren bepaalde websites niet meer volledig te openen, die met het 32-bits systeem wel te openen waren. De Adobe Flashplayer bleek de boosdoener. Na downloaden van de betaversie van Adobe Flashplayer 10 ActiveX 64 bit was het probleem uit de wereld. Misschien heb je wat aan deze tip?

Ton Schaaf.

conny2
door conny2 - Apr 13, 2011 om 21:35
256 Antwoorden / 4 Vragen

Flash heb je nodig voor bewegende beelden. Zonder flash kan je elke website (gedeeltelijk) bekijken, dus het is onwaarschijnlijk dat het daaraan ligt.
Hopelijk laat Adjepatatje weten of het probleem opgelost is.
Toen mijn provider een paar weken geleden stroring had kon ik ook niet naar alle websites surfen die ik normaal bekijk. Twee dagen later was het probleem verdwenen. Bij KPN/Xs4all heb je zelden storing maar de laatste tijd opeens een paar keer achter elkaar Dat de helpdesks van providers zijn niet altijd op de hoogte van storingen.

conny2
door conny2 - Apr 13, 2011 om 21:35
256 Antwoorden / 4 Vragen

Flash heb je nodig voor bewegende beelden. Zonder flash kan je elke website (gedeeltelijk) bekijken, dus het is onwaarschijnlijk dat het daaraan ligt.
Hopelijk laat Adjepatatje weten of het probleem opgelost is.
Toen mijn provider een paar weken geleden stroring had kon ik ook niet naar alle websites surfen die ik normaal bekijk. Twee dagen later was het probleem verdwenen. Bij KPN/Xs4all heb je zelden storing maar de laatste tijd opeens een paar keer achter elkaar De helpdesks van providers zijn niet altijd op de hoogte van storingen.

freya
door freya - Apr 14, 2011 om 12:03
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo adjepatatje,

Als je dit probleem op drie verschillende computers hebt, dan lijkt het mij dat je de oplossing niet in de computer/laptops moet zoeken. Mijn inschatting is toch dat er iets mis is met het modem of de instellingen in het modem.
Om te beginnen het modem/router (een Fritz!box?) maar eens uitschakelen (spanning eraf), minuutje wachten, weer inschakelen, minuutje wachten en nog maar eens verbinding maken met de computer/laptops.
Log ook eens in op het modem (voor de Fritz!box is dat via: http://fritz.box) en controleer de instellingen. Traint het modem b.v. ook in op de juiste snelheid. Als je de mogelijkheid hebt, probeer eens ergens een ander modem/router te lenen.

En mocht dat laatste niet lukken en helpen de eerder gegeven oplossingen niet, vraag dan aan xs4all of ze je een ander modem sturen. Tegenwoordig heb je die dingen bij xs4all in bruikleen, dus als er wat mee is dienen zij die te vervangen. De oude kun je dan in de retourbox weer terugsturen.

m.vr.gr. Freya

adjepatatje
door adjepatatje - Apr 14, 2011 om 12:07
16 Antwoorden / 34 Vragen

Beste mensen, het is opgelost. Dankzij antwoord 1 over het aan/uitzetten van de modem. Alles doet het weer. Ook alle anderen bedankt voor het meedenken. Wat is dit toch een mooi platform...gr. adjepatatje

freya
door freya - Apr 14, 2011 om 12:09
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=adjepatatje schreef op donderdag 14 apr 2011, 12:07]Beste mensen, het is opgelost. Dankzij antwoord 1 over het aan/uitzetten van de modem. Alles doet het weer. Ook alle anderen bedankt voor het meedenken. Wat is dit toch een mooi platform...gr. adjepatatje
Sluikreclame? ;-)

Freya