pierre60
door pierre60 Oct 26, 2010 om 22:11
Computers & telefonie

Startpagina

Sinds enkele dagen duurt het ongeveer 15 seconden voordat internet op start. Normaal als ik op het pictogram druk verschijnt internet onmiddellijk maar nu duurt het tergend lang. Heeft iemand een idee wat de oorzaak is en wat ik eraan kan doen? Ik heb internet explorer 8 en Vista.

890 12 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 27, 2010 om 12:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo pierre60,

Kijk eens of het met Firefox sneller gaat.
Je zou ook eens kunnen scannen met MBAM.

Suc6

pierre60
door pierre60 - Oct 27, 2010 om 13:48
132 Antwoorden / 14 Vragen

Firefox is inderdaad heel wat sneller Edrick maar ik heb ook wat nadeeltjes ontdekt of zijn die misschien ook nog te verhelpen. Als ik op meestbekeken druk dan zie ik de pagina's waar ik eerder naar keek en al is, bijvoorbeeld, op hyves klik dan ben ik er al in zonder mij aan te melden en dat vind ik niet prettig. Als iemand anders op mijn pc zit kan hij, zonder zich aan te melden, in mijn gegevens. Mocht je iets weten hoe dit te veranderen is dan hoor ik het graag van je. Overigens, hartelijk dank voor je snelle antwoord.

edrick3
door edrick3 - Oct 27, 2010 om 13:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Halo pierre60,

Als je op Extra klikt en Recente Geschiedenis Wissen aanklikt, kun je je 'gegevens' verwijderen.
Klik op Extra - Opties en tabblad Beveiliging en kijk of er géén vinkje staat voor Wachtwoorden voor websites onthouden. Staat dit er wel, dan uitvinken.
Als je hier op de knoip Opgeslagen wachtwoorden drukt, kun je zien welke er opgeslagen zijn en deze verwijderen (= bv. die van hyves).
Als je een wachtwoord ingeeft vraagt Firefox of dit opgeslagen moet worden (er komen rechtsbovenaan drie mogelijkheden te staan). Klik aan wat je wilt.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Oct 27, 2010 om 14:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@pierre60,

Als je op Geschiedenis klikt en dan op Alle geschiedenis tonen en je klikt linksboven (onder het klokje) geschiedenis aan, dan kun je bv. gisteren selecteren. Ctrl + A selecteert alles. Even met de rechtermuisknop klikken en kiezen voor verwijderen.

pierre60
door pierre60 - Oct 27, 2010 om 14:07
132 Antwoorden / 14 Vragen

Nogmaals bedankt voor je snelle antwoord. Uiteraard ga ik dit uitproberen en dan komt het wel goed.

microsofthelpt
door microsofthelpt - Oct 27, 2010 om 14:30
42 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Pierre,

Een trage Internet Explorer 8 kan diverse oorzaken hebben vaak zijn het invoegtoepassingen/toolbars of een overvolle cache. Verwijder alle tijdelijke internetbestanden (met de CTRL+SHIFT+DELETE toetsencombinatie) en schakel alle onnodige invoegtoepassingen uit via Extra -> Invoegtoepassingen beheren. En schakel ook alle toolbars uit via Extra -> Werkbalken.

Als niets helpt voer dan de onderstaande "fix"uit om de instellingen en registerwaarden van Internet Explorer te herstellen.

http://go.microsoft.com/?linkid=9646978

gsm
door gsm - Oct 27, 2010 om 15:19
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Zet je router/modem eens 5 minuten uit (stroomloos maken) en daarna eerste de modem aan, 1 minuut wachten en dan de eventueel aparte router ook weer aan, na nog een minuut als laatste de computer aan zetten.

Als dat niet helpt, dan...
Hoe doet IE het zonder invoegtoepassingen?
Bij XP en hopelijk ook bij Vista:

Verwijder de tijdelijke bestanden. In IE, via Extra, Internetopties en Verwijderen.

Klik op Start, Bureau-accessoires, Systeembeheer, IE (zonder invoegtoepassingen).

Gebruik je soms sinds kort Spybot S&D?
Zo ja, zet dan in Spybot S&D de Immunisering uit.

Met je virusscanner ,met MBAM en met Ad-aware scannen is ook een goed idee.

pierre60
door pierre60 - Oct 27, 2010 om 18:03
132 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt allemaal. Het euvel is inmiddels verholpen. Ik heb van ieder alles opgeschreven zodat ik het kan verhelpen als het weer zal gebeuren.

edrick3
door edrick3 - Oct 27, 2010 om 18:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@pierre60,

Mooi zo. Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

gsm
door gsm - Oct 27, 2010 om 19:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=pierre60 schreef op woensdag 27 okt 2010, 18:03]Bedankt allemaal. Het euvel is inmiddels verholpen. Ik heb van ieder alles opgeschreven zodat ik het kan verhelpen als het weer zal gebeuren.
Ook bedankt, maar zou je ook voor de vele andere bezoekers van dit forum kunnen aangeven welke van de voorgestelde oplossingen het probleem eigenlijk heeft verholpen?

pierre60
door pierre60 - Oct 27, 2010 om 19:58
132 Antwoorden / 14 Vragen

Voordat jij reageerde had ik al voor de oplossing van edrick3 gekozen maar die van jouw en van windowsnl heb ik voor alle zekerheid opgeschreven zodat ik die misschien nog ooit nodig kan hebben. Toch bedankt voor je oplossing.

oo
door oogje - Oct 29, 2010 om 13:48
7 Antwoorden / 0 Vragen

@pierre60
Dan alleen nog een kleine toevoeging/correctie:

Je schrijft in je eerste bericht dat het lang duurt voordat het internet opgestart is. Wat je bedoelt is dat het lang duurt voor de browser opgestart is.
Het is een veel voorkomende misvatting dat Internet Explorer gelijk staat aan Internet. Internet Explorer is namelijk niet meer dan een (gemiddeld tot goede) browser, die (helaas) door veel mensen gebruikt wordt.

Alternatieven zijn er voldoende, waarbij te denken valt aan (zonder dat de volgorde enig verband houdt met relevantie of prestaties)
Mozilla Firefox
Pale Moon
Chrome
Chromium
Opera
Safari
etc