As
door Astrid Koning Feb 1, 2021 om 18:49
Computers & telefonie

Spam mail

Goedenavond,
Ik krijg dagelijks veel ongewenste mails van allerleiaccount managers, financieel experts, klanten managers en wat al niet meer.  Het zijn uitnodigingen of voorstellen voor bitcoins en winstverdubbelingen. Ik wil deze mails niet, open ze nooit en blokkeer ze maar de volgende dag verschijnen ze gewoon weer. Wat kan ik doen om deze mailing niet meer te krijgen?

12280 14 Rapporteer

ju
door juliomariner - Feb 1, 2021 om 19:14
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas heel weinig  Ik adviseer u er zich niet aan te ergeren want dit onkruid is niet uit te roeien. Blokkeren heeft weinig zin want ze pakken steeds een ander emailadres.
Dit in ieder geval nooit op de afmeldfunctie in dit soort mails want dan zien ze dat uw e-mailadres wordt gelezen en wordt u helemaal overspoeld met spam mail

Topantwoord

mi
door miennaamishaaz - Feb 1, 2021 om 19:26
725 Antwoorden / 1 Vragen

Welke email client gebruikt u?

hotmail?
Gmail?
outlook?
kpnmail
ziggomail
telfortmail
anders?

koekeloer
door koekeloer Feb 3, 2021 om 18:54
562 Antwoorden / 18 Vragen

En wat maakt dat uit?

justmeagain
door justmeagain Feb 3, 2021 om 20:42
623 Antwoorden / 8 Vragen

@koekeloet, dat maakt heel veel uit. Het spamfilter van Gmail is 10x zo goed als dat van bijvoorbeeld Ziggo.

mi
door miennaamishaaz Feb 4, 2021 om 11:26
725 Antwoorden / 1 Vragen

@koekeloer.

dat maakt uit om de juiste handleiding te vinden van hoe je je spamfilter kan updaten, zodat deze mail er niet meer doorheen komt.

Want dit is voor elke mail provider anders.

Gezien de TS outlook gebruikt heb ik al de juiste handleiding gegeven.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 1, 2021 om 19:45
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Het duurt een poosje maar als u ze herhaaldelijk verwijdert dan houdt het op.
Blokkeren is onbegonnen werk.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 2, 2021 om 10:00
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@SJOPPY, als dat nu eens waar was, bij g-mail zeker niet.

justmeagain
door justmeagain Feb 3, 2021 om 20:44
623 Antwoorden / 8 Vragen

@Sjoppie
De afzender wisselt wekelijks van mailadres. Zij zien niet dat u de mail verwijderd, dus waarom zou u met verwijderen ineens minder mail krijgen.
Ik zie de logica niet of u weet iets wat bijna niemand anders weet.

sjjoppy
door sjjoppy Feb 3, 2021 om 21:14
7156 Antwoorden / 3 Vragen

@justmeagain,
omdat de afzenders geen succes hebben houden zij op een gegeven moment op.
Naar adressen kijk ik niet ik verwijder de ongewenste.

As
door Astrid Koning - Feb 1, 2021 om 20:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb outlook

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Feb 1, 2021 om 20:27
2010 Antwoorden / Vragen

Bedoel je dat je een versie van het Outlook programma uit Office gebruikt of heb je een @outlook.com adres? En komt die rommel in je inbox of in je spam map?

gerbera
door gerbera Feb 1, 2021 om 21:48
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Buiten dat u ze als ongewenste mail aangeeft kunt u ook het domein van de afzender blokkeren scheelt mogelijk.

mi
door miennaamishaaz Feb 1, 2021 om 21:57
725 Antwoorden / 1 Vragen

Wat u dan kan doen is in de "web omgeving" van outlook

1 selecteer alle spam mails {wit bolletje, waar een vinkje in komt als deze aangeclickt worden}
2 click nu op de knop junk
3 Click nu op de knop/dropdown menu genaamd phishing.
4 herhaal dit iedere keer dat u nieuwe spam mail krijgt.
hierna zal het spam filter automatisch de mails naar de Junk/spam folder moeten sturen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 2, 2021 om 09:55
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Ik kan het u gemakkelijk maken in die zin: Klik op 'zoek een vraag' en vul dan als zoeknaam 'spam'in. U ziet dan dat u niet de eerste bent met die vraag. Ik hoorde er zelf ook al bij en in ieder gaval is er tot op dit moment en in ieder geval als het Gmail betreft niets anders aan te doen dan verplaatsen naar de spambox en dan vervolgens wel de spambox steeds nazien en alles wat u niet vertrouwt verwijderen. Andere mail providers hebben veelal een eigen filter systeem waarbij u door het aangeven van de afzender de berichten al niet meer krijgt (via een door hen gehanteerd spamblokkeersysteem..

Aanvullend: U benut outlook en dat is geen e-mail provider!. Dat is een applicatie om e-mails die via verscheidene providers aan u zijn gericht geconcentreerd te ontvangen.bAls u uw gmail berichten binnenhaalt via outlook, is eveneens hetgeen ik in d eerste zinnen meldde aan de orde. Bij providers zoals bijv. Ziggo, KPN, Tele2 etc. is er een filter bij de provider en komen de berchten die via hen worden gezonden na blokkeren op door hen aangegeven manier niet door.

Nog een aanvulling: bij de eerdere gegeven antwoorden op eerdere vragen ziet u onder meer dit: https://www.acm.nl/nl/spamklacht/formulier  en deze: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telecommunicatie/vraag-en-antwoord/wat-doen-tegen-spam  Des te meer klachten, hoe groter de jkans dat er toch wordt opgetreden o.a. dan m.b.t. Google.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 3, 2021 om 09:40
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Mogelijk was in mijn reactie gisteren iets niet helemaal juist of niet helemaal volledig was. Ik gaf op het einde aan dat Outlook een programma is waarmee geregeld kan worden dat e-mails verzonden via e-mail adrssen van providersop de PC/laptop op te halen en ook op te slaan. Ik bedoel daarmee MS Office Outlook en niet de Outlook die Microsoft zelf levert dat eerder bekend stond als hotmail.
 Ik benut zelf laatstgenoemde versie ook maar vooreal om berichten van MicroSoft zelf te ontvangen en zeer spaarzaam voor 'reguliere' e-mail berichten en heb daar nognooit een ongewenst bericht ontvangen. Bij die mogelijheid kan ongewenste e-mail op de zelfde wijze als spam worden aangemeld als bij G-Mail. Of MS zelf ook filters benut weet ik niet.

gerbera
door gerbera Feb 3, 2021 om 16:11
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Of MS zelf ook filters benut weet ik niet.

Beveiliging wordt geleverd door dezelfde hulpmiddelen die Microsoft gebruikt voor zakelijke klanten.

Automatische deactivering van onveilige koppelingen die phishing, virussen of malware bevatten. (Premium)

Ransomwaredetectie en -herstel voor je belangrijke bestanden in OneDrive.
(Premium)

  • heremietkreeft
    door heremietkreeft Feb 3, 2021 om 17:15
    16774 Antwoorden / 202 Vragen

    @GERBERA Ok! Dat wist ik niet.

    mels gloudie
    door mels gloudie - Feb 3, 2021 om 11:16
    1 Antwoorden / Vragen

    Bitcon

    rj
    door rjw - Feb 3, 2021 om 11:22
    3238 Antwoorden / 5 Vragen

    Zolang het versturen van email gratis is, valt er weinig tegen te doen. Je kunt bepaalde afzenders blokkeren, maar het is heel simpel om bulk emails vanaf meerdere accounts te versturen. Verder is het versturen van bulk-email niet illegaal, en wie gaat bepalen of een mail terecht is of spam?

    De enige oplossing om dit echt op te lossen is email betaald te maken. Dan wordt het minder aantrekkelijk om met een schot hagel klanten proberen binnen te harken.

    tijger1
    door tijger1 - Feb 3, 2021 om 11:51
    42060 Antwoorden / 21 Vragen

    Neem een gmail adres. Zij houden spam perfect tegen.

    john devries
    door john devries Feb 3, 2021 om 13:09
    213 Antwoorden / Vragen

    Klopt niet helemaal , die mails gaan in de Unwanted map en worden na 30 dagen verwijderd.Helaas zitten daar ook mails bij die je wel ontvangen.

    tijger1
    door tijger1 Feb 3, 2021 om 13:12
    42060 Antwoorden / 21 Vragen

    Er wordt ook overal geadviseerd de spam map bijvoorbeeld een keer per week te bekijken.

    john devries
    door john devries Feb 3, 2021 om 14:14
    213 Antwoorden / Vragen

    Klopt , vandaar dat ze 30 dagen in die map blijven staan.

    john devries
    door john devries - Feb 3, 2021 om 11:53
    213 Antwoorden / Vragen

    Het enige wat je kunt doen is deze e-mails aanmerken als ongewenst en verwijderen.Het verwijderen van 100 spam mails vergt ongeveer 1 minuut van je tijd dus een wereldprobleem is het niet.. Wat zorgvuldiger zijn met het toestaan van cookies op websites,zoekopdrachten en achterlaten van e-mail adressen is een optie om het te verminderen..

    ja
    door janssenjmh - Feb 3, 2021 om 12:40
    10 Antwoorden / 1 Vragen

    Handigste
    maak een regel /rule en stuur alles met bijv bitc of Bitcoin of dubbel of wat je maar stoort door naar prullenbak of mailbox waar die zooi in komt

    kun je ze evt later bekijken of er toch iets onterecht in is geland

    succes
    john

    justmeagain
    door justmeagain Feb 3, 2021 om 20:47
    623 Antwoorden / 8 Vragen

    Haha stuurt de tandarts een mail "uw nieuwe gebit ligt klaar". Dat is balen.

    Tr
    door Traveller1 - Feb 3, 2021 om 17:47
    1 Antwoorden / 1 Vragen

    Ik meld bijna dagelijk de spam bij ACM maar dat help totaal niets.
    Ik gebruik gmail en nu is mijn vraag heeft het zin om een nieuw account aan te maken?

    justmeagain
    door justmeagain - Feb 3, 2021 om 20:48
    623 Antwoorden / 8 Vragen

    @traveller1
    Waarschijnlijk heeft de acm uw mailadres op hun spamlijst gezet :-)

    Maar inderdaad ze doen er niet echt iets mee.

    ge
    door gerardvantol - Feb 4, 2021 om 13:47
    57 Antwoorden / 2 Vragen

    Ik blokkeer altijd meteen het domein. Bij outlook rechts boven staat ongewenste e-mail. Dit openen en aanklikken opties voor ongewenste e-mail. Krijg je een pop-up. een van de keuzes is geblokkeerde afzenders, dit openen en kiezen toevoegen. Dan van het afzendadres het deel vanaf de @ intikken, inclusief het @ teken. dan ok, dan is dit hele domein geblokkeerd. Helpt ook niet volledig maar het scheelt wel een stuk. Dan nog wel betreffende e-mail verwijderen.