zw
door zwaardvis Jun 14, 2013 om 12:40
Computers & telefonie

Stroom adapter iPad en Smartphone uitwisselen

Ik heb een iPad en een Android Smartphone.
Beiden hebben een USB-kabel voor aansluiting op de PC.
Beiden kunnen met dezelfde kabel aan het stopcontact worden opgeladen middels een adapter.

De iPad heeft een witte adapter: 5,1V x 2,1A (10W staat er op)
De smartphone heeft een zwarte adapter: 5,0V x 550mA (2,75W)

Ik durf het nog niet te proberen maar klopt mijn veronderstelling dat:
A. de zwarte adapter te weinig vermogen heeft om de iPad op te laden en
B. de witte adapter wel geschikt is om de smartphone op te laden. Het iets hogere Voltage kan geen kwaad en het hogere vermogen speelt geen rol en kan ook geen kwaad....?

855 6 Rapporteer

costnix
door costnix - Jun 14, 2013 om 14:05
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat levert geen probleem / gevaar op. Zelf gebruik ik mijn opladers gewoon door elkaar. Alleen heb ik een oplader met voldoende vermogen, die wel mijn telefoon oplaadt, maar niet mijn iPad.

tonjakassa
door tonjakassa - Jun 14, 2013 om 14:23
165 Antwoorden / 0 Vragen

U ziet het helemaal goed....10Watt is ruim voldoende (ongeveer 3x meer) vermogen en de stroom zegt het ook al 2,1 A(mpère) is ruim 2000mA (2100mA) en kan dus die 500mA(miliAmpère) fluitend aan!

Ik zou echter voorzichtig zijn met het laden van de iPad via de PC
Als u de PC "aan het net hebt hangen" zal het geen probleem zijn(?) als uw PC op de accu staat kan eea het sneller ontladen van de accu veroorzaken.

Bonne chance

tijger1
door tijger1 - Jun 14, 2013 om 14:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijns inziens wordt de I-pad NIET geladen met de USB kabel aan de PC.

costnix
door costnix - Jun 14, 2013 om 14:38
2874 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 14 jun 2013, 14:30]Mijns inziens wordt de I-pad NIET geladen met de USB kabel aan de PC.

Dat is juist voor een USB 2.1 en lager.
Ik krijg het wel voor elkaar met een USB 3.0 aansluiting.

Maar de TS heeft het over voedingsadapters!!!

tijger1
door tijger1 - Jun 14, 2013 om 14:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@costnix

Mijn reactie had betrekking op de opmerking van @tonjakassa

costnix
door costnix - Jun 14, 2013 om 15:56
2874 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 14 jun 2013, 14:56]@costnix

Mijn reactie had betrekking op de opmerking van @tonjakassa