me
door mein33 Aug 11, 2016 om 15:17
Computers & telefonie

Spellingcorrectie in Vraag en Beantwoord. (vervolg)

Geachte redactie en deelnemers op dit forum,

In de tijd dat ik een reactie formuleerde heeft de redactie het topic van @edrick3 gesloten, maar ik wil toch graag mijn waarneming hieromtrend nog even kwijt.

Ten tijde van de "oude" website, toen @hansje klein nog @hänschen klein was, werkte de spellingscorrectie wel.
Bij de huidige website werkt het niet, maar het is mij wel opgevallen dat bij het "bewerken" van een zelf geplaatste reactie soms een smal en wit schermpje tevoorschijn komt waarin te tekst kan worden aangepast, waarbij de spellingcorrectie wel werkt.
Mogelijk is dit meer deelnemers opgevallen en/of kan de sitebeheerder hier mogelijk zijn/haar voordeel mee doen.

Vr.gr. mein33   (|)

1371 12 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 11, 2016 om 15:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Klopt. Als je op Bewerken drukt verschijnt je reactie met daarin wél rood onderstreept de 'fouten'.
Als je je reactie selecteert/blauw maakt verschijnt er een pop-up schermpje waarin je Spelling controleren kunt aanvinken of uitvinken.
Alleen worden er géén spellingsuggesties gegeven; het werkt dus niet.

me
door mein33 Aug 11, 2016 om 15:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Bij mij wel, vandaar mijn opmerking.

Cookies
door Cookies - Aug 11, 2016 om 15:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Aangezien het andere topic op slot is gegooid, wil ik hier graag even een reactie geven aan de redactie: Niemand verwacht dat problemen in 1 dag kunnen worden opgelost, maar ondertussen zijn we 8 maanden verder!

Alle problemen zijn al vanaf dag 1 van het online gooien van deze 'vernieuwde' site door vele vaste forumleden doorgegeven aan de redactie. Iedere keer opnieuw hetzelfde lijstje mailen, heeft dan ook geen enkele zin.

Overigens lijkt het werken aan andere NPO sites een directe, negatieve invloed op de werking van V&A te hebben.

En ondertussen zit ik tot vervelens toe herhaald te klikken op 'toon meer actuele vragen' zonder enig resultaat.

DOOR REDACTEUR - 11 AUG. 2016 OM 14:58
593 ANTWOORDEN / 53 VRAGEN

Goedemiddag forumleden,

De tip gaan we doorgeven aan de webdesigners. Wellicht dat zij deze functie kunnen integreren.
Om aan te haken op Edrick3: de webdesigners hebben een lijstje met bugs. Dit lijstje wordt zeker weggewerkt, maar helaas is niet dat binnen een dag geregeld. Er wordt nog steeds zeer hard gewerkt aan de website.

We zien en noteren alle tips en suggesties. Deze mogen ook altijd gemaild worden naar kassa-online@vara.nl.

Om geen wildgroei aan reacties te krijgen, gaat dit topic op slot. Vragen, tips en suggesties kunnen altijd gemaild worden naar eerdergenoemd e-mailadres.

Vriendelijke groet,
Kassa Internetredactie

edrick3
door edrick3 Aug 11, 2016 om 15:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En ondertussen zit ik tot vervelens toe herhaald te klikken op 'toon meer actuele vragen' zonder enig resultaat.

Tja, dat is de zoveelste keer. Heb het maar weer via het daartoe geëigende kanaal doorgegeven.;-)

hansje klein
door hansje klein - Aug 11, 2016 om 15:43
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Mein33. Spitsvondig en doorzettend van u..........

en daarmee bedoel ik niet "het darten" op de V&B-site om de spellingscontrôle te kunnen raken, maar uw nieuwe vervolg-topic. Prima, dat de redactie niet bruut heeft afgeblokt en met de reageerders meeging.

@Carola. De redactie heeft mij ooit geschreven, dat inderdaad de capaciteit over de hele organisatie verdeeld moet worden. De strategie is zoiets van "wie het hardt roep/brult krijgt eerder zijn zin"!

Cookies
door Cookies - Aug 11, 2016 om 16:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@edrick: Vermoedde al dat ik niet de enige was. Vlg mij is het echt zo, dat als er aan een andere NPO site gewerkt wordt, hier weer het nodige (verder) in de soep loopt.

edrick3
door edrick3 Aug 11, 2016 om 17:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ach ja, eergisteren site uit de lucht en later TRAAG en gisteren (en al eerder) ook dat lastige 'vastzitten' zodat er geen meerdere vragen verschijnen. Het blijft hopeloos.

Cookies
door Cookies Aug 11, 2016 om 17:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Moest wel lachen paar dagen terug, midden in de nacht: we zijn hard aan het werk enz. Ook die tekst maar eens aanpassen, want het is wel erg ongeloofwaardig dat ze midden in de nacht hard aan het werk zijn. Eerste zinnetje vind ik wel leuk, iets in de trant van: Sorry, website ligt er uit, we begrijpen dat jullie niet zonder ons kunnen;-).

aurora1
door aurora1 - Aug 11, 2016 om 16:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@carola.83, hier hetzelfde probleem dat zojuist weer even is opgelost (toon meer actuele vragen), komt herhaaldelijk voor..
Dat door de redactie verwijderen van vragen over de site of over problemen ermee begrijp ik geen snars van. Doordat mensen iets erover op het forum voorleggen of vragen kan voorkomen worden dat eerst eventueel oeverloos met de pc en browsers geprutst moet worden, terwijl het domweg aan de website blijkt te liggen. Bovendien kun je anders wel bezig blijven met het "melden aan de redactie" en dan ook nog die langdradige procedure daarvoor doorlopen.

Cookies
door Cookies Aug 11, 2016 om 16:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Helemaal met je eens, aurora!

reflecs
door reflecs - Aug 11, 2016 om 16:16
1859 Antwoorden / 4 Vragen
reflecs
door reflecs - Aug 11, 2016 om 16:19
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Bovenstaande zie je als je met rechts klikt in het tekstvak, met Firefox, Element inspecteren. Spellcheck=false... Uitgeschakeld/niet actief.

Cookies
door Cookies Aug 11, 2016 om 16:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, heb ik ook wel eens bekeken. Maar dat is toch zeker verd*md simpel op te lossen?!

reflecs
door reflecs Aug 11, 2016 om 16:27
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Inderdaad. Dat lijkt mij ook! Grmbl. Erg irritant.

reflecs
door reflecs - Aug 11, 2016 om 16:34
1859 Antwoorden / 4 Vragen
aurora1
door aurora1 - Aug 11, 2016 om 16:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als Toon meer actuele vragen niet werkt is dat soms ietwat op te lossen door op de knop Zoek een vraag te klikken, daarvan gaat dat tonen van meer actuele vragen niet werken, maar dan zijn die vragen vaak wel te zien. Of dan in dat zoekvakje intikken: Recent, of Nieuw, nieuwe vragen o.i.d.

me
door mein33 - Aug 11, 2016 om 16:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen
Cookies
door Cookies - Aug 11, 2016 om 17:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@aurora: dat klopt, vele wegen leiden naar Rome, maar het is toch van de gekke dat je een hele workaround moet gaan bedenken om op een forum te kunnen reageren?

Net als die copy / paste problematiek nog steeds niet opgelost is. Moeten de beantwoorders dan eerst in Word gaan plakken om hier een fatsoenlijke opmaak te krijgen?

We worden tenslotte niet betaald hier en we zijn zeker niet aangenomen om dit forum er een beetje representatief uit te laten zien.

Ik stel voor dat @Kassa voorlopig geen uitzendingen maakt waar commentaar geleverd wordt op andere, traag werkende organisaties/bedrijven.

tenormin
door tenormin - Aug 12, 2016 om 18:11
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Ben wel laat, zie dit topic nu pas. Krijg volledig geen enkele nieuwe vraag meer binnen in mail. Valt dit ook onder de noemer "foutje"?