edrick3
door edrick3 Aug 11, 2016 om 10:23
Computers & telefonie

Spellingcorrectie Vr.&B.

Volgens mij had ik in vroegere tijden spellingcorrectie als ik hier iets typte.
Is dit niet meer mogelijk door de 'vernieuwingen' op deze site, dus moeten we dit bij de (vele) onvolkomenheden tellen?
Of is dit in te stellen? Betreft W10 pro en Firefox.
Spelling controleren tijdens het typen in FF staat aangevinkt.

1509 14 Rapporteer

hansje klein
door hansje klein - Aug 11, 2016 om 10:30
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik snap uw wens, vind echter een spelcorrectie géén echte meerwaarde voor de experts, die veel kunnen afleiden uit het taalgebruik en de interessante spelvouten........ Een technisch antwoord heb ik echter niet voor u. Sinds uw aantreden in 2006 kan er echter wel iets veranderd zijn. Ik heb die spelcorrectie niet meer meegemaakt. Mogelijk leest de oplettende redactie mee en kan ons een tip geven?

edrick3
door edrick3 Aug 11, 2016 om 10:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mogelijk leest de oplettende redactie mee en kan ons een tip geven?   Optimist. ;-)

hansje klein
door hansje klein Aug 11, 2016 om 10:43
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Zijn we niet allemaal optimisten die hier 'werken'.......?

Misschien eerst wachten tot er nog een 'senior' zich aan de spelcorrectie herinnert en mogelijk zijn er meer wensen in de door u aangegeven richting.

Dan kunnen de pro's een verzoek indienen. Eerst nog vriendelijk.....;-)  later met meer druk.....:-((

Als dit geen zelfredzaam clubje is, waar zouden die dan anders nog bestaan.

ja
door jackyh Aug 11, 2016 om 10:46
953 Antwoorden / 4 Vragen

Hansie Klein, Doet u dit met opzet t.w. spellingsfouten maken? Mij is ook wel opgevallen dat veel mensen weinig kaas hebben gegeten van de Nederlandse taal toch vind ik het van lef getuigen, dat ze dit medium durven te gebruiken. Zelf heb ik nogal last van terughoudendheid bij dingen te doen die ik absoluut niet beheers. Zal Carola83 het niet mee eens zijn maar die komt vaak zo betweterig over, ze weet ook verdomd veel, dat het mensen afschrikt.

hansje klein
door hansje klein Aug 11, 2016 om 10:50
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb hierboven inderdaad provocerend een spelvout gemaakt, maar normaliter doe ik mijn uiterste best om "hoogopgeleid" over te komen. Alhoewel ik er géén woordenboek bij pak en dus niet ga overdrijven.

@Carola heeft beslist prima bijdragen, maar een andere stijl. Gisteren schreef ik nog dat mij de stijl van expert @Tijger1 bevalt: rechts door zee en nuchter. Juist op het individuele karakter komt het aan om een forum spannend te kunnen houden. Taalfouten kan een computer nog corrigeren, maar de karakters zijn nòg interessanter en authentieker. @Zoekster is met @Edrick33 erg grondig in het beantwoorden. @Mein33 pakt het van de sociale kant graag op en ikzelf probeer meer samenhang binnen het clubje te creeëren.....probeer! Sorry voor de andere experts, maar dit is geen beoordelingslijst, eerder voorbeelden van karakters.

jo
door jorisw Aug 11, 2016 om 10:57
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Is lagere school tegenwoordig al hoogopgeleid?

hansje klein
door hansje klein Aug 11, 2016 om 11:31
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Laten we het erbij houden, dat ik géén universitaire opleiding heb genoten. Ik wil nog exta betonen, dat het voor mij altijd op de inhoud aankomt!

me
door mein33 Aug 11, 2016 om 11:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@hansje klein,

Hoewel ik maar 3 jr. BLO en 2 jr. VBLO ( de VBLO helaas niet afgemaakt) heb genoten, wil ik "beklemtonen" dat het eigenlijk niet uitmaakt of er wel of niet correct wordt omgegaan met de Nederlandse taal, zowel in woord als in geschrift.
Hoewel ik mij er ook af en toe wel eens aan bezondig om een "stekelige" opmerking hieromtrend te maken, maar evengoed ook zelf zeer regelmatig de "vaudt" in ga.  ;-))
Elk vogeltje zingt zoals hij gebekt is en dat doen mensen gelukkig ook.
Het is de "toon" die het hem doet !!

Vr.gr.  mein33

hansje klein
door hansje klein Aug 11, 2016 om 12:10
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Uw 'toon' bevalt mij helemaal prima.......;-)) en deze topic is in zoverre ook een leuke topic, waarbij ook de persoonlijkheden achter de experts de kans hebben elkaar, zij het minimaal, te kunnen be- en uitlichten.

me
door mein33 Aug 11, 2016 om 12:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Maar we dwalen weer eens flink af, en wel van het onderwerp "spellingcontrole vr&b" .     (|)

hansje klein
door hansje klein Aug 11, 2016 om 12:55
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik wacht tijdens de afdwalingen op het antwoord van @Edrick3 wat de reden van de gestelde vraag precies is........en daar wacht de redactie waarschijnlijk óók op, zolang hebben we nog de kans gedachtes met elkaar uit te wisselen ;-)) !

marita5
door marita5 - Aug 11, 2016 om 11:01
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Edrick3 ,

Er zijn veel onvolkomenheden op deze site , ook ik heb er last van .
Sorry uw vraag kan ik niet beantwoorden , u bent langer op deze site dan ik , doorgewinterd forumlid
Vroegere tijden zijn voorbij ;-)
Ben benieuwd hoe lang uw vraag blijft staan , vermelding dit topic is gesloten .

Cookies
door Cookies - Aug 11, 2016 om 11:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Edrick, dit is inderdaad één van de zeer vele onvolkomenheden van V&B. Vlg mij was dat er wel bij de oude site.

gsm
door gsm - Aug 11, 2016 om 11:05
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Ik hep dit in het alereerste begin fan de niewe websit al aangegeven. Op de vorige website werkte het wel.

tijger1
door tijger1 - Aug 11, 2016 om 11:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wonderlijk dat u een vraag op het gebied van computers stelt, vind u daar juist de expert in. Op mij I-pad kan ik autocorrectie instellen, soms heel vervelend, maar ook kan ik, als mij opvalt dat ik een woord fout getikt heb, op dat woord klikken, het correcte woord aanklikken.

Bedoelt u wellicht heel iets anders?

@jackyh

Zo "terughoudend" vind ik u niet. En mensen afschrikken omdat ze veel weet? Wat een rare redenering. Waarom denkt u dat hier vragen gesteld worden? Men wil graag antwoorden van mensen die het weten. Daarom zijn het nog geen "betweters".

akkerdistel
door akkerdistel Aug 11, 2016 om 12:39
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Op PC's zit in browser zelf een spellingscontrole (rood-streepje bij foutief woord), overal werkt dat behalve hier.

ja
door jackyh Aug 11, 2016 om 13:11
953 Antwoorden / 4 Vragen

Tijger1, het ging mij om het toontje. Ik geeft juist een compliment dat ze zoveel weet.

tijger1
door tijger1 Aug 11, 2016 om 13:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jackyh. Aparte manier van een compliment geven, houdt u er op na.
Betweters zijn mensen die "alles denken beter te weten". Dus heel negatief.

me
door mein33 - Aug 11, 2016 om 11:17
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@edrick3,

Het niet werken van de spellingcorrectie is zeer waarschijnlijk een tekortkoming van deze site.
Bij de "conculega" werkt het nl. wel.
Naar mijn idee heeft dit niets van doen met W10 en/of Firefox.

edrick3
door edrick3 Aug 11, 2016 om 13:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Bedankt voor je reactie. Vermoedde al dat het aan deze site ligt.

hansje klein
door hansje klein - Aug 11, 2016 om 11:38
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@ Edrick3. Mij interesseert óók de gedachte achter de door u gestelde vraag. Met een spelcorrectie voelen zich gebruikers die graag een vraag willen stellen zekerder en wordt dit medium wellicht laagdrempeliger, hetgeen een positieve marketingfactor voor Kassa en de redactie van V&B zou kunnen zijn. De aanname dat het voor eigen gebruik zou zijn is daarom ook mogelijk te lichtvoetig? Misschien twijfelt ook even aan uw geheugen of er ooit toch een spellingscorrectie was? Met het markting-argument kan men beslist de redactie benaderen. Ikzelf loop er niet warm voor.......!

@Marita5. Deze topic verwijderen? Zou niet erg slim zijn van de redactie in eigen zaak.....maar best mogelijk, dat dit gebeurd zodra de meeste antwoorden binnen zijn.

edrick3
door edrick3 Aug 11, 2016 om 13:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nou, met m'n geheugen is voor zover ik weet niets mis. Weet wel haast zeker dat correctie er wél was, maar aangezien er een nieuwe compu met W10 pro staat begon ik te twijfelen of er iets met instellingen verkeerd was. En is alleen maar voor eigen gebruik bedoeld. ;-)

hansje klein
door hansje klein Aug 11, 2016 om 13:31
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb de redactie gevraagd om het verdwijningsdatum op te zoeken.......(niet de reden)!

me
door mein33 Aug 11, 2016 om 15:00
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Bij de "oude" website, toen @hansje klein nog @hänschen klein was, werkte de spellingscontrole wel.
Sedert de invoering van de huidige site niet, althans niet altijd.
Mij is opgevallen bij het later "bewerken" van een gegeven reactie er soms een klein en wit tekstschermpje tevoorschijn komt en dat de spellingscontrole het dan wel doet.

aurora1
door aurora1 - Aug 11, 2016 om 11:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voordat deze site "verbeterd" werd was dit er inderdaad.

edrick3
door edrick3 Aug 11, 2016 om 13:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dacht ik ook, maar begon te twijfelen met nieuwe W10 pro.

marita5
door marita5 - Aug 11, 2016 om 11:53
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Hansje Klein ,

 @Marita5. Deze topic verwijderen? Zou niet erg slim zijn van de redactie in eigen zaak.

Alsof de redactie zich daar iets van aantrekt .
De ervaring is , als je een vraag stelt m.b.t deze site het topic word gesloten , dit is toch ook gebeurd met uw vraag .

hansje klein
door hansje klein Aug 11, 2016 om 12:14
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Klopt, maar pas nadat we eerst elkaars mening hebben kunnen registreren.

Ik herinner me aan de verzetopmerking van @Zoekster en daarna volgde spontaan een proteststaking. Wanneer een redactie de meningen en wensen van de hoofdspelers gaat ignoreren is dat het begin van het einde. In deze fase deze topic van @Edrick3 te verwijderen zou een provocatie zijn. Hij/zij hoort inmiddels bij het meubiliair. Vanavond verwijderen......dat vind ik nog o.k.!

marita5
door marita5 Aug 11, 2016 om 12:22
11495 Antwoorden / 15 Vragen

We zullen zien , maar of je nu bij het meubilair hoort of niet maakt niks uit , de redactie vermeld iedere keer , problemen kun je bij hun melden .

hansje klein
door hansje klein Aug 11, 2016 om 12:35
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Zal de één of ander ook al beslist gedaan hebben........

tijger1
door tijger1 - Aug 11, 2016 om 12:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou deze vraag verwijderd worden? Is toch een heel normale.

marita5
door marita5 Aug 11, 2016 om 12:24
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Alle vragen m.b.t deze site zijn normaal maar worden toch gesloten .

Cookies
door Cookies Aug 11, 2016 om 12:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Antwoord van de redactie: dit betreft geen consumentenkwestie en het topic wordt daarom gesloten. Voor vragen en klachten over deze site kunt u contact opnemen met ......

tijger1
door tijger1 Aug 11, 2016 om 12:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Welnee, niet zo negatief.

tijger1
door tijger1 Aug 11, 2016 om 12:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Consument @edrick3 kan de spellingscontrole niet "vinden". Echte consumentenkwestie. :-))

akkerdistel
door akkerdistel Aug 11, 2016 om 12:41
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Kritiek kunnen sommige toko's nogal slecht tegen..

Cookies
door Cookies Aug 11, 2016 om 12:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@akkerdistel: telt niet voor deze redactie toch?;-)

reflecs
door reflecs - Aug 11, 2016 om 12:31
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Naar aanleiding van de opmerking van tijger1; in Windows 10 zit ook spellingscorrectie?: http://www.tenforums.com/tutorials/25843-spell-checking-turn-off-windows-10-a.html
Of werkt dat ook niet?
Edit: het moet dus spellingcorrectie zijn :P Ik mis het ook ;)

edrick3
door edrick3 Aug 11, 2016 om 13:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Klopt. Dat staat ook allemaal op aan en werkt dus ook niet op deze site.

tijger1
door tijger1 Aug 11, 2016 om 13:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet niet of u wel voor autocorrectie kunt kiezen. Ik heb geen Windows 10. Maar persoonlijk vind ik dat waardeloos. Je moet heel goed opletten op wat er gedrukt staat.

edrick3
door edrick3 - Aug 11, 2016 om 13:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Iedereen bedankt voor zijn of haar reactie. Ik weet genoeg.
Ben weer gersutgesteld. ;-) Ligt dus niet aan mijn (beperkte) vermogen om een computer te configureren.
Aiiiiii zie al weer een typefoutje, maar ga het nu maar niet verbeteren. ;-)
Wie weet ziet de redactie OOIT nog eens kans om de webbouwers de fouten uit deze site te laten halen (maar heb er een hard hoofd in!).
Foutmeldingen zijn er al genoeg doorgegeven aan de redactie (en zelfs dat lukte gisteren niet via het contactformulier).

marita5
door marita5 Aug 11, 2016 om 13:29
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb gisteren problemen doorgegeven via mail, al 2 dagen kom ik niet verder dan de eerst 3 vragen , al alles geprobeerd maar hangt vast.
Dan werkt het wel / en dan weer niet .
Contactformulier heb ik nog nooit gebruikt .

Redacteur
door Redacteur - Aug 11, 2016 om 14:58
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Goedemiddag forumleden,

De tip gaan we doorgeven aan de webdesigners. Wellicht dat zij deze functie kunnen integreren.
Om aan te haken op Edrick3: de webdesigners hebben een lijstje met bugs. Dit lijstje wordt zeker weggewerkt, maar helaas is niet dat binnen een dag geregeld. Er wordt nog steeds zeer hard gewerkt aan de website.

We zien en noteren alle tips en suggesties. Deze mogen ook altijd gemaild worden naar kassa-online@vara.nl.

Om geen wildgroei aan reacties te krijgen, gaat dit topic op slot. Vragen, tips en suggesties kunnen altijd gemaild worden naar eerdergenoemd e-mailadres.

Vriendelijke groet,
Kassa Internetredactie

costnix
door costnix - Aug 11, 2016 om 15:00