jn
door jnbeerstra Jun 3, 2005 om 08:57
Computers & telefonie

Startpagina is msn geworden!

Hallo, gisteren heeft mijn man msn messenger op de computer gezet maar nu is onze google startpagina verdwenen! Ik heb die messenger er al weer afgehaald maar de googlestartpagina is niet weer teruggekomen, dat blijft msn en dat wil ikniet! Wie weet raad (in eenvoudige termen...) bedankt alvast

1042 23 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 3, 2005 om 09:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai jn beerstra,

Is niet zo erg dat gebeurt wel vaker. Zoek je googlestartpagina weer op en als je hem gevonden hebt ga dan naar 'extra Internet-opties' en zeg huidige gebruiken. Et viola hij is er weer.

Succes WillemG

ve
door verwijderd - Jun 3, 2005 om 09:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ter aanvulling en om het nog eenvoudiger te maken met wat meer verduidelijking (no offense), mocht het met bovenstaande (overigens correcte) uitleg niet helemaal goed gaan:

Ga eerst naar Google.nl

Ga in je werkbalk naar Extra ---> Internetopties. Je krijgt dan direct een pop-up window in je scherm. Het eerste tabblad "general" (ik heb helaas een Engelse versie, maar het is gewoon het eerste tabblad) kun je de startpagina invullen die je wilt. Als je op "gebruik huidige" drukt, wordt de website die je op dat moment open hebt staan in je scherm automatisch de startpagina.

Indien je op een andere website bent dan Google, tik dan in "http://www.google.nl"

Brynnar

ve
door verwijderd - Jun 3, 2005 om 10:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

En nog een kleine aanvulling: Om de Google startpagina terug te krijgen
had je MSN Messenger niet hoeven te verwijderen, je had op de wijze die
de bovenstaande forumleden aangeven ook de Google startpagina terug
kunnen zetten terwijl MSN Messenger gewoon geïnstalleerd is.

Als je MSN Messenger toch wilt gaan gebruiken kan je deze dus opnieuw
installeren en daarna volgens bovenstaande aanwijzingen je Google
startpagina weer terugzetten.

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2005 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tijdens het installeren van messenger 7 wordt je gevraagd of je msn als startpagina wilt hebben, of je msn toolbar wilt hebben etc. Vink deze bij het installeren van messenger alle vier(ja vier:) uit, als je deze ongevraagde zaken niet wilt hebben.

Ik gebruik trouwens al tijden de Google Toolbar, van waaruit je kunt zoeken en die tevens een popupblokker bevat. (En mijn startpagina is een blanco pagina, lekker snel)

ve
door verwijderd - Jun 3, 2005 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leuk die Google toolbar, ik heb hem ook eens geinstalleerd en al mijn Spyware detectors sloegen op hol. Gelijk verwijderd dus.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2005 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Da' vreemd Brynnar, ik kreeg geen meldingen toen ik deze Toolbar
installeerde en mijn PC-tjes zitten toch behoorlijk 'dichtgetimmerd'...

Je kunt na de installatie trouwens wel instellen bij de opties in
hoeverre je wilt toestaan dat men jouw 'gegevens' gebruikt, zoals die
Page-Rank, die moet je gelijk uitzetten.

Ik gebruik nu trouwens zowieso die Google Toolbar en IE niet meer, want
ik draai al een half jaar Firefox en IE is alleen nog maar een 'vage
herinnering' aan slechtere tijden... ;-)

Groet,

Rinus.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2005 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja, mijn Googletoolbar  bevat niet veel. Maar dat is al een hele oude. De nieuwe heeft idd een reputatie op privacy en spyware gebied. Dus toch maar niet gebruiken.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2005 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een kleine aanvulling op de msn startpagina:

als het niet helpt om het via extra-internetopties te wijzigen,kun je het beste toch msn messegner verwijderen & dan opnieuw installeren ZONDER sponsers!!!    Ook bij een evtuele up-date daarop letten,dan is er niets aan hand!

Succes!

ve
door verwijderd - Jun 3, 2005 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, bedankt voor jullie antwoorden, het is gelukt. Ideaal deze vraag/beantwoord, zodra ik 't niet weet vraag ik en dezelfde dag is het weer voor elkaar! Perfect voor zulke digibeten als wij!!!

groet JN

ve
door verwijderd - Jun 3, 2005 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag gedaan hoor, en ik denk dat ik voor de meeste forumleden spreek als ik zeg dat we het met plezier doen... ;-)

Het is een goede zaak dat er websites zijn zoals dit Kassa-forum
(ondanks dat het allemaal een beetje gebrekkig werkt) waarop mensen
elkaar kunnen helpen en de beschikbare kennis kunnen delen.

Ik lees zelf ook veel items op deze site en ondanks mijn
'ervaringsdeskundigheid' op het gebied van PC's en aanverwante zaken
leer ik uiteraard ook nog steeds van de kennis van anderen, ook als het
geen computers e.d. betreft, maar andere consumentenproblemen.

Groet en tot horens,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2005 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

en nog een aanvulling

met de meeste browsers heb je een button naast de adresblak waar een
huisje op staat. Als je naar een site toegaat kan je uit de adresbalk
de link naar dat huisje toeslepen en dan is het ook je homepage
geworden.

Als je de link niet kan slepen moet je proberen het tekentje dat voor de link staat te slepen

ve
door verwijderd - Jun 3, 2005 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als IE een instelling detecteerd die nit juist is wordt je startpagina automatisch weer msn.

omdat er een virus randwaard gaat hij terug naar de startpage. Mozilla doetd at oko bij hun startpage

ve
door verwijderd - Jun 3, 2005 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

hai

Ik had dit probleem ook.  Ik heb toen gewoon google opgeroepen

en toen dit op mijn scherm verscheen, vroeg google of ik van dat

scherm mijn startpagina wilde maken.

Gewoon de vraag met ja beantwoorden en klaar is kees.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2005 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ga naar de bovenste balk, ga dan naar Extra en klik hierop, ga dan naar onderen en klik op internetopties, hierna ga je naar het blokje startpagina en vul hierin de google website ( http://google.nl ) dan ga je helemaal naar linksonder en klikt op toepassen, dan klik je helemaal rechtsonder op ok en sluit af met het rode kruis van helemaal rechtsboven.

Start dan de computer helemaal opnieuw op en het voorblad is google.

Als het niet lukt hoor ik het wel,

Groeten, Bert

ve
door verwijderd - Jun 4, 2005 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

even voor alle duidelijkheid, bij het wijzigen van de internetopties is
het niet nodig om de pc helemaal opnieuw op te starten, alleen de
Internet Explorer opnieuw opstarten is voldoende.

en als extra Tip, ga gewoon naar http://www.google.nl en klik daar onderaan de pagina op de link 'Maak van Google je Startpagina!'

als je dat doet is de startpagina weer www.google.nl en zal hij dat ook
blijven totdat je zelf toestemming geeft om hem te wijzigen (zoals
bijv. met het vinkje in de installatie van MSN Messenger)

ve
door verwijderd - Jun 4, 2005 om 20:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi hoi

ik had hetzelfde probleem bij mijn startpagina, maar ook bij mijn toolbars. Is er een manier om deze te verwijderen.

Alvast bedankt

gr

ve
door verwijderd - Jun 5, 2005 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb met veel interesse naar jullie antwoorden gekeken en deze ook uitgeprobeerd. En wat heb ik in het verleden wel niet geprobeerd om van MIJN irritante startpagina af te komen, wat dus niemand lukt, n.l . www.searchweb2.com, ik wil heel graag www.startpagina.nl, maar dat lukt een keer en de volgende keer zit die vervelende searchweb2 er weer op, weten jullie misschien een oplossing.

Ik ben benieuwd, alvast bedankt, Joanneke

ve
door verwijderd - Jun 5, 2005 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Joanneke,

Searchweb2 is een zogenaamde 'browser hijacker' en deze is niet zomaar terug te zetten naar een andere startpagina.

Het is één van de hardnekkigste vormen van spyware.

Iedere keer als je PC opnieuw opstart wordt hij weer teruggezet.

Download en installeer het programma Hitman Pro en laat deze je PC helemaal scannen en de troep verwijderen.

Je kunt dit het beste doen in veilige modus door je PC op te starten terwijl je op de F8-toets drukt.

Start na het scannen en opruimen je PC weer gewoon op.

N.B. Hitman Pro is een verzameling antispyware programma's die achter
elkaar worden ingezet om de spyware en met een beetje geluk ook deze
Searchweb2 kaper te verwijderen.

Succes,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Jun 6, 2005 om 09:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Enterprise,

Gelukkig zijn er mensen die in hun vrije tijd, andere verder helpen met hun problemen. Ik ga het programma downloaden en mag ik je dan nog een vraag stellen? Ik start de computer op in de veilige modus en laat de computer scannen. De computer dan opnieuw opstarten en moet ik dan verder  nog iets doen,  of is het dan verder  weer als normaal ?( ik heb er echt geen verstand van, dat zie je wel ). bedankt voor je antwoord en groetjes. Joanneke

ve
door verwijderd - Jun 6, 2005 om 11:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Joanneke,

Als Hitman Pro zijn werk goed heeft gedaan zou de Searchweb2-hijacker verwijderd moeten zijn.

Echter, de spywaremakers worden ook steeds slimmer en 'ontwikkelen' hun
kwalijke producten ook steeds verder door, naar mate de
spywarebestrijders manieren vinden om deze rotzooi te verwijderen.

Je hoeft in principe na het scannen, (laten) opruimen door Hitman en
opnieuw starten niets meer te doen, behalve natuurlijk Internet
Explorer openen en kijken of Searchweb2 verwijderd is...!

Wil het op deze manier toch niet lukken dan blijft er niets anders over dan een bezoekje (en registratie) aan de Antivirus.prikpagina.nl

Lees eerst de instructies door de rode tekst bovenin aan te klikken, dan weet je wat de bedoeling is.

De vrijwilligers van deze website zullen je graag helpen om je van je probleem te verlossen.

Groet en succes,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Jun 6, 2005 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Jojanneke,inderdaad is Hitmanpro erg goed,maar in het help menu van search the web staat ook vermeld hoe je deze startpagina weer kunt verwijderen.En niet alleen dat maar ook de toolbar of andere ongewenste producten van search the web.Misschien is dit ook een tip voor jou of anderen.

Groetjes Snoopy.

ve
door verwijderd - Jun 6, 2005 om 18:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Interprise, Ik heb Hitman Pro gedownload en na het scannen is de vervelende troep weg!!!!!!!!!!! gelukkig, ik ben blij, alleen wij hebben Windows XP met 4 gebruikersaccounts, waarvan ik de hoofdaccount heb en ook bij mij heb ik Hitman Pro geinstalleerd. Als ik nu internet probeer te openen, lukt dat  niet,  het is net alsof er een popup op zit,  hij springt meteen weg, bij de andere gebuikers is dit niet het geval. Weet jij hier raad mee? bedankt en groetjes Joanneke

ve
door verwijderd - Jun 6, 2005 om 21:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Joanneke,

Je bent al een eind op weg, maar het 'wegspringen' van IE snap ik ook niet.

Je zou er toch goed aan doen om toch eens naar Antivirus.prikpagina.nl te gaan en daar een 'Hijack This' logfile te plaatsen.

Hoe dit in zijn werk gaat kan je allemaal daar lezen en de mensen daar helpen je graag verder.

Het zal je verbazen hoeveel troep en nog op je PC staat die er vanaf moet...!!!

Groet,

Enterprise.