ev
door evandermeijde Nov 9, 2012 om 21:40
Computers & telefonie

Spontaan gebarsten scherm asus transformer

Begin oktober besloot ik een tablet aan te schaffen. Ik heb me georienteerd en voor mij leek de asus transformer het meest geschikt. Een van de grootste schermen en een handig toetsenbord dat je erop kan klikken, waardoor het een soort mini laptop wordt. Het enige minpuntje was dat ik een bericht op tweakers las dat de schermen spontaan kunnen barsten.
Dat kwam mij heel ongeloofwaardig over, dus ik besloot de transformer aan te schaffen. Hij bevalt perfect, helemaal wat ik er van verwacht had.

Tot een paar dagen geleden, ik had mijn tablet even weggelegd, pakte hem weer en ineens zat er en barst in het scherm. Hij was niet gevallen of gestoten dus, SPONTAAN gebarsten.

Nou lees ik verhalen op internet dat asus heel vervelend doet als je het apparaat opstuurd ter reparatie. Het valt niet onder de garantie, omdat ze niet geloven dat het spontaan gebeurd is.

Mijn vraag is, zijn er nog meer mensen bij wie dit gebeurd is? En wat zijn jullie ervaringen met asus? Het kan toch niet zijn dat ze blijven volhouden dat dit geen ontwerpfout is?

11207 17 Rapporteer

pino123
door pino123 - Nov 9, 2012 om 21:43
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Zie maar eens te bewijzen dat het een fabricage fout is... Dat moet je namelijk doen, Asus gaat toch aangeven dat het door druk op het scherm komt, dat kan ik je nu al aangeven. Laat eerst even door een onafhankelijk iemand naar de tablet kijken en laat deze beoordelen wat er eventueel aan de hand is . Misschien dat even de computerwinkel in de buurt er even naar kan kijken.

gsm
door gsm - Nov 9, 2012 om 23:20
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Veel sterkte met de ASUS!

Bij de prime versie schijnt het regelmatig voor te komen.

Misschien is er een kras op het scherm (klik) gekomen ;-)

Hier een TF101, die duidelijk een klap op de achterzijde heeft gehad, want daar zit een deuk.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 10, 2012 om 01:24
4299 Antwoorden / 5 Vragen

In het eerste halfjaar ligt de bewijslast bij de fabrikant, dus even mee teruggaan naar de winkel waar je het gekocht hebt, die moeten dit afhandelen.

gsm
door gsm - Nov 10, 2012 om 09:41
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zaterdag 10 nov 2012, 01:24]In het eerste halfjaar ligt de bewijslast bij de fabrikant, dus even mee teruggaan naar de winkel waar je het gekocht hebt, die moeten dit afhandelen.
Mijn inschatting is toch, uit ervaring, dat mensen soms te onvoorzichtig omgaan met kwetsbare apparaten als laptop, tablet en telefoon. Vaak heeft men zelf niet door dat het apparaat verkeerd (te strak) vastgehouden of behandeld wordt. In de fietstas vervoeren is bijvoorbeeld een grote risicofactor.

In dit geval kan bij de ASUS Transformer teveel druk op met name de achterkant zijn uitgeoefend (te hard op tafel leggen bijvoorbeeld). Hierdoor kan het scherm (van de ASUS gebeurt dat blijkbaar relatief vaak) aan de binnenzijde breken. De glasplaat aan de buitenzijde is oersterk en zou onder normale omstandigheden nooit mogen breken. Een begin van de breuk kan al veel eerder opgetreden zijn, of het is gebeurd direct na het uitzetten en tijdens het opbergen van het apparaat. Het probleem treedt veelal naar voren zodra het apparaat daarna weer aangezet wordt.

Maar in dit geval is het natuurlijk mogelijk het apparaat inderdaad altijd heel zorgvuldig is behandeld door de gebruiker, maar dat het defect al potentieel aanwezig was, zie ook deze video (klik).

zoekster
door zoekster - Nov 10, 2012 om 10:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Lekkerisdat heeft gelijk, je hebt een koopovereenkomst met de verkoper, niet met de fabrikant. Daar moet je zijn.
En in de eerste 6 maanden na de koop ligt de bewijslast bij de verkoper. Dat is wettelijk bepaald, die moet bewijzen dat het aan jou ligt dat het scherm stuk is gegaan. Als de verkoper dat niet kan, heb je recht op een gratis reparatie. De verkoper zal wijzen op het verhaal van de fabrikant, maar jij kunt erop wijzen dat dit een veelvoorkomend probleem is bij deze Asus tablet.

Het zal er wel op neer komen dat je een brief/mail moet sturen naar de verkoper. klik hier voor een voorbeeldbrief.

Als je het lastig vindt om te begrijpen hoe dit wettelijk allemaal in elkaar steekt, bel dan met het juridisch loket

Wel jammer dat je dat 'minpuntje' op tweakers niet serieus hebt genomen.

de
door denman - Nov 14, 2012 om 23:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

4 maanden geleden een t300 tablet gekocht bij de BCC in Leeuwarden, na 3 maanden tevreden gebruik spontaan de beruchte barst in het scherm.
Dus ik naar de BCC voor een reparatie, geen probleem gaat 2 tot 3 weken duren.
Ik dacht geen probleem, maar na 5 weken niets gehoord te hebben toch maar eens bellen met de klanten service.
Daar krijg ik het fijne bericht dat het geen garantie is en dat ik de tablet kan laten repareren voor 170,96.
Hier ga ik dus zeker niet mee akkoord, op internet staat het vol over de gebarsten schermen en de slechte service van BCC en ASUS.
Wordt het niet tijd dat we zelf eens wat dingen gaan regelen?

ev
door evandermeijde - Nov 15, 2012 om 08:07
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hey allemaal,

bedankt voor de tips, vooral ook de voorbeeldbrief van Zoekster.

Maar ik lees op internet dus allemaal verhalen zoals die van Denman, ik heb geen zin om mijn tablet in te leveren met het idee dat hij gratis gerepareerd gaat worden en dan toch moeten betalen... Dat geld heb ik niet, dan gebruik ik hem liever met een barst in het scherm. Het lijkt me ook dat het niet de schuld is van de verkoper, dus ik vind het ook een beetje flauw om hun aansprakelijk te stellen, het is gewoon een ontwerpfout van Asus.

Kunnen we niet proberen om met alle "spontane schermbarstslachtoffers" en de winkels die de tablets verkocht hebben Asus aansprakelijk te stellen? Samen staan we sterker, toch?

zoekster
door zoekster - Nov 15, 2012 om 11:00
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het zal moeilijk zijn de verkoper mee te krijgen in dit verhaal. Zodra hij toegeeft dat het niet aan verkeerd gebruik van de koper ligt, maar aan de tablet zelf, is hij wettelijk verplicht de tablet kosteloos te laten repareren.
De verkoper zal dan die kosten op Asus moeten zien te verhalen door gebruik te maken van zijn regresrecht (verhaalrecht op de voorschakel, in dit geval Asus) . In die strijd zal hij waarschijnlijk weinig zin hebben en hij zal zich liever beroepen op het verhaal van Asus dan op het verhaal van zijn klant. Dat is voor hem veel makkelijker.

Maar een gezamenlijke strijd tegen Asus is altijd te proberen, dan zou ik het proberen te doen via een consumentenprogramma zoals Kassa of Radar. Als je Asus aan wilt vechten voor de rechter, dan wacht je een moeilijke en kostbare rechtsgang, want Asus is een machtige spelen en heeft een batterij aan advocaten klaar staan om de zaak te verdedigingen.

Evengoed, succes ermee allemaal!

mk
door mkis - May 18, 2013 om 12:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaring is heel goed met de service van Asus:

Mijn 3 maanden oude 300t de bekende barst in scherm,
Ter reparatie aangeboden bij Paradigt binnen 4 weken retour met nieuw scherm volledig onder garantie gerepareerd!! Hulde TOP service van Asus/paradigit

Groet,

Kees

ju
door juulz988 - May 20, 2013 om 11:10
2 Antwoorden / 0 Vragen

Asus scherm breuk.

Mijn scherm is gebroken helaas dit terwijl ik gewoon een film keek er op.
Na ff google kwam ik deze forum tegen super ik heb namelijk het zelfde probleem.

Ik had deze email hier onder zojuist verzonden naar Asus.
Ben benieuwd hoelang het duurt voor dat ik reactie krijg.

Beste, Medewerker van ASUS

Ik ben vaak onderweg voor mijn werk in binnen en buitenland en was de ASUS transformer een goede uit komst.
Tijdens mijn werk bezoek in Oostenrijk afgelopen winter heb ik een witte ASUS transformer samen met een toetsenbord aangeschaft.

Hier heb ik veel plezier van gehad tot dat tijdens een film kijken mijn beeldscherm in eens hoor knappen.
Op het moment dat het gebeurde zat hij aangesloten op het toetsen bord.
De scheur/barst in het glas loopt van de homepage button onder op het scherm naar links en rechts uit en een klein beetje (0,5cm) omhoog.

Ik ben er altijd erg voorzichtig mee en gebruik meer de toetsen bord en muis dan het touch screen zelf.
Voor dit product heb ik een boel geld uitgegeven en ik zelf heb hier echt geen schuld aan gehad.
Volgens mij is het een fabrieks of ontwerp fout.

Mijn idee is dat het glas van het scherm de stress niet aan kan door het openen en sluiten van de tablet en toetsenbord
gezien de plaats van de breuk.
Ik heb er foto`s van de breuk sporen bijgevoegd.

Gezien ik 31ste deze maand mei weer vertrek uit Nederland moet ik hem echt weer voor die tijd in gebruik hebben want
er staan belangrijke zaken op.

Graag wil ik met u tot een goede oplossing komen voor deze situatie.

ju
door juulz988 - May 20, 2013 om 11:12
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=evandermeijde schreef op vrijdag 9 nov 2012, 21:40]Begin oktober besloot ik een tablet aan te schaffen. Ik heb me georienteerd en voor mij leek de asus transformer het meest geschikt. Een van de grootste schermen en een handig toetsenbord dat je erop kan klikken, waardoor het een soort mini laptop wordt. Het enige minpuntje was dat ik een bericht op tweakers las dat de schermen spontaan kunnen barsten.
Dat kwam mij heel ongeloofwaardig over, dus ik besloot de transformer aan te schaffen. Hij bevalt perfect, helemaal wat ik er van verwacht had.

Tot een paar dagen geleden, ik had mijn tablet even weggelegd, pakte hem weer en ineens zat er en barst in het scherm. Hij was niet gevallen of gestoten dus, SPONTAAN gebarsten.

Nou lees ik verhalen op internet dat asus heel vervelend doet als je het apparaat opstuurd ter reparatie. Het valt niet onder de garantie, omdat ze niet geloven dat het spontaan gebeurd is.

Mijn vraag is, zijn er nog meer mensen bij wie dit gebeurd is? En wat zijn jullie ervaringen met asus? Het kan toch niet zijn dat ze blijven volhouden dat dit geen ontwerpfout is?

Ik heb het zelfde probleem heb hun net een mailtje gestuurd zoals hier onderstaat
Beste, Medewerker van ASUS

Ik ben vaak onderweg voor mijn werk in binnen en buitenland en was de ASUS transformer een goede uit komst.
Tijdens mijn werk bezoek in Oostenrijk afgelopen winter heb ik een witte ASUS transformer samen met een toetsenbord aangeschaft.

Hier heb ik veel plezier van gehad tot dat tijdens een film kijken mijn beeldscherm in eens hoor knappen.
Op het moment dat het gebeurde zat hij aangesloten op het toetsen bord.
De scheur/barst in het glas loopt van de homepage button onder op het scherm naar links en rechts uit en een klein beetje (0,5cm) omhoog.

Ik ben er altijd erg voorzichtig mee en gebruik meer de toetsen bord en muis dan het touch screen zelf.
Voor dit product heb ik een boel geld uitgegeven en ik zelf heb hier echt geen schuld aan gehad.
Volgens mij is het een fabrieks of ontwerp fout.

Mijn idee is dat het glas van het scherm de stress niet aan kan door het openen en sluiten van de tablet en toetsenbord
gezien de plaats van de breuk.
Ik heb er foto`s van de breuk sporen bijgevoegd.

Gezien ik 31ste deze maand mei weer vertrek uit Nederland moet ik hem echt weer voor die tijd in gebruik hebben want
er staan belangrijke zaken op.

Graag wil ik met u tot een goede oplossing komen voor deze situatie.

ot
door otto52 - Dec 29, 2013 om 23:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben probleem met spontane barst in scherm van Asus Transformer. In mei 2013 gekocht bij PARADIGIT voor 400 euro en na half jaar spontane barst, absoluut zeker zonder vallen of extern geweld. Reparatie blijkt 239 euro te kosten! Deze krijgen we vergoed omdat we een extra verzekering hadden afgesloten bij aanschaf. moeten wel eigen risico van 50 euro betalen. Dus niet vergoed door garantie van Asus, of door service van Paradigit.
Moesten overigens de kosten van reparatie eerst zelf voorschieten.
Wachten nu al 6 weken op gerepareerde tablet. Onze goede indruk van PARADIGIT is wel in een negatieve gewijzigd door dit hele proces en geen enkele tegemoetkoming!

mr
door mriekee - Mar 22, 2014 om 15:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem,
Ik heb in augustus een tablet aangeschaft, dan wel van het merk Acer. Na 4 maanden kwam er spontaan een barst in het scherm en snel daarop volgde de 2e. Ik dacht dat ik gek werd maar na een beetje googelen zag ik dat meerdere mensen last van spontane barsten hadden. Ik heb hem destijds aangeschaft bij Expert Dokkum. Ik heb hem daar dus ook ingeleverd met goede hoop um na 4 weken weer terug te hebben. Ik moest zelf meerdere malen contact opnemen met Expert omdat ze mij niet belden wat ze wel ook meerdere malen beloofd hadden. Acer wou hem niet repareren omdat het mijn eigen schuld zou zijn, bewijs hadden ze echter niet. De tablet is toen weer terug gestuurd naar Expert Dokkum. Die zeiden tegen mij hem naar een expert te sturen die over dit soort schades ging. Ook die zeiden dat het door drukschade kwam, oftewel mijn eigen schuld. Na 4 maand heb ik mijn tablet weer opgehaald, maar nog steeds niet gemaakt.

ru
door rugter100 - Jan 19, 2015 om 19:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=evandermeijde schreef op donderdag 15 nov 2012, 08:07]Hey allemaal,

bedankt voor de tips, vooral ook de voorbeeldbrief van Zoekster.

Maar ik lees op internet dus allemaal verhalen zoals die van Denman, ik heb geen zin om mijn tablet in te leveren met het idee dat hij gratis gerepareerd gaat worden en dan toch moeten betalen... Dat geld heb ik niet, dan gebruik ik hem liever met een barst in het scherm. Het lijkt me ook dat het niet de schuld is van de verkoper, dus ik vind het ook een beetje flauw om hun aansprakelijk te stellen, het is gewoon een ontwerpfout van Asus.

Kunnen we niet proberen om met alle "spontane schermbarstslachtoffers" en de winkels die de tablets verkocht hebben Asus aansprakelijk te stellen? Samen staan we sterker, toch?

tsja dat is wel waar maar hoe wil je ze allemaal bij elkaar krijgen

diumenge
door diumenge - Jan 19, 2015 om 20:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Met heel veel geduld waarschijnlijk.

ch
door christofr7 - Mar 19, 2015 om 23:26
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik kocht een TF300TG in januari 2013. € 579.-
DE accu in het keyboard overleed in 2014. Pas nu .... in maart 2015, 2 jaar en één maand na aankoop trad spontaan een barst op in het scherm. Tablet is in prima staat. Nooit gevallen, gestoten en altijd keurig in goede tas vervoerd.
De leverancier wijst elke verantwoordelijkheid af maar gaf wel een indicatie van de kosten voor reparatie:
Nieuwe accu € 100.- excl., scherm € 250.- excl. BTW € 70.- Totaal € 420.- Dat is 75% van de nieuwwaarde.
Dat kan ASUS niet willen. Auto's met technische gebreken worden jaren later nog terug gehaald. Tablets niet?

Heeft iemand een advies?
Ik meld me graag aan voor een gezamenlijke aanpak .....

tijger1
door tijger1 - Mar 19, 2015 om 23:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Koop een I-pad, dan hebt u geen probleem.