potato
door potato Feb 27, 2020 om 11:44
Computers & telefonie

Super Boost Wifi

Er word veel reclame gemaakt voor Super Boost Wifi
Is iemand die er ervaring mee heeft?

5144 6 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 27, 2020 om 13:12
16772 Antwoorden / 202 Vragen

U kreeg al een verwijzing naar ervaringen. Mijn opmerking is of u een groter wifi bereik nodig heeft omdat het internet gebruik toch vooral afdhankelijk is van de snelheid van uw ii-netverbinding. Met een groter wifibereik is de mogelijkheid van ínbreken' door anderen via uw wifi ook gemakkelijker.

gerbera
door gerbera Feb 27, 2020 om 15:34
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Sorry maar dit is onzin. Wifi-bereik heeft niets met internetsnelheid te maken maar eerder met het type woning. Door bepaalde oorzaken kan het voorkomen dat er op plaatsen in de woning geen of zwak wifi-signaal is. (te ver van het modem, betonnen muren enz,. In dat geval is het gebruik van een wifi-versterker de oplossing. En inbreken op je wifi, moeten ze wel even je gegevens weten en binnen bereik van het signaal zijn. En een verstandig mens loopt daar niet me te koop.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 27, 2020 om 15:56
16772 Antwoorden / 202 Vragen

@GERBERA, lees mijn reactie eerst goed alvorens te reageren. De voordelen van een WiFi boost zijn aan mij overduidelijk en dus bekend. Ik geef de eventuele nadelen aan en dan vooral in een context als het bereik in betrokken woning wel goed is.
Ik ervaar meer vragen (buiten dit forum) dat men soms denkt dat de snelheid er mee wordt vergroot.

Het ontgaat u kennelijk dat er met regelmaat meldingen zijn van hacken en het risico van gehackt worden wordt alleen maar groter als ook het bereik van de WiFi groter wordt. 'Inbrekers', hackers die er op uit zijn komen dan gemakkelijker binnen een WiFi signaal en weten helaas dan ook om door de beveiliging te breken als 'men dat wil'.

Er zijn ook apparaten die in geval van minder bereik door muren (bijv. door gespannen beton) verbetering brengen het bereiken via WiFi in de dan beperkt bedoelde ruimte (bijv. via stopcontact).

Kijk ook hier eens naar: https://www.bing.com/videos/search?q=how+to+hacking+wifi+password&qpvt=how+to+hacking+wifi+password&FORM=VDRE

tdmduc
door tdmduc Feb 27, 2020 om 16:33
703 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn oude huisje in Deventer is eentje met stalen balken en ook stalen deurkozijnen.

Ik hoef jullie niet uit te leggen dat dit funest is voor een goed WiFi in en om een huis.

Mijn oplossing en eigenlijk het beste wat ik ooit heb meegemaakt op dit gebeid als IT-er is het "mesh" principe.

Ik ben gevallen voor de DECO van TP-Link. Maar ook andere gerenormeerde merken hebben dit nu in hun gamma.

Alles zeer eenvoudig in te stellen en maximale veiligheid. Alles "bestuurbaar" met een mooie app op de smartphone van 2.4 en 5 ghz en ook "gasten"-netwerk.

180 m2 hoekwoning volledig gedekt en supersnel. Ook op zolder en in de garage.

Heb 4 van die "discs" en heb nog nooit haperingen gehad. Dit is voor mij een absolute must want ik heb in heel mijn huisje Sonos speakers dus dan is stabiel en snel Wifi wel een belangrijke factor.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 27, 2020 om 18:07
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Voor u is dat dan zeer ok! N.a.v. uw reactie heb ik deze bekenen en daarmee ook weer iets geleerd; https://www.itpedia.nl/2018/07/12/wifi-en-bluetooth-wat-is-het-verschil/  Blijft mijn opmerking m.b.t. het gemakkelijker kunnen inbreken bij een groter WiFi bereik.

gerbera
door gerbera Feb 27, 2020 om 21:20
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb het goed gelezen, WiFi heeft niets met internetsnelheid te maken zoals u dat schrijft.

Bluetooth is minder veilig dan Wifi en gebruikt coderings- en verificatietoetsen. Wifi heeft een betere beveiliging. Wifi maakt gebruik van WEP (Wired Equivalency Privacy) en WPA (Wifi Protected Access).

Uit uw eigen link.

justmeagain
door justmeagain Feb 27, 2020 om 23:25
623 Antwoorden / 8 Vragen

@heremietkreeft. Heeft u de filmpjes in uw link weleens bekeken? Geen van dit soort hulpfilmpjes leren u hoe wifi te hacken is.
Een groter bereik heeft niets met een grote kans op hacken te maken. Het is de beveiliging die de doorslag geeft. Vaak oude routers of juist heel voordelige zijn eenvoudiger te hacken t.o.v. een goede met groot bereik. Hackers zijn vooral gelegenheidsdieven dus ze zoeken naar zwak beveiligde netwerken, niet naar netwerken met een groter bereik.

aurora1
door aurora1 - Feb 27, 2020 om 20:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Werkt uw WiFi dan niet (goed)?

potato
door potato Feb 28, 2020 om 11:01
42 Antwoorden / 83 Vragen

Nee ik heb een Fritz Box en een vrij grote ruimte waar ik slechte ontvangst heb ik heb nu een dovolo gekocht en die voldoet goed
Bedankt voor Uw reactie

audb
door audb - Feb 28, 2020 om 13:33
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Op hardware.info geven de daar uitleg over : https://www.youtube.com/watch?v=XfID7kCqhUI

Maar de beste oplossing blijft een kabel maar dat is helaas niet altijd mogelijk om dat het aansluiten van een connector best lastig is.

Soms is het wel mogelijk om een platte kabel te gebruiken welke onder de vloer bedekking gelegen kan worden maar ook daar is het probleem dat je deze niet kan inkorten.

spitholt1993
door spitholt1993 - Feb 28, 2020 om 14:54
1 Antwoorden / Vragen

Ik denk dat je met name rekening moet houden met het onderscheid tussen een range extender (wat de Super Boost Wifi is) en een krachtig Wifi signaal.

Stel je ontvangt vanuit je provider een internet snelheid van 30 mb per seconde. Met de Super Boost Wifi en elke andere range extender zorg je ervoor dat je een krachtiger signaal ontvangt op je smartphone, laptop of ander device. Maar de maximum snelheid blijft die 30 mb/s. Het is dus niet dat je een snellere internetverbinding krijgt, je signaal wordt alleen sterker. Dit kan natuurlijk betere prestaties opleveren, maar absoluut iets om rekening mee te houden.

Bijvoorbeeld: ik woon in Zierikzee en de snelheid vanuit KPN is 15 mb/s. Dan kan ik wel mijn hele huis volhangen met range extenders, maar de snelheid zal nooit optimaal worden...

ma
door malhy2 Mar 4, 2020 om 05:13
309 Antwoorden / 13 Vragen

Sterker nog uw snelheid zal halveren door de rage extender. Dit komt omdat beide apparaten ( extender en uw router ) met elkaar heen en weer praten wat de bandbreedte zal halveren. Beter is het om een MESH systeem aan te schaffen zoals eerder vermeld door TDMDUC. Ik heb gisteren de netgear orbi 50 aangeschaft omdat ik ook last heb van tegenvallend WIFI bereik in mijn woning. Ik kan U helaas nog geen beoordeling geven van mijn systeem omdat ik het nog aan moet sluiten maar heb in diverse test's op internet goede beoordelingen gezien.